Opel odhaluje omlazenou Insignii, slibuje úspornější motory a pokročilé technologie
Premiéra omlazeného Opel Insignia je sice naplánována až na lednový autosalon v Bruselu, přesto automobilka již nyní odhalila jeho snímky a prozradila něco málo o technických inovacích.
Druhá generace úspěšného modelu střední třídy, jehož výroba začala v roce 2017, odhaluje novou tvář pro příští desetiletí. Kromě lehkých designových úprav se však Insignia dočkala i vylepšení technologické výbavy, bezpečnostních systémů a úpravy pohonných jednotek.
Začněme ale tradičně u designu, který prošel pouze drobnými retušemi. Ty jsou nejlépe patrné v přední části, kde se toho změnilo poměrně dost. Automobilka instalovala nové světlomety a upravila i masku, která díky chromovým doplňkům navazuje na styl nové Corsy. Přední nárazník působí čistším dojmem a přesunutí kulatých mlhovek až do rohů zdůrazňuje šířku vozu.
Z profilu jsme si žádných výrazných změn nevšimli, při pohledu na zadní část pak vynikají chromované koncovky výfuku v dolní části nárazníku. Podle automobilky však došlo k několika designovým úpravám, díky kterým by měla omlazená Insignia působit více ve stylu čtyřdveřového kupé.
Výše zmíněné světlomety dostaly nový LED Matrix systém IntelliLux LED, nově složený z 84 LED elementů v každém světlometu, zatímco původní Insginia měla pouze 16 elementů na světlomet. V kombinaci s předními kamerami by pak nová Insignia měla ještě lépe upravovat trajektorii světel, lépe přisvěcovat zatáčky a rychleji předcházet možnému oslnění ostatních řidičů.
"Nová světla reagují na situaci v okolí vozidla rychleji a precizněji. Inteligentní systém neustále adaptuje světelný paprsek, takže cesta před vozidlem je vždy optimálně osvícena. Výsledkem je skvělý výhled za každé situace, bez nebezpečí oslnění ostatních účastníků silničního provozu,“ vysvětluje Christian Müller, ředitel vývojového oddělení automobilky Opel.
Navzdory vyššímu výkonu by však nové LED světlomety měly být i úspornější, což se ve výsledku podepíše i na nižší spotřebě paliva. Změnou však prošlo i LED denní svícení, které by mělo omlazené Insignii propůjčovat ještě výraznější vzhled.
Konkrétní novinky pod kapotou zatím automobilka neprozradila, nová Insignia by však měla být ještě úspornější díky "odlehčené konstrukci a zcela novým zážehovým a vznětovým motorům". Automaticky se tak nabízí otázka, zda se nedočkáme i nových motorizací z dílny koncernu PSA, pod který Opel spadá. To se však dozvíme až v lednu.
Záhadou také zůstávají konkrétní změny v interiéru, který se zatím neobjevil na žádné z publikovaných fotografií. Údajně bychom se však měli dočkat přinejmenším modernizovaného infotainment systému se 7 nebo 8 palcovým displejem a přepracovanou grafikou. Ve středovém tunelu by se navíc mělo objevit bezdrátové nabíjení telefonu.
Změny se však měly odehrát i na poli bezpečnostních systémů. Insignia měla dostat například novou digitální zadní kameru a systém Rear Cross-Alert, který při couvání z místa hlídá provoz za vozem a upozorňuje na auta přijíždějící ze stran do vzdálenosti cca 20 metrů.