Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Adam zcela odhalen. Líbí se vám?

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 7. 2012 • 14:57
29
136
Zobrazit náhledy (29)
Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam
Podoba nejmenšího zástupce automobilky s bleskem ve znaku je odhalena prostřednictvím několika desítek fotografií.

Opel v letošním roce zahájil postupné představování svého nového modelu, který se v nabídce rüsselsheimské značky velikostně zařadí pod Corsu. Automobilka nejprve dělala tajnosti i kolem jména novinky a na jaře prostřednictvím komiksu sdělila světu, že se tato novinka bude jmenovat Adam.

O několik týdnů později se Opel Adam objevil s důkladně maskovanou karoserií v krátkém videu a koncem června jsme se dozvěděli, že bude nabízen ve třech variantách pojmenovaných Jam, Glam a Slam.

Nyní je zde série fotografií plně odhalující podobu exteriéru a interiéru, které doplňuje několik základních informací o rozměrech a použitých motorech.

Malý třídveřový automobil stojí na zkrácené platformě Opelu Corsa. Svým vzhledem, především siluetou a tvarem zasklení kabiny, novinka připomíná Fiat 500. Rozměry nového Opelu odhalují, že Adam je přeci jen o trochu větší něž „pětistovka“. Novinka má celkovou délku 3.700 mm, šířku 1.720 mm a rozvor 2.311 mm, zatímco Fiat je dlouhý jen 3.546 mm, široký 1.627 mm a má rozvor náprav 2300 mm.

Původně se očekávalo, že budou tvary karoserie Opelu Adam vycházet z osm let starého konceptu Trixx. Ve skutečnosti novinka propojuje současný designový směr své značky s retro-stylem, s nímž uspěl Fiat 500 i o něco větší MINI.

Interiér Opelu Adam má působit svěžím a moderním dojmem, k čemuž mají přispět i části palubní desky, středového tunelu a výplní dveří v barvě karoserie. Současným trendům budou plně odpovídat možnosti vybavení, jejichž vrchol představuje infotainmentový systém se sedmipalcovou barevnou obrazovkou, rozhraním Bluetooth a možností spojení se smartphony.

Zákazníci budou mít možnost objednat si v rámci příplatkové výbavy vyhřívaný volant, vnitřní osvětlení z LED nebo systém Advanced Park Assist II, který vyhledá dostatečně velké parkovací místo a následně do něj vůz s asistencí řidiče zaparkuje.

Součástí bezpečností výbavy Opelu Adam budou standardně přední, boční i hlavové airbagy a ISOFIX na zadním sedadle, děleném a sklopném v poměru 50:50.

Při uvedení na trh bude Opel Adam nabízen s trojicí zážehových čtyřválců ecoFLEX. Základ bude představovat objem 1,2 litru s výkonem 51 kW (70 k) a následovat bude 1,4 l s výkony 64 kW (87 k) a 74 kW (100 k). Všechny motory budou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou a na přání bude k dispozici start/stop systém.

Výstavní premiéra Opelu Adam proběhne na podzimním autosalonu v Paříži. První exempláře k zákazníkům zamíří na začátku roku 2013. Opel chce ročně vyrobit až 100 tisíc Adamů.

Související články

Témata
Avatar - Nerez
17. 7. 2012 11:38
Re: MOTORY
Ale když se podíváš, tak silnější verze 1.4 má 74kW, takže ta 64kW verze jen stejný motor, jen softwarově podladěný.
15. 7. 2012 11:46
jak pokažená 500
proč prostě neudělali nějaký vlastní nápad - to stigma špatný kopie pětistovky tam prostě je ...
14. 7. 2012 14:22
Re: Fanoušci Opelu prominou...
Ta predna cast vyzera ako keby ju urobili z dvoch aut. Aj Antara ma vpredu takyto look. Tiez, ako z dvoch roznych vozidiel: [odkaz]
12. 7. 2012 13:06
Re: nadhera
Prdlajs ale i tak sorry za unáhlenost. Nicméně můj názor na toho teoretika se nemění.
12. 7. 2012 13:05
Re: nadhera
Ahoj, omlouvám se možná za unáhlený komentář, nicméně mám rád objektivní názory a ne to co tu předvádí uživatel Topper. Ano auto se líbit může a nemusí, ale tyhle radikální závěry plus plivání na vše okolo. Už to píši po několikáté, mám rád víceméně všechny značky, sjezdil jsem toho opravdu dost a mohu tak říc, že jsem byl spokojený kupříkladu jak s Citroenem, Peugeotem, Subaru, Mitsubishi stejně jako nyní s Volkswagenem i Audi. Proto mě už do běla vytáčí, že jeden jakmile vidí ve znaku 4kruhy tak je vše ihned špatné a to totálně, druhý jakmile vidí ve znaku kosočtverec, slintá něco o tom, že francouze nikdy a přitom tihle lidi, kupříkladu Topper nic z toho nevlastnili a ani nejezdili. Ještě jednou se omlouvám, že jsem se nechal unést.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud