Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia se chce v příští generaci výrazně změnit. Promění se v crossover?

David Bureš
Diskuze (19)

Střední třída je pro evropské výrobce stále tužší oříšek. Opel se jí nehodlá vzdát, svého zástupce v kategorii ale změní, aby měl větší šanci zaujmout.

Vozy střední třídy patří mezi nejvíce zasažené popularitou SUV. Evropští zákazníci od tohoto segmentu odstupují a raději volí právě obdobně velká SUV. Výsledkem tak je, že prodeje ve střední třídě na evropských trzích letos po třech čtvrtletích roku podle serveru Car Sales Base klesají o významných 19 %. Poklesem je zasažen také Opel, který proto hledá cesty, jak svého zástupce v kategorii změnit, aby zaujal více zákazníků.

Současná Insignia sice při nástupu na trh v roce 2017 zaujala odbornou veřejnost. Líbil se styl inspirovaný kupé, respektive shooting braky, stejně jako jízdní vlastnosti. Jenže prodejně to taková hitparáda není, už v roce 2018 evropské prodeje Insignie meziročně klesly o sedm procent. A letos to není lepší, po třech čtvrtletí roku Insignia padá o neskutečných 33 %. Jediné štěstí, že klesají i další vozy v kategorii, a tak Insignia letos zůstává třetím nejprodávanějším modelem střední třídy na starém kontinentu (po VW Passat a Škodě Superb).

Právě klesající prodeje znamenají, že Opel hledá cesty, jak Insignii do budoucna změnit. Počítá se přitom s tím, že Insignii se v příští generaci významně změní, a to nejen použitou technikou, ale také koncepcí.

„Průmysl se ptá, co přijde po SUV. A my si myslíme, že to bude právě nová Insignia. Bude to největší proměna toho, co jsme dosud od naší značky viděli,“ říká Stephen Norman, výkonný ředitel Vauxhallu, sesterské značky Opelu, která působí na britském trhu.

Přestože Norman zůstává tajemný ohledně detailů, zdá se, že Insignia se v třetí generaci promění v crossover, dnes tak oblíbený druh auta. Jestliže tak dnešní model lehce evokuje kupé, novinka se zvýší a připomene spíše SUV, možná se dokonce dočká prvků MPV.

Opel/Vauxhall tak podle všeho chystá podobný krok jako konkurenční Ford. Ten už se nechal slyšet, že nástupce dnešního Mondea také nebude typický model střední třídy. Místo toho půjde o crossover ve stylu Subaru Outback, který vedle Mondea nahradí i MPV S-Max a Galaxy. Jestli o takové crossovery je skutečně větší zájem než o sedan a kombíky střední třídy teprve ukáže budoucnost.

Jisté je každopádně to, že s příchodem nové Insignie se změní i její technika. Opel totiž novou Insignií už kompletně přezbrojí na architektury jeho nového vlastníka, Skupiny PSA. Novinka totiž využije platformu EMP2, známou třeba z Peugeotu 508.

S tím bude souviset i nabídka motorů, jakými budou zřejmě přeplňovaná benzinová jedna šestka (jejíž novou generaci vyvíjí právě Opel) nebo turbodiesely o objemu jeden a půl a dvou litrů. Takřka jistotou je i příchod plug-in hybridu nebo mildhybridního ústrojí.

Nová generace Opelu Insignia je plánovaná pro rok 2022. Současné provedení tak na trhu vydrží jen pět let, aby Opel zkrátil dobu, po kterou bude používat techniku svého předchozího vlastníka, amerického koncernu GM. Do té doby bude nahrazena i Astra, která je dalším Opelem ještě s prvky GM. Od nového roku se každopádně bude prodávat inovovaná verze, s poupraveným vzhledem a úspornějšími motory.

David Bureš
Diskuze (19)

Doporučujeme

22. 12. 2019 22:35
Re: Služební auto
...
22. 12. 2019 15:50
Re: Služební auto
Tvoj nazor a pohlad beriem, ale hovoril si nieco o tom, ze je to trieda sluzobnych aut. A tam sa trend meni rovnako ako u sukromnych osob. Asi by ich to nenapadlo ak by dosahovali pozadovanych predajnych cisel.
22. 12. 2019 10:48
Re: ČO ??
V mainstreamu regulovat poptávku nabídkou? Je-li to myšlené jako vtip, tak ok. Jinak je to extra blbost.
Přeci pokud chce někdo např. "střední v kombi", tak vybírá mezi výrobci, který produkt nabízí a ne mezi těmi, kteří produkt nemají... V tomto případě tedy porovná 508, Passat, Mondeo, M6, Superb, Talisman, i40 a (zatím i) Insignii a koupí některé z nich. A třeba o Citroen vůbec nezavadí, bo střední v kombi prostě nenabízí.
Výrobci prostě jen sledují, o které kategorie zájem je a prodeje rostou a o které naopak není a prodeje klesají - u těch pak zvažují, zda se vyplatí vývoj nástupce. Krásným příkladem jsou kabriolety s plechovou střechou - přišel boom této kategorie, prodeje výrazně vyskočily, takže se začaly nabízet i takové garážové speciality jako Colt CC. Po pár letech zájem opadl a která automobilka nabízí kabrio "v plechu" dnes ?
Takže jestli Opel predikuje, že mainstreamová střední klesá a klesat bude, tak si zkrátka vývoj a výrobu vyhodnotil jako nerentabilní a s Insignií zamíří tam, kde vidí zisk, tedy zřejmě mezi (nějakou formu) SUV. Asi sis všiml, že to nedělá jenom on.

A když něco má horší světla, horší brzdy a menší nádrž, tak si to vysvětlovat tím, že je to větším zájmem, to už je jen takový faul na vlastní garáž.
22. 12. 2019 10:02
Re: Služební auto
Pro mě určitě ne, SUV neholduji. Proto mě štve, ze takto zprzni i tu insignii, protože jak už píšu výše, se současnou generaci jsem velice spokojen (2.0 bitu, 4x4).
22. 12. 2019 09:18
Re: Služební auto
Nerozumiem co si nevies predstavit? Aj u nas je uz vidiet viac sluzobnych SUV - hlavne tych na sukromne ucely, tie standardne su stale kombiky, lebo cena.