Nástupce Fordu Mondeo bude skutečně crossover. Nahradí i MPV Galaxy a S-Max
Ford plánuje radikální obměnu nabídky svých velkých modelů pro Evropu. Ve své současné podobě skončí Mondeo, S-Max i Galaxy.
Automobilka Ford v posledních letech nezažívá v Evropě zrovna šťastné období. Evropská divize americké značky je dlouhodobě ztrátová, její prodeje klesají, a tak Ford už před časem ztratil pozici evropské dvojky. Výrobce však pracuje na nápravě, v plánu je rozsáhlá restrukturalizace, firma se chce navíc zbavit také neúspěšných modelů. Tento krok ovlivní také nabídku jejích největších modelů.
Už delší dobu se spekuluje o konci Mondea, přičemž dnes už je to prakticky jisté. Skončí jeho americký bratr Fusion, a tak by nemělo smysl pokračovat jen s evropským modelem, zvlášť v době, kdy prodeje aut střední třídy na starém kontinentu dlouhodobě klesají.
Místo tradičního modelu střední třídy tak přijde crossover, který bude globálním modelem – takový vůz totiž nahradí také americký Fusion. Nepůjde však jen o nástupce Mondea, tento automobil nepřímo nahradí také dvě velké MPV S-Max a Galaxy. To znamená, že se Ford zcela zbaví svých MPV, B-Max skončil již v roce 2017, (Grand) C-Max letos. Evropské prodeje v segmentu velkoprostorových aut v posledních letech klesají, a tak už Ford v této dvojici nevidí potenciál, a to přestože S-Max byl loni nejprodávanějším velkým MPV v Evropě.
S-Max sice je v rámci své kategorie úspěšný, dosáhl ale jen na zhruba 24.000 prodaných kusů, což je málo na to, aby se Fordu jeho výroba vyplatila. Galaxy bylo na tom s bezmála 12.000 prodanými exempláři ještě hůře. Mondeo sice hlásilo na 50.000 prodaných kousků, stále to ale není moc. Naopak novinka podle plánů automobilky překoná prodeje celé této trojice dohromady.
Nástupce Mondea je popisován jakožto konkurent Subaru Outback – siluetou tedy připomene zvýšené kombi. Na starém kontinentu Outback možná takový hit není, jenže v USA se mu nadmíru daří, v posledních letech překonává hranici 200.000 prodaných aut ročně. A tak v takové koncepci Ford vidí šanci.
Základem bude modulární platforma C2, která je velice modulární – vedle kompaktního Focuse ji do budoucna využije také třeba velké SUV Edge. Přední část architektury se dokonce objeví i v Transitu.
Auto bude dostupné jak se zážehovými, tak vznětovými motory, jejichž nová generace bude podle zákulisních zpráv velice úsporná. A navíc mají být dokonce levnější než připravovaný mildhybrid. Jako základní motorizace pak podle všeho bude sloužit benzinový tříválec o objemu 1,5 litru.
A kdy se nástupce Fordu Mondeo dočkáme? Příchod auta je očekáván na rok 2021. Do té doby na trhu vydrží letos modernizované Mondeo.