Opel Insignia nejprodávanějším modelem střední třídy v Evropě
Evropské auto roku 2009 má za sebou první celé čtvrtletí na trhu. Opel, který se v posledních měsících objevuje v médiích hlavně kvůli neefektivitě fungování podniku, nevyužitým kapacitám a v souvislosti s problémy kolem případného úpadku mateřského GM, si nenechal pro sebe jeden z prvních větších úspěchů po delší době. Insignia se podle tiskové zprávy automobilky stala nejprodávanějším autem střední třídy v Evropě. Nezávislý přehled evropského trhu v tuto chvíli není k dispozici.
Od začátku prodeje v minulém roce zaznamenali dealeři více než 100 tisíc objednávek. Podle vice-prezidenta GM Europe je Insignia dokonce úspěšným dobyvatelem zákazníků prémiových značek. Na německém trhu si výrobce pochvaluje meziroční zvýšení prodeje ve třídě o 82 %, obchodníci po několika hubených letech zase rádi vidí vyšší marže z prodaných vozů.
Pozoruhodná je i skladba objednávaných vozů a jejich výbav. Třetina zákazníků volí turbodiesel 2.0 CDTI (118 kW), 56 % vozů je dodáno s adaptivními světlomety Adaptive Forward Lighting, 80 % pak volí DVD navigaci, polovina vozů má příplatková ortopedická sedadla a téměř dvě třetiny všech zákazníků se dosud rozhodlo pro největší dostupný rozměr kol.
Zájem o Insignii by měl dále růst, protože se na trh právě dostává velké kombi Sports Tourer, které třeba v sousedním Německu bude tvořit více než polovinu odbytu této modelové řady.