Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel GT: Malý roadster po necelých třech letech končí

Diskuze (24)
Opel přestal nabízet svůj jediný sportovní model – roadster GT. Důvodem je zastavení výroby v americké továrně Wilmington, kde se vyráběl. Malý dvoumístný Opel je tak dalším autem, které se letos odebralo do historie bez přímého nástupce.

Opel patří k největším evropským automobilkám, přesto se mu mezi malými sportovními vozy příliš nedařilo. Jen pro připomenutí – Opel Speedster, který konstrukčně vycházel z Lotusu Elise a vyráběl se v letech 2000 až 2005, nenaplnil prodejní očekávání a jeho výroba byla předčasně ukončena. Roadster Opel GT představený v roce 2007 je evropskou obdobou Saturnu Sky a Pontiacu Solstice. Za jeho předčasným koncem pro změnu stojí ukončení výroby sesterských modelů.

Zastavení produkce je výsledkem úsporných opatření GM. Značka Pontiac v příštím roce zanikne, Opel a nejspíše i Saturn změní majitele a nebude nadále součástí koncernu General Motors. Vedení automobilky se proto rozhodlo výrobu roadsterů, které jsou okrajovými modely, ukončit už nyní. Továrna Wilmington v americkém státě Delaware byla uzavřena úplně.

Opel GT se vyráběl s přeplňovaným motorem 2,0 Turbo Ecotec o výkonu 194 kW. Nejvyšší rychlost je 223 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,7 s. Hlavním handicapem Opelu GT je jeho vyšší hmotnost – se svými 1406 kg je o 480 kg těžší než Opel Speedster 2,0 Turbo.

V České republice Opel GT příliš prodejně úspěšný nebyl – v roce 2007, kdy byl uveden na trh, byly podle statistik SDA zaregistrovány tři kusy, loni jeden a letos žádný. Sportovní Opel tak byl několikanásobně překonán svým největším konkurentem, Mazdou MX-5.

Doporučujeme
TEST Opel GT - Nepraktická přitažlivost (08/2007)
POHLEDY DO HISTORIE Opel GT – Jen létání je krásnější

Diskuze (24)
Avatar - Emel
25. 7. 2009 16:26
US sportscar
To srovnání hmotnosti to nejlépe vystihuje. Speedster byl opravdu zajímavé auto, na mokru na D1 sice poněkud neposedné, ale co se zážitku z jízdy týče, mohl se třeba s tou S2000 klidně měřit. GT je zacílené jinak, jenže v té kategorii nic výjimečného nenabízí.

Mimochodem si říkám, kolik nám těch sportovních aut za dva roky zbude.
Avatar - white label
25. 7. 2009 01:45
Re: Dobry kousek, ktereho bude skoda
No, zrovna já řadím případné "sny" o Opelech (obecně) spíš
k těm "černějším"... ;-)

P.S. ...tak to byl teda spíš v tom GT ten důchodce... :-)
Avatar - white label
25. 7. 2009 01:06
Re: Dobry kousek, ktereho bude skoda
Tady jsou dvě možnosti...buď tu Primeru řídil Superman, nebo to GTéčko německý důchodce s ručním řízením... >:-[]

P.S. Taktiež sa smejem "hlasno"... ;-)
Avatar - euro89
25. 7. 2009 00:46
za pár let...
... to bude docela ceněnej unikát. Neznám sice počet vyrobených kusů, ale podle toho, kolik jsem jich nejen u nás, ale i po evropě potkal, tak bych se ani nedivil, kdyby se jich vyrobilo ještě míň, než původního Opelu GT ze 60. let. To ale neznamená, že mi nebude chybět, designem se mi docela líbil :-) Ale nejvíc mi bude chybět značka Pontiac, tu se měli u GM pokusit zachránit, už tak toho prodávaj a rušej dost... :'-( :-(
24. 7. 2009 13:57
Re: tak
Tak to je relativni... Speedster je perfektni sportak, ale taky trochu mucirna na kolech ;-) prikladne na letni vylet k mori bych asi radsi volil GT, ikdyz i to ma sve uskali-nalozit vic nez plavky a kartacek na zuby je problem. Jak Speedster tak GT jsou zajimave auta a kazde ma neco do sebe. Dle me je jejich nejvetsim problemem prave znacka pod kterou se prodavaji... PS: Speedster turbo je lepsi nez Lotus Elise. Skutecne je :yes: