Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazený Seat Ibiza na českém trhu od 218.900,-

Aleš Jungmann
Diskuze (5)
Španělský vůz prošel faceliftem, přinášejícím lehce pozměněný styling i novou techniku.

Z přední části zmizely oblé linie a nahradily je agresivnější - na nárazníku i hlavních světlometech, které dostaly ve spodní části jakousi vlnku a jsou hranatější. Jejich optika je závislá na výbavové verzi, s příplatkovými bixenony se můžete těšit z LED pro denní svícení. Svislé žebrování na nyní plošší masce chladiče nahradila voštinová mřížka.

V zadní části tolik změn nenajdeme, jen lehce upravený nárazník a grafiku koncových světel. Originální prolisy na bocích díkybohu zůstaly na svých místech.

Na nabídce tří karosářských verzí nebylo rovněž třeba nic měnit: třídveřová SC, pětidveřová i kombi ST se budou vyrábět dál. Třídveřová verze je levnější zpravidla o 10 tisíc, za kombi si připatíte dalších 16 tisíc. Nechybí ani sportovnější provedení FR (Formula Racing), které se nyní stává nejvyšším stupněm výbavy a pokrývá tak znatelně větší množství motorizací. V současné době platí akční nabídka motoru 1,2 TSI 77 kW s rozšířenou výbavou, v rámci které je verze SC k dispozici za 249.900,- Kč.

V hlavní roli spotřeba

Paleta pohonných jednotek začíná u starého známého zážehového tříválce 1,2 l/44 kW, který se vyrábí v Mladé Boleslavi. Přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI/77 kW pro změnu nabídne 175 Nm/1550 min-1, přičemž spotřebuje v průměru jen 5,1 litru benzinu na 100 km. Agregáty TDI jsou pochopitelně ještě úspornější. Například varianta 1,2 TDI E-Ecomotive je vybavena systémem Start/Stop. Kombinovaná spotřeba paliva motoru s výkonem 55 kW a točivým momentem 180 Nm je pak ultranízkých 3,4 litru nafty na 100 km (emise CO2 89 g/km).

SEAT Ibiza 5 dv. - Zážehové motory
Zážehové motory1,21,21,4 16V1,2 TSI (77 kW)1,4 TSI DSG
Převodovka5M5M5M5M (7DSG)7DSG
Zdvihový objem [cm3]11981198139011971390
Válce/ventily3/43/44/44/24/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]44/520051/540063/500077/5000110/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000132/3800175/1550220/1250
Max. rychlost [km/h]155163177190 (190)212
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,913,911,89,8 (9,7)7,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,45,95,1 (5,3)5,9
Cena Reference [Kč]228.900,-236.900,-248.900,-264.900,--
Cena Style [Kč]--275.900,-291.900,--
Cena FR [Kč]---325.900,-399.900,-

Ibiza se nevzdává zatím ani velkých turbodieselů, nejsilnější 2,0 TDI/105 kW budiž příkladem. S ním uhání až 210 km/h, ale v kombinaci si vystačí jen s 4,6 l/100 km. Když jsme u úspory paliva, zmiňme ještě novinku, Ibize 1,6 LPG. Továrně montovaný dvoupalivový systém je k dostání v kombinaci s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 59 kW a kromě benzinu tedy logicky spaluje i zkapalněný ropný plyn. Do nádrže umístěné místo rezervy může řidič načerpat 52,8 litru LPG (vstup pro plnění LPG je sdružen pod víčko nádrže), přičemž benzinová nádrž nebyla zmenšena. Vychází proto zajímavý akční rádius 1300 kilometrů, na celé zařízení je poskytována tovární záruka. V budoucnu se dočkáme i CNG, avšak tato technika přijde do Seatů až s novým Leonem. Cena za třídveřové provedení 1,6 MPI je 281.900,- Kč, za pětidveřové připlatíte 8 tisíc. Pro verzi kombi výrobce pohon na LPG zatím (poněkud nepochopitelně) nenabízí.

Kromě DSG (příplatek 40 tisíc Kč) mají zákazníci možnost pořídit tradiční, přímo řazené pěti- či šestistupňové rychlostní skříně s nově delším stálým převodem. Standardem u nejnižší výbavy Reference je ABS, stabilizace, u výkonnějších modelů i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, světlomety s jednoduchou optikou, centrální zamykání či patnáctipalcová ocelová kola. U 1,2 TSI najdeme navíc klimatizaci.

Druhý stupeň Style již obsahuje klimatizaci standardně, dále palubní počítač, světlomety s dvojitou optikou, volant a řadicí páku v kůži nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka. FR přináší navíc třeba sportovní sedadla, tempomat, zadní světla z LED, dvojitou koncovku výfuku nebo šestnáctipalcová kola z lehkých slitin.

SEAT Ibiza 5 dv. - Vznětové motory a LPG
Vznětové motory1,2 TDI CR1,6 TDI CR2,0 TDI1,6 MPI
Převodovka5M5M6M5M
Zdvihový objem [cm3]1199159819681598
Válce/ventily3/44/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/4200105/420059/4000-6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]180/2000230/1500–2500320/1750145/3800
Max. rychlost [km/h]173178210174
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,88,212,2
Komb. spotřeba [l/100 km]3,44,24,66,0 (7,6)
Cena Reference [Kč]301.900,-313.900,--289.900,-
Cena Style [Kč]365.900,- (eco)352.900,--318.900,-
Cena FR [Kč]--417.900,--

Informace, prosím!

Bixenony s diodami pro denní svícení, stejně jako zadní LED, jsou v nabídce příplatků. Mlhovky má jen FR, u ostatních výbav je třeba také vytáhnout z bankovního konta více. To platí také o automatické klimatizaci Climatronic s novým ovládacím panelem. Uvnitř přibyly lakované plochy, sdružené přístroje jsou lépe čitelné a odkládací schránka před spolujezdcem se zvětšila na 10,7 l.

Konečně i Ibiza dostala informační systém s dotykovým displejem, který kombinuje navigaci, palubní počítač, audio a Bluetooth handsfree. Je navíc vyjímatelný (jako u Citigo), takže jej lze použít vně vozu. Jeho uvedení na trh bude ještě chvilku trvat,Navigon má přijít ve 45. týdnu. Interiér může být čalouněn kůží. Zavazadelník pojme u třídveřového hatchbacku SC (Sport Coupe) 284 l, pětidveřová karosářská varianta nabídne 292 l a kombi ST (Sport Tourer) dokonce 430 l. Po sklopení zadních sedadel se dovnitř vejde až 1164 l nákladu. Tato čísla se nezměnila.

Cupra bude

Sportovní Cupra, která zatím zůstává nezměněna, se objeví v létě (stejně jako Navigon 45. týden). K dispozici bude pouze třídveřová verze. Aktuální čtvrté generace se doposud prodalo na půl milionu exemplářů, zákazníky jsou většinou mladí lidé, kterým se půvabná Španělka zkrátka líbí. V Česku tvoří Ibiza celých 66 % prodejů Seatu.

Aleš Jungmann
Diskuze (5)
13. 4. 2012 13:10
Automat
Kdy už konečně začnou nabízet automatické převodovky v základních verzích jako v USA nebo v Rusku?
11. 4. 2012 16:48
Re: Podařený facelift
souhlasím, už tak krásné auto se teď stalo ještě krásnější :-) :yes: :yes:
11. 4. 2012 14:09
Podařený facelift
Podle mě podařený (a to nemusí být vždy pravidlem) facelift něčeho, co ani facelift ještě nepotřebovalo. Líbí se mi nová přední maska i led diody zadních světel (za příplatek). Dokážu si představit mít v garáži Ibizu ST FR ve výbavě Style. Celkově si myslím, že si své zákazníky (mladšího věku) bez větších problémů najde a celkem právem je nejprodávanějším vozem SEATu.
11. 4. 2012 13:44
Re: ibiza
Ale ne v te fekalove metalize.

Jinak ta 1.6 LPG je hodne zajimava.
11. 4. 2012 13:24
ibiza
vypadá hezky,hezký auto