Omlazený hybrid VW Passat GTE: Dostal větší baterii a slibuje delší dojezd
Nedávná modernizace Volkswagenu Passat se nevyhnula ani jeho plug-in hybridní variantě GTE, která nyní nabídne větší baterii a tím pádem i delší elektrický dojezd.
Omlazený Volkswagen Passat, dlouhodobě nejprodávanější zástupce střední třídy, se s novou plug-in hybridní variantou Passat GTE snaží stát i jedním z nejhospodárnějších modelů střední třídy. A pomoci by mu v tom mělo hned několik poměrně zásadních technických vylepšení.
Tím nejdůležitějším je samozřejmě větší baterie, jejíž kapacita se zvětšila o 31 procent. Takže zatímco starší Passat GTE nabídl baterie o kapacitě pouze 9,9 kWh, novější GTE se chlubí kapacitou rovných 13 kWh. Elektrický dojezd v režimu měření NEDC se tak posunul z původních 50 km na zhruba 70 km. Podle měření WLTP se pak bavíme o čistě elektrickém dojezd okolo 56 km.
Díky navýšení čistě elektrického dojezdu by tak měl omlazený Passat GTE zvládat denní cestování po městě prakticky s nulovými emisemi. Pokud se ale vydáte na delší cestu, nebo překročíte rychlost 140 km/h, automaticky se aktivuje i spalovací motor. Elektromotor pak funguje jen v roli pomocníka, který je schopen přispět k lepší akceleraci a dynamice.
Samotná pohonná jednotka zůstala víceméně stejná. Pod kapotou je tak ukryt 1.4 litrový přeplňovaný čtyřválec TSI o výkonu 115 kW (156 k), kterému sekunduje elektromotor o výkonu dalších 85 kW (115 k). Kombinovaný výkon pak podle automobilky dosahuje 160 kW (218 k) a 400 Nm točivého momentu.
Největší výhody přináší plug-in hybridní modely samozřejmě pouze v době, kdy jsou jejich baterie plně nabité. V případě Passatu GTE je nejsnazší nabíjet vůz přímo ze zásuvky, k čemuž slouží dobíjecí zástrčka v masce. Současně však může být vůz dobíjen i během jízdy. A tady se dostáváme k další zajímavé novince.
Omlazený Passat GTE totiž místo pěti jízdních režimů nabídne už pouze jenom tři, což by mělo usnadnit jeho ovládání. V režimu „EV“ je využíván pouze elektromotor a Passat tak umožňuje čistě bezemisní jízdu – stejně jako v elektromobilu. Režim „GTE“ odemyká plný potenciál vozu a dává řidiči k dispozici maximální kombinovaný výkon 160 kW (218 k).
V režimu „Hybrid“ pak vůz automaticky přepíná mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Právě v režimu „Hybrid“ si však řidič může pomocí dotykového displeje infotainmentu také zvolit, jak velká část z kapacity baterie má být připravena pro jeho čistě elektrickou jízdu.
Nový Volkswagen Passat by měl být již touto dobou dostupný k objednání i na českém trhu, kde jeho cena startuje od 1.126.900 Kč, respektive 1.153.900 Kč za model Variant. Automobilka sice neudává kombinovanou spotřebu, dodává však, že emise vozu by se měly vejít pod 50 g CO2/km, čímž by měli jeho majitelé získat nárok například na zvýhodnění v podobě bezplatného parkování na modrých zónách v Praze.