Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny na českém trhu loni zdražily o 2,5 procenta na 229.400 Kč

ČTK ČTK 24. 1. 2021 • 04:06
9
103
Zobrazit náhledy (9)
Autobazar Ilustrační foto Autobazar v roce 2018 Autobazar

Průměrná cena ojetých aut prodávaných na českém trhu loni vzrostla o 2,5 procenta na 229.400 korun. Důvodem byl zejména nižší počet nabízených aut kvůli epidemii koronaviru. Sdělila v tiskové zprávě společnost Cebia.

Loni na jaře nejprve došlo k dramatickému snížení poptávky a prodejů a během prvního pololetí se cena meziročně snížila o sedm procent, tedy o 16.000 Kč na 212.000 Kč. Ve druhé polovině roku se však obchodníci snažili prodávat vozy dráže a vynahradit si ušlou marži a tržby z týdnů, kdy mohli fungovat jen v on-line režimu. V něm ale prodeje dosahovaly řádově pouze jednotek procent.

Průměrně se vozy loni prodávaly 100 dní, tedy o 15 dní déle než předešlý rok. Rychleji se prodávaly vozy s tuzemským původem (84 dní) než se zahraničním (116 dní). Nejrychleji z trhu mizela auta s českým původem a benzínovým motorem, které si kupce našly v průměru za 83 dní, Naopak dovezená auta s benzínovým motorem stála u prodejců 126 dní.

Kvůli špatné ekonomické situaci prodejců i kupujících rostlo u ojetin riziko podvodů, a to zejména zatajených havárií a stočených tachometrů. "Podíl aut, která nebyla podle prodejců havarovaná, loni opět narostl, konkrétně na 99,63 procenta. Je jasné, že číslo neodpovídá realitě a prodejci o poškozeních a haváriích často mlčí," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

V důsledku uzavření provozoven i nejisté ekonomické situaci došlo loni na trhu k meziročnímu propadu počtu nabízených ojetých osobních aut o sedm procent na 707.000 ojetých osobních vozů, tedy meziročně o 53.000 aut méně. Polovinu z nich tvořila auta dovezená ze zahraničí v loňském roce nebo v předešlých letech. Nejčastěji šlo o auta z Německa (45 procent).

Menší nabídku ojetých vozů způsobilo podle společnosti Cebia méně dovezených aut ze zahraničí, menší zájem a možnosti lidí prodat vůz a pořídit si jiný, menší ochota firem zbavovat se stávajících vozů a vyměnit je za mladší a také propad ve výrobě nových aut. Ten vedl mimo jiné právě k tomu, že lidé i firmy méně vyměňovali své vozy za mladší, dodala Cebia.

Počet dovezených ojetých osobních aut klesl loni meziročně o 15 procent. Na trhu tak oproti loňskému roku chybělo 26.530 nově dovezených vozidel. Průměrné stáří prodávaných aut bylo 9,5 roku. Nabízené vozy vykazovaly průměrně 162.000 najetých kilometrů, což bylo o 2,5 procenta více než předloni. I tak by ale vzhledem k průměrnému stáří vozů měl být skutečný průměrný počet najetých kilometrů vyšší. Stáčení tachometrů bylo i v loňském roce pomyslným elixírem mládí, který zvyšoval atraktivitu i cenu více než třetiny vozů, uvedla Cebia.

Související články

Témata
28. 1. 2021 18:53
Re: A bude hůř
A web oenergetice.cz je fake news stránka.
28. 1. 2021 18:51
Re: A bude hůř
To bylo myšlený jako ironie. EV samozřejmě nic nestabilizují. EV elektřinu jen konzumují. Takže v době kdy ti přestane svítit slunce a solární elektrárny dodávat proud do sítě, tak přijedou lidi domů a svá EV začnou dobíjet. To je v tvých očích ta stabilizace sítě? Plynový elektrárny proti nim nic nemám, ale spalování plynu na rozdíl od JE produkuje CO2. To ti nevadí? Takže jinými slovy souhlasíš s dostavbou Nordstream 2 jestli to chápu správně ;-)
Avatar - Barrichello
27. 1. 2021 23:28
Re: A bude hůř
A tohle je taky fake vid https://www.autojournal.cz/…elektromobility/

Vy zelení bolševici jste fakt trapní
Avatar - Barrichello
27. 1. 2021 23:26
Re: A bude hůř
Přesnně tak, dokud nebyly OZE k žádný stablizacím sítě v dnešním rozsahu a k tom že je téměř blackout nikdy neodcházelo, uhí, JE a plyn jsou stabilní zdroje a jdou vlmi rychle nehodit na plný výkon (u plynu a uhlí)
Avatar - Barrichello
27. 1. 2021 23:25
Re: A bude hůř
Takže ředitel Wien Energie je lhář. Jasně.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku