Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté BMW Z4 (E89): Příprava na jaro. Berte jenom šestiválce!

Lukáš Prejzek Lukáš Prejzek 8. 11. 2022 • 11:20
69
Zobrazit náhledy (69)
Že šlo o vůz pro bohaté individualisty, dokazoval tehdejší mnohastránkový katalog příplatkové výbavy: na výběr bylo z několika výrazných odstínů koženého čalounění, výklopný displej navigace, hliníkové obklady… Střešní zámky v rámu čelního skla jsou bytelné a horní díl se do nich zakousne jako šelma, propracovaný systém se obejde bez dodatečné ruční fi xace Tak vzorný přístup k žárovkám světlometů bychom si přáli mít v každém autě. Doma si však vyměníte leda dálkové halogeny, s potkávacími xenony stejně navštívíte servisní dílnu. Na testovaném roadsteru nás překvapilo vysklené zrcátko ve sluneční cloně. Sice drobnost, kterou už nikdo měnit nebude, ale jak tohle proboha předchozí majitel dokázal? Přestože je motorový prostor i podvozek plný rozpěr a výztuh, vrzání střechy se po letech provozu musí zákonitě projevit. Ale co, nad hlavou ji stejně za jízdy mít nechcete. Z1 (E30/Z) (1989-1991) Z3 (E36/7) (1995-2002) Z8 (E52) (2000-2003) Z4 I (E85) (2003-2008) Z4 II (E89) (2009-2016) Z4 III (G29) (Od 2018) BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i Ani v základní verzi nevypadala kabina nikterak ošizeně. Nechyběla v ní dokonce ani samočinná dvouzónová klimatizace. Škoda že si se střechou dole nepamatuje trvalé vypnutí. BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i Úložných prostor najdete v kokpitu dostatek, ale vesměs pojmou spíše jen drobnosti. Nepříliš sportovně vytvarovaná sedadla jsou příkladně pohodlná. BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i Pohyb mechanismu sklápění střechy je sice rozvážně pomalý, ale při prudkém spouštění horního dílu jsme u testovaného vozu měli nepříjemný pocit, že nám spadne na hlavu BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i Ačkoliv Z4 je v základním principu emotivní auto určené na letní výlety, zavazadlový prostor kvůli rozměrnému mechanismu hliníkové střechy nepobere skoro nic. Nesměj se, Mazdo MX-5… BMW Z4 sDrive 20i Cenově nejdostupnější dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW a označením sDrive20i na zběsilé závodění není, postradatelné specifi kaci sDrive18i se vyhněte obloukem Základní čtyřválec z tehdejší nabídky se sice chlubí schopným výkonem 135 kilowattů, přesto není stavěný na žádné dovádění. Po osmi letech provozu se na vytlučených silentblocích chvěje jako baletka. Poškození hadic nezpůsobila hladová kuna, ale ještě mnohem zákeřnější zub času BMW Z4 sDrive 20i BMW Z4 sDrive 20i Osmiletý provoz se podepsal také na šrámech na karoserii. Naštěstí zde ale jen na plastových dílech. Roadster s dámskou posádkou se zřejmě pohyboval většinou po městě, což odnesla všechna kola bezpočtem šrámů BMW Z4 sDrive 20i Ze servisního plánu hlásí diagnostika čerstvý záznam o výměně oleje, jenže pohled do prázdné servisní knížky vyvolává pochybnosti. Buď ji předchozí majitelka zapomínala do dílny nosit, nebo někdo hlášení jen smazal. Olej proto doporučujeme vyměnit neprodleně. Častou bolest přední nápravy představují vůle v ramenech a odcházející přední stabilizátory. Zde se musí následující majitel zaměřit na druhý z problémů, naštěstí ten levnější. Petr Dorotovič okamžitě odhalil brzdy na hranici životnosti, kotouče mají mezní limit opotřebení skoro za sebou

Léto už je sice za námi, ale co se takhle připravit na to příští? Je BMW Z4 dobrý nápad?

Malé roadstery v Mnichově vždycky uměli. Sotva se rovná tři desetiletí po ukončení výroby legendárního 507 představil první novodobý model Z1, odstartoval nekonečnou tradici. A přestože se tohoto tématu s gustem chytly i další automobilky, současná nabídka modelů na trhu už je téměř nulová. Po (dočasném?) odchodu Mercedesu SLC a (trvalém) ukončení produkce Fiatu 124 Spider dnes dokážou dvoumístnou otevřenou karoserii s pohonem zadních kol kromě třetího vydání Z4 nabídnout už jen oblíbená Mazda MX-5 a směle drahé Porsche 718 Boxster. Cenovky i nejlevnějších nových roadsterů však startují na milionové hranici, což je na sezonní zboží pro většinu zájemců jednoduše moc.

Video se připravuje ...

Hliník se odstěhoval na střechu

Zato v bazarech se dá letní vozidlo pro dva koupit už od 100.000 Kč, což platí pro první generaci Mercedesu SLK. Jeho pevná skládací střecha navíc dovoluje auto používat celoročně. S výjimkou minulé generace Mazdy MX-5 (NC) se o podobně praktickou využitelnost pokusila i předchozí generace BMW Z4.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata