Opel Insignia: Od začátku sedmero motorů, všechny splňují Euro 5
Opel Insignia bude prvním modelem na světě, prodávaným výhradně s pohonnými jednotkami, které splňují emisní normu Euro 5. Stejnou skutečností se může pyšnit také později představený VW Golf V, který se začne prodávat prakticky souběžně s Insignií. Motorová paleta pokrývá objemy od 1,6 do 2,8 litru.
Základ tvoří dva modernizované benzinové čtyřválce o objemu 1,6 a 1,8 litru, které dávají nejvyšší výkon 85, resp. 103 kW. Vyznačují se lehkou konstrukcí s hmotností pouze 118 kg, což znamená úsporu 20 % proti předchůdci. Stejně jako motor 2,0 Turbo jsou vybaveny variabilním časováním sacích i výfukových ventilů.
Opel Insignia - přehled benzinových motorizací | |||||
Motor | 1,6 Ecotec | 1,8 Ecotec | 2,0 Turbo Ecotec | 2,0 Turbo Ecotec (4x4) | 2,8 V6 Turbo Ecotec (4x4) |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1796 | 1998 | 1998 | 2792 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Vrtání [mm] | 79,0 | 80,5 | 86,0 | 86,0 | 89,0 |
Zdvih [mm] | 81,5 | 88,2 | 86,0 | 86,0 | 74,8 |
Kompresní poměr | 10,8 : 1 | 10,5 : 1 | 9,3 : 1 | 9,3 : 1 | 9,5 : 1 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 85/6000 | 103/6300 | 162/5300 | 162/5300 | 191/5500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 155/4000 | 175/3800 | 350/2000-4000 | 350/2000-4000 | 350 (400*)/1900-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 192 | 207 | 242 (240) | 240 (237) | 250 (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 11,5 | 7,6 (7,8) | 7,7 (7,9) | 6,9 (7,1) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,6 | 7,8 | 8,9 (9,6) | 9,2 (9,8) | 10,9 (11,6) |
Platí pro karoserii sedan, údaje v závorkách - automatická převodovka, hvězdičkou je označená hodnota overboost
Přeplňovaný přímovstřikový dvoulitr je odvozen od pohonné jednotky z Opelu GT. Vysoký výkon 162 kW mu zaručuje výborné jízdní výkony. Nejvyšší plnící tlak je 1,38 bar, přitom kompresní poměr je na silný přeplňovaný motor vysoký – 9,3:1. Svody výfukového potrubí jsou oddělené zvlášť pro vnější a vnitřní válce a spojují se až těsně před turbodmychadlem typu twin-scroll. Díky tomu začíná turbo zvyšovat plnicí tlak už od 1400 ot./min.
Opel Insignia: První jízdní dojmy |
Vrcholem benzinových motorizací je 2,8 Turbo V6, který dosahuje výkonu 191 kW. Řady válců svírají úhel 60°. Variabilní časování sacích ventilů a samostatné svody pro každou řadu válců, které se spojují těsně před turbodmychadlem, zajišťují rychlou odezvu a vysoký točivý moment už od nejnižších otáček. Maximum 350 Nm je dosaženo mezi 1900 a 4500 ot./min.
Dieselové motory 2,0 CDTI Ecotec jsou nové konstrukce. Mají čtyři ventily na válec, vstřikování common-rail a turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek. V nabídce při zahájení prodeje budou tři výkonové verze – 81, 96 a 118 kW. S manuální převodovkou dosahují všechny tři kombinované spotřeby 5,8 l/100 km, což při 70litrové palivové nádrži znamená dojezd na jedno natankování 1200 km.
Opel Insignia - přehled dieselových motorizací | ||||
Motor | 2,0 CDTI Ecotec (81 kW) | 2,0 CDTI Ecotec (96 kW) | 2,0 CDTI ecoFLEX | 2,0 CDTI Ecotec (118 kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1956 | 1956 | 1956 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Vrtání [mm] | 83,0 | 83,0 | 83,0 | 83,0 |
Zdvih [mm] | 90,4 | 90,4 | 90,4 | 90,4 |
Kompresní poměr | 16,5 : 1 | 16,5 : 1 | 16,5 : 1 | 16,5 : 1 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 81/4000 | 96/4000 | 118/4000 | 118/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 260 (320*)/1750-2500 | 300 (320*)/1750-2500 | 350 (380*)/1750-2500 | 350 (380*)/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 205 (204) | 218 | 218 (215) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,1 | 11,1 (11,2) | 9,5 | 9,5 (9,6) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,8 | 5,8 (6,7) | 5,8 (6,7) |
Platí pro karoserii sedan, údaje v závorkách - automatická převodovka, hvězdičkou je označená hodnota overboost
V průběhu roku 2009 se k této trojici přidá nejsilnější vznětový dvoulitr ve verzi ecoFLEX. Propracované aerodynamické vlastnosti karoserie snižují koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,26. Speciálně pro tento model byly vyvinuty i pneumatiky Michelin Primacy HP s nízkým valivým odporem. Konkrétní hodnotu kombinované spotřeby výrobce zatím nezveřejnil, ale slíbil, že vůz v kombinovaném cyklu nevypustí více než 140 gramů oxidu uhličitého na 1 km, což odpovídá méně než 5,2 l/100 km. Ostatní parametry zůstávají proti běžné verzi 2,0 CDTI Ecotec nezměněny.
PŘEDSTAVUJEME Opel Insignia – Nástupce Vectry i Omegy |
Avizovaný je také motor 2,0 CDTI Biturbo o výkonu 140 kW a benzinový 1,6 Turbo se 132 kW. Také těchto dvou motorizací se zákazníci dočkají v průběhu roku 2009.