Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra s mírným faceliftem a motorem 2,0 BiTurbo CDTI

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 6. 2012 • 01:25
17
29
Zobrazit náhledy (17)
Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra
Opel Astra prodělal lehké omlazení vzhledu, rozšířila se u něj nabídka asistenčních systémů a pod kapotu zamířil nový motor 2,0 BiTurbo CDTI s výkonem 143 kW.

Opel Astra se ve své čtvrté generaci představil nejprve jako pětidveřový hatchback v roce 2009. O rok později nastoupilo kombi Sports Tourer, v loňském roce jsme se dočkali třídveřové Astry GTC a letos dorazila čtvrtá karosářská verze, kterou je pro modelovou řadu Astra tradiční čtyřdveřový sedan.

Lehká modernizace vzhledu se týká pětidveřového hatchbacku a kombi Sports Tourer. S nimi sdílí nové přední partie i nový čtyřdveřový sedan. Zcela nový je přední nárazník, i když si zachovává základní linie svého předchůdce. V něm je umístěna nová maska chladiče, která má působit sportovnějším dojmem a přepracovaní, resp. rozdělení se dočkala světelná technika ve spodních rozích předního nárazníku.

Tvar hlavních světlometů zůstává beze změny, ale nově jsou i pro jejich halogenové provedení k dispozici LED pro denní svícení, které byly doposud určeny pouze pro xenonové světlomety.

Na zádi pětidveřového hatchbacku byl přepracován zadní nárazník v oblasti výklenku pro umístění registrační značky pro dosažení optického rozšíření vozu. Pro hatchback a Sports Tourer je společná nová chromovaná lišta v zadní nárazníku, která rovněž vůz opticky rozšiřovat. K úpravám exteriéru patří rovněž nový design litých kol v rozměrech 17, 18 a 19 palců.

V případě interiéru hatchbacku, kombi a sedanu jsou použity nové materiály a látky na obložení a čalounění, které mají působit sportovnějším a živějším dojmem. Nový lesklý povrch mají i některé ozdobné lišty. Pro modely s motorem BiTurbo je určeno čalounění sedadel černou kůží v kombinaci s červenými okraji sedadel a švy ve stejné barvě.

Vedle decentních úprav designu exteriéru i interiéru je nejzásadnější novinkou rozšíření nabídky vznětových pohonných jednotek směrem vzhůru. Z modelu Insingia míří pod kapotu Astry turbodiesel 2,0 BiTurbo CDTI s výkonem 143 kW (195 k) v 4000 min-1. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný mezi 1750-2500 min-1. Tento dvojicí turbodmychadel přeplňovaný čtyřválec bude k dispozici pro pětidveřový hatchback, kombi Sports Tourer a třídveřový model GTC.

Druhá novinka v nabídce pohonných jednotek se týká přeplňovaného benzinového motoru o objemu 1,4 litru s výkonem 103 kW (140 k). Ten nyní nově disponuje funkcí overboost, která mu umožňuje krátkodobé zvýšení točivého momentu z 200 na 220 Nm.

Opel v souvislosti s motory nezapomíná připomenout, že paletu pohonných jednotek Astry doplní začátkem příštího roku zážehový čtyřválec SIDI ECOTEC o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, který má disponovat výkonem 147 kW (200 k), kultivovaným projevem a hospodárností.

Nabídku asistenčních systémů rozšiřuje druhá generace kamerového systému Opel Eye s identifikací dopravních značek a systém LDW upozorňující na neúmyslné opuštění jízdního pruhu. Dále bude k dispozici Following Distance Indication (FDI), informující řidiče o vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu a Forward Collision Alert (FCA), který upozorňuje řidiče na bezprostřední nebezpečí kolize s vozidlem jedoucím vpředu.

Objednat si bude možné i adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC). Ten automaticky udržuje zvolenou rychlost při zohlednění nastaveného bezpečnostního odstupu od vozidla jedoucího vpředu. V nabídce bude i parkovací asistent, který vybere vhodné parkovací místo a pomůže se zaparkováním.

Ceny modernizované Astry s pětidveřovou karoserií začínají v Německu na částce 16.770 euro (okolo 430.000,- Kč) za výbavu Essentia s motorem 1,4 l (64 kW). Čtyřdveřový sedan startuje s cenou 18.270 euro (zhruba 470.000,- Kč) a motorem 1,4 l (74 kW).

Související články

Témata
Avatar - Choochoo
16. 6. 2012 16:46
Re: Design
No koukam ze jsme si toho vsimli stejne kolem te mlhovky, at je to jak chce tak ja tam toho Hyundaie trochu videl ;-)
Avatar - sargis
15. 6. 2012 23:23
Re: 143 KW
A kam sa podela vsetka ta kritika na prenos momentu na napravu? Ved predoslej OPC generacii sa to nevedelo odpusit, mala sice vyssi vykon ale horsi krutiaci moment. Zrazu je to v pohode, pekne podany PR clanok. Taketo vykony by mali mat LSD na prednej naprave. Ale za Astru :yes:
Avatar - Uhlik
15. 6. 2012 22:11
Re: 143 KW
Ja si nemyslim, ze by boli zrovna moc tazke, ale ok, nechajme to tak, tiez uz som zazil plno diskusii.

Skor by mali vylepsit zprevodovanie a hlavne vyuzitie priestoru, ktory rozmery ponukaju. Tak, ako to vyslo v Zafire. V Insignii to vyslo len po zdne sedacky a v Astre to vyslo o kusok viac, ale stale je tam velmi vyrazne nevyuzity potencial.

Avatar - demolition
15. 6. 2012 19:29
Facelift
Až na tú prednú masku, teraz mi pripadá trochu ako návrat ku starším Opel, tak :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: nový benzín tiež :yes:
15. 6. 2012 18:30
Momentálne deriem
druhú Astru, obidve autá cez 100 000km bez porúch, obidve benzín, ideal na behanie do roboty 15km. Opel je dobré auto za tie prachy. Nová Astra mi nesedí zvnútra, je akási menšia ako dve predchádzajúce a dizajn vnútrajšku mi tiež nesedí a ten otravný stredový stlpik čo tlačí koleno to je celkom naprd, Ale má ho v poslednej dobe hodne modelov, nielen Opel. Opel zmenšil vo všetkých modeloch vnútorný priestor a to mi vadí, som vysoký a aj v Insignii je podstatne menej miesta ako vo Vectre. Zvonka je Astra pekná, páči sa mi kombi. Momentálne obzerám Mondeo benzin a Mazdu CX5 tiež benzín.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku