Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odbyt automobilky Tesla byl ve třetím čtvrtletí rekordní, ale zaostal za odhady

ČTK ČTK 3. 10. 2022 • 00:37
31
34
Zobrazit náhledy (31)
Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Berlin Tesla Gigafactory Berlin Tesla Gigafactory Berlin Tesla Model S výroba Tesla Tesla Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla

Americký výrobce elektromobilů Tesla ve třetím čtvrtletí dodal zákazníkům rekordních 343.830 vozidel. Proti druhému čtvrtletí se tak odbyt zvýšil o 35 procent.

Vyplývá to z údajů, které firma zveřejnila na svých internetových stránkách. Dodávky ve třetím čtvrtletí nicméně zaostaly za očekáváním analytiků, kteří je podle průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali v průměru na více než 359.000 vozů.

Automobilka, v jejímž čele stojí podnikatel Elon Musk, ve zprávě upozornila, že s pokračujícím růstem produkce čelí čím dál větším logistickým problémům při přepravě vyrobených aut k zákazníkům. Někteří analytici navíc varují, že zpomalování světové ekonomiky by mohlo mít negativní dopad na poptávku.

Video se připravuje ...

"Ekonomické problémy mají na Teslu stále především logistické dopady. Ale domnívám se, že se objevují i určité potíže na straně poptávky," řekl agentuře Reuters analytik Dan Ives ze společnosti Wedbush Securities. "Nad automobilovým sektorem se stahují temná mračna. A Tesla není imunní," dodal.

Tesla ve třetím čtvrtletí zvýšila výrobu na 369.923 vozů z 258.580 ve druhém kvartálu, kdy produkci narušilo dočasné pozastavení provozu továrny v Šanghaji kvůli koronavirovým restrikcím. "S růstem objemu naší produkce je čím dál obtížnější zajistit kapacity pro přepravu vozidel," uvedla automobilka. Finanční výsledky za třetí čtvrtletí firma zveřejní 19. října.

Dlouhodobým cílem Tesly je zvyšovat dodávky zákazníkům v průměru o 50 procent ročně. Aby v letošním roce tohoto cíle dosáhla, musí automobilka ve čtvrtém čtvrtletí dodat zákazníkům zhruba 495.000 vozů, upozornil list The Wall Street Journal.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Barrichello
5. 10. 2022 13:46
Re: ...
Error máte ve vašich hlavách, to je naprosté trefné. Konečně si jednou napsal pravdu :-)

K dispozici je čím dál víc informací o tom, jak Rusko – nemalými částkami – podporovalo, či možná nadále podporuje zelené organizace v Německu. Gerhard Schröder, bývalý německý kancléř, je s ruskými těžaři dodnes jedna ruka. Může tohle mít souvislost s německou fixací na zemní plyn?

Rusko si kromě ex-kancléře Schrödera kupovalo na Západe leckoho. Jak to Kreml praktikoval, jsem popsal v jednom ze svých blogů (zde). Celá desetiletí byla ruština jedním z hlavních jazyků bruselských lobbistů, kteří se netajili svým přátelstvím s organizacemi zelených a odpůrci jádra. S tím současně šikovně podněcovalo Rusko poptávku po „levném“ ruském plynu, což je nejmarktnější opět na příkladu Německa, což jsem vylíčil v analýze pro Svět hospodářství (zde). Ano, během posledních 20let vzrostl dovoz zemního plynu do Německa třikrát na 160 miliard krychlových metrů, z čehož nepřekvapivě připadalo 60 procent na ruskou surovinu. Ovšem Česko se mezitím stalo trestuhodně závislým na ruském plynu z 98 procent.

Ano, Rusko velmi umně zejména měkkými metodami, „sponzoringem“ a skvěle placenými funkcemi pro bývalé politiky podporovalo zelenou západní ideologii a s ní svůj zájem, jímž bylo vyvolání závislosti zemí EU na energetických surovinách z Ruska. Putin tím získával klíčové finance pro svou zaostalou zemi, jejíž vedení nebylo dosud s to zhodnotit asi největší zásobu surovin na světě nějakou ruskou přidanou hodnotou. Ale hlavně dostal do rukou vyděračský potenciál, který nyní brutálně použil.

Celá německá Ostpolitik, kterou ekonomicky a politicky nejsilnější země EU silně ovlivňovala politiku vedení EU i jiných zemí, po ruské agresi ztroskotala. S ní ztroskotala i trestuhodná neschopnost politiků EU i národních vlád zajistit energetickou a tedy i ekonomickou bezpečnost demokratických zemí, která se nikdy nemohla a neměla spoléhat a záviset na spolupráci s diktátorskou zemí. Varovných signálů bylo za posledních 15 let dostatek. Levný ruský plyn nejenže došel, ale s ním nastoupila morální kocovina řady západních vůdců, kteří ovšem stále nejsou s to přiznat své chyby v podpoře ideologie zelené tranzice a připravují občanům EU další těžké roky. To může ohrozit podstatu demokratického uspořádání i soudružnost zemí EU.

Návod na řešení dal přitom už před 45 lety ve své slavné „jaderné eseji“ geniální sovětský atomový fyzik, později pronásledovaný disident a nositel Nobelovy ceny míru Andrej Sacharov. Kvintesence jeho sdělení je: Nebude-li Západ budovat jadernou energetiku, nemůže být skutečně svobodný, protože bude záviset na dovozu energetických surovin ze Sovětského svazu
Avatar - Barrichello
5. 10. 2022 13:44
Re: To je doba
Co napíšte na tohle, drazí utopisté???

Ne. Němci totiž zároveň narýsovali pro sebe i EU nové ambiciózní plány – což je i podle německých konzervativních expertů synonymum pro nesplnitelné a fantasmagorické – když chtějí do roku 2030, tedy za třetinu času dosavadní zelené tranzice, kapacitu OZE zvýšit na 370 gigawatt, z toho o 128 giga ve větrných zdrojích, což znamená postavit pět až sedm obřích větrníků každý pracovní den. A 100 gigawatt ve fotovoltaice. Pro lepší představu, když budete jeden gigawatt výkonu instalovat ve velkých panelech typu JA Solar s výkonem 455 wattpeaků, budete jich potřebovat 2,2 milionu. Každý z nich váží 25 kilo a má rozměry větší než dva krát jeden metr. A dovážet je budete ze Šanghaje.

Ovšem poslední tři jaderné elektrárny k 31. 12. 2022 vláda v Berlíně nemilosrdně zavře, protože přece i mírový atom je pro zelenou ideologii čiré zlo. A tak Němci chtějí i od Čechů solidaritu v podobě exportu české elektřiny do Německa, kde si Němci od roku 2021 odstavili šest posledních jaderných elektráren vyrábějících 13 procent německé spotřeby elektřiny. Jádro musí nahradit elektřina z deficitního plynu a uhlí. Jsme už v EU v takovém stavu, že je nutná solidarita i s idiocií? Přitom od německé vlády vedle většiny domácích občanů požadovala pokračování provozu jaderných zdrojů celá řada unijních zemí. Zelená ideologie má ale nejen v Německu přednost nejen před zájmy energetiky, ekonomiky a občanů, ale i před fyzikálními a přírodními zákony.
Avatar - Barrichello
5. 10. 2022 13:42
Re: Budou se dít věci,
HAHAHA

Naše jmenovitá kapacita velkých FVE je sice velká jako kapacita Temelína, ale kryje od začátku října do konce března potřeby elektrické energie od jednoho procenta v prosinci a lednu, do tří procent v ostatních měsících od října do března. Každý se o tom může přesvědčit ve statistikách na stránkách Energetického regulačního úřadu (zde). Takže v energeticky nejnáročnějším období roku jsou podíly z FVE zanedbatelné. V letních měsících zase pomáhají snížit náklady těm bohatším, kteří si mohou dovolit náročné spolufinancování jejich instalace. Ale na každou kilowatthodinu jsou v regulovaných složkách rozpočítány dle celkové spotřeby v republice poplatky za distribuci, za správu sítě, přímý poplatek, ekologická daň a další. Ze všech, bohatými subjekty takto uspořených kilowatthodin se tyto regulované fixní náklady musí dopočítat do spotřeby u těch, kdo fyzicky, jako třeba činžovní domy a finančně nemají statisíce na kofinancování. Soláry pro bohatší část populace tak zvyšují ceny elektřiny pro většinovou chudší část populace podle hesla „individualizace výnosů a socializace nákladů“.

funguje to kvalitně vid Trofime :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
5. 10. 2022 12:56
Avatar - Barrichello
5. 10. 2022 12:53
Re: Budou se dít věci,
https://iuhli.cz/…imy-nemaji-uhli/

Rozvrat začíná

https://www.seznamzpravy.cz/…eobejdeme-215675

čína už se těší na kompletní krach Evropského Průmyslu
https://www.seznamzpravy.cz/…-textilky-214868