Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel chce expandovat mezi užitkovými vozy. Dnes má na starosti i jejich vývoj

David Bureš David Bureš 3. 2. 2021 • 07:23
39
3
Zobrazit náhledy (39)
Opel Combo Van XL Opel Combo Van XL Opel Combo Van XL Opel Combo Van XL Opel Combo Van XL Opel Combo Van XL Opel Combo Van XL Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van Opel Combo Van

Opel je mezi užitkovými vozidly aktivní už léta, většinu času se však spoléhal na techniku od ostatních dodavatelů. Situace se ale změnila a Opel dokonce vyvíjí takové vozy pro Peugeot a Citroën.

Užitkové automobily jsou pro výrobce aut stále zajímavější oblastí i díky rostoucímu zájmu zákazníků o osobní dodávky, které v posledních letech přebírají funkce MPV. Dobře to vědí také v Opelu, který je považován za jednu z nejrychleji rostoucích značek v oblasti lehkých užitkových vozidel. Svoji pozici chce přitom dále rozvíjet, jak v rozhovoru pro holandský magazín Auto Week přiznal ředitel Opelu pro LUV Pascal Martens.

Opel je sice v oblasti dodávek aktivní už léta, jenže v minulosti se musel spoléhat na externí dodavatele, což omezovalo jeho možnosti inovací a úprav. Kompaktní Combo bývalo v minulé generaci přeznačkovaný Fiat Doblo, středně velké Vivaro zase sdílelo základ s Renaultem Trafic a velké Movano je dodnes vlastně Renault Master.

Situace se ale v poslední době změnila. Opel se v roce 2017 stal součástí Skupiny PSA, a tak mohl přezbrojit na techniku nového majitele. Combo se tak nově stalo sourozencem Citroënu Berlingo a spol., Vivaro zase Peugeotu Expert a spol. V nejbližší době pak čeká změnu i velké Movano, které se nově stane bratrem Peugeotu Boxer a jeho derivátů.

Německá značka navíc ještě v době PSA převzala vývoj užitkových automobilů pro celý francouzský koncern. „Už na předchozí generaci Vivara jsme tvrdě pracovali, to auto nebylo jen jednoduše přeznačkovaný Renault Trafic. Důležitým faktorem byl i fakt, že po odchodu GM jsme měli spoustu volných schopných lidí, kteří se těšili na nový projekt,“ vysvětluje Martens, proč Opel nyní vyvíjí užitková vozidla, přestože je léta přejímal od jiných. Navíc má i vhodná testovací centra, kam se vejdou i velké modely.

Zároveň však v tuto chvíli není jisté, zda se v tomto směru něco nezmění po spojení PSA s FCA. Vždyť Fiat má s dodávkami přece jen více zkušeností. Minimálně však Opelu zůstane produkce velkých dodávek, a to v přestavovaném závodě v polských Gliwicích. Ten má v budoucnu vyrábět až 100.000 furgonů ročně.

Buď jak buď, Martens přiznává, jak se značce rozšířily možnosti v oblasti užitkových vozidel, když má Opel takový úkol na starosti a je tak v centru dění. „Je rozdíl, když něco spolu vyvíjíte, nebo pokud máte všechno pod jednou střechou. Mí projektoví inženýři už nemusí cestovat do Turína nebo Paříže konzultovat cokoliv s Fiatem nebo Renaultem, ale prostě jen zajdou za kolegy z blízkého vývojového centra,“ tvrdí Martens.

Právě díky výraznému podílu na vývoji budou dodávky Opelu více odpovídat charakteru značky. Martens přiznává, že aktuálně je ryzí Opel vlastně jen Combo, na jehož vývoji značka úzce spolupracovala už od počátečního stádia. „Vivaro se muselo rychle adaptovat, a tak nebyl čas tolik upravit design. S novou generací se na to více zaměříme,“ říká vedoucí dodávek v Opelu.

A to přestože zároveň tvrdí, že design u těchto vozidel není pro zákazníky tak důležitý. „Obecně jsou všechny dodávky porovnatelné, ať už se jedná o sourozence, či ne. Rozdílné detaily mezi výrobci a modely nejsou pro zákazníky důležité. Úkol leží na prodejcích. Zákazník musí vědět, že může kontaktovat Opel pro celé portfolio modelů a specialista mu musí doporučit vhodný model, přestavbu nebo financování,“ přiznává Martens.

Úspěch v oblasti je pro Opel důležitý i v tom, že v něm odborníci vidí velký potenciál. Vlivem pandemie koronaviru zažily boom všemožné doručovací služby, které logicky potřebují právě dodávku, a tak odbyt má být zajištěn.

Související články

Témata
3. 2. 2021 10:05
Re: Opel???
Přesně tak, Renault a PSA, nic vlastního.
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2021 09:45
Re: Opel???
Byly to jen přeznačkované Renaulty.
3. 2. 2021 09:30
Opel???
Nevím co kdy Opel vymyslel za užitkové auto mimo Comba, od jeho dob to byly samé překopávky PSA. Takže zkušenosti s vývojem by měl nechat těm, co už o tom něco vědí. :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud