Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia: Od začátku sedmero motorů, všechny splňují Euro 5

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
117 Fotogalerie
Diskuze (1)
Opel Insignia přichází na trh celkem se sedmi motory – čtyřmi benzinovými a třemi dieselovými. Jedná se o modernizované pohonné jednotky, motor 2,0 CDTI je úplnou novinkou.

Opel Insignia bude prvním modelem na světě, prodávaným výhradně s pohonnými jednotkami, které splňují emisní normu Euro 5. Stejnou skutečností se může pyšnit také později představený VW Golf V, který se začne prodávat prakticky souběžně s Insignií. Motorová paleta pokrývá objemy od 1,6 do 2,8 litru.

Základ tvoří dva modernizované benzinové čtyřválce o objemu 1,6 a 1,8 litru, které dávají nejvyšší výkon 85, resp. 103 kW. Vyznačují se lehkou konstrukcí s hmotností pouze 118 kg, což znamená úsporu 20 % proti předchůdci. Stejně jako motor 2,0 Turbo jsou vybaveny variabilním časováním sacích i výfukových ventilů.

Opel Insignia - přehled benzinových motorizací
Motor1,6 Ecotec1,8 Ecotec2,0 Turbo Ecotec2,0 Turbo Ecotec (4x4)2,8 V6 Turbo Ecotec (4x4)
Zdvihový objem [cm3]15981796199819982792
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Vrtání [mm]79,080,586,086,089,0
Zdvih [mm]81,588,286,086,074,8
Kompresní poměr10,8 : 110,5 : 19,3 : 19,3 : 19,5 : 1
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]85/6000103/6300162/5300162/5300191/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]155/4000175/3800350/2000-4000350/2000-4000350 (400*)/1900-4500
Max. rychlost [km/h]192207242 (240)240 (237)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,57,6 (7,8)7,7 (7,9)6,9 (7,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,67,88,9 (9,6)9,2 (9,8)10,9 (11,6)

Platí pro karoserii sedan, údaje v závorkách - automatická převodovka, hvězdičkou je označená hodnota overboost

Přeplňovaný přímovstřikový dvoulitr je odvozen od pohonné jednotky z Opelu GT. Vysoký výkon 162 kW mu zaručuje výborné jízdní výkony. Nejvyšší plnící tlak je 1,38 bar, přitom kompresní poměr je na silný přeplňovaný motor vysoký – 9,3:1. Svody výfukového potrubí jsou oddělené zvlášť pro vnější a vnitřní válce a spojují se až těsně před turbodmychadlem typu twin-scroll. Díky tomu začíná turbo zvyšovat plnicí tlak už od 1400 ot./min.

Nepřehlédněte
Opel Insignia: První jízdní dojmy

Vrcholem benzinových motorizací je 2,8 Turbo V6, který dosahuje výkonu 191 kW. Řady válců svírají úhel 60°. Variabilní časování sacích ventilů a samostatné svody pro každou řadu válců, které se spojují těsně před turbodmychadlem, zajišťují rychlou odezvu a vysoký točivý moment už od nejnižších otáček. Maximum 350 Nm je dosaženo mezi 1900 a 4500 ot./min.

Dieselové motory 2,0 CDTI Ecotec jsou nové konstrukce. Mají čtyři ventily na válec, vstřikování common-rail a turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek. V nabídce při zahájení prodeje budou tři výkonové verze – 81, 96 a 118 kW. S manuální převodovkou dosahují všechny tři kombinované spotřeby 5,8 l/100 km, což při 70litrové palivové nádrži znamená dojezd na jedno natankování 1200 km.

Opel Insignia - přehled dieselových motorizací
Motor2,0 CDTI Ecotec (81 kW)2,0 CDTI Ecotec (96 kW)2,0 CDTI ecoFLEX2,0 CDTI Ecotec (118 kW)
Zdvihový objem [cm3]1956195619561956
Válce/ventily4/44/44/44/4
Vrtání [mm]83,083,083,083,0
Zdvih [mm]90,490,490,490,4
Kompresní poměr16,5 : 116,5 : 116,5 : 116,5 : 1
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/400096/4000118/4000118/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]260 (320*)/1750-2500300 (320*)/1750-2500350 (380*)/1750-2500350 (380*)/1750-2500
Max. rychlost [km/h]190205 (204)218218 (215)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,111,1 (11,2)9,59,5 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,8 (6,7)5,8 (6,7)

Platí pro karoserii sedan, údaje v závorkách - automatická převodovka, hvězdičkou je označená hodnota overboost

V průběhu roku 2009 se k této trojici přidá nejsilnější vznětový dvoulitr ve verzi ecoFLEX. Propracované aerodynamické vlastnosti karoserie snižují koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,26. Speciálně pro tento model byly vyvinuty i pneumatiky Michelin Primacy HP s nízkým valivým odporem. Konkrétní hodnotu kombinované spotřeby výrobce zatím nezveřejnil, ale slíbil, že vůz v kombinovaném cyklu nevypustí více než 140 gramů oxidu uhličitého na 1 km, což odpovídá méně než 5,2 l/100 km. Ostatní parametry zůstávají proti běžné verzi 2,0 CDTI Ecotec nezměněny.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Opel Insignia – Nástupce Vectry i Omegy

Avizovaný je také motor 2,0 CDTI Biturbo o výkonu 140 kW a benzinový 1,6 Turbo se 132 kW. Také těchto dvou motorizací se zákazníci dočkají v průběhu roku 2009.

Vstoupit do diskuze (1)