Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Fordu Mondeo bude skutečně crossover. Nahradí i MPV Galaxy a S-Max

David Bureš
Diskuze (38)

Ford plánuje radikální obměnu nabídky svých velkých modelů pro Evropu. Ve své současné podobě skončí Mondeo, S-Max i Galaxy.

Automobilka Ford v posledních letech nezažívá v Evropě zrovna šťastné období. Evropská divize americké značky je dlouhodobě ztrátová, její prodeje klesají, a tak Ford už před časem ztratil pozici evropské dvojky. Výrobce však pracuje na nápravě, v plánu je rozsáhlá restrukturalizace, firma se chce navíc zbavit také neúspěšných modelů. Tento krok ovlivní také nabídku jejích největších modelů.

Už delší dobu se spekuluje o konci Mondea, přičemž dnes už je to prakticky jisté. Skončí jeho americký bratr Fusion, a tak by nemělo smysl pokračovat jen s evropským modelem, zvlášť v době, kdy prodeje aut střední třídy na starém kontinentu dlouhodobě klesají.

Místo tradičního modelu střední třídy tak přijde crossover, který bude globálním modelem – takový vůz totiž nahradí také americký Fusion. Nepůjde však jen o nástupce Mondea, tento automobil nepřímo nahradí také dvě velké MPV S-Max a Galaxy. To znamená, že se Ford zcela zbaví svých MPV, B-Max skončil již v roce 2017, (Grand) C-Max letos. Evropské prodeje v segmentu velkoprostorových aut v posledních letech klesají, a tak už Ford v této dvojici nevidí potenciál, a to přestože S-Max byl loni nejprodávanějším velkým MPV v Evropě.

S-Max sice je v rámci své kategorie úspěšný, dosáhl ale jen na zhruba 24.000 prodaných kusů, což je málo na to, aby se Fordu jeho výroba vyplatila. Galaxy bylo na tom s bezmála 12.000 prodanými exempláři ještě hůře. Mondeo sice hlásilo na 50.000 prodaných kousků, stále to ale není moc. Naopak novinka podle plánů automobilky překoná prodeje celé této trojice dohromady.

Nástupce Mondea je popisován jakožto konkurent Subaru Outback – siluetou tedy připomene zvýšené kombi. Na starém kontinentu Outback možná takový hit není, jenže v USA se mu nadmíru daří, v posledních letech překonává hranici 200.000 prodaných aut ročně. A tak v takové koncepci Ford vidí šanci.

Základem bude modulární platforma C2, která je velice modulární – vedle kompaktního Focuse ji do budoucna využije také třeba velké SUV Edge. Přední část architektury se dokonce objeví i v Transitu.

Auto bude dostupné jak se zážehovými, tak vznětovými motory, jejichž nová generace bude podle zákulisních zpráv velice úsporná. A navíc mají být dokonce levnější než připravovaný mildhybrid. Jako základní motorizace pak podle všeho bude sloužit benzinový tříválec o objemu 1,5 litru.

A kdy se nástupce Fordu Mondeo dočkáme? Příchod auta je očekáván na rok 2021. Do té doby na trhu vydrží letos modernizované Mondeo.

David Bureš
Diskuze (38)

Doporučujeme

18. 7. 2019 10:19
Re: Zaspali
nerobili, presuvali tedy vyrobu do spanielska, kde sa robi smax aj mondeo, preto im to trvalo dlhsie. na druhej strane mondeo zaostavalo uz v case prichodu svojim divnym interierom...
18. 7. 2019 10:12
Re: Smutné
ako fanda fordu ti davam kompletne za pravdu. Bohuzial americky korporat na cele s dilinom na cisla si myslel ze one ford bude strategia storocia. Predpokladam ze predtym ako ho kopli do zadku dostal tucne odskodne. To co sposobil sa ale bude napravat najblizsich 15 rokov. A aj to moze byt malo.
18. 7. 2019 10:10
Re: logicky krok
na rovnakom podvozku nikdy neponukne SUV lepsi kufor ako nizky kombik. KOmbik je totiz natiahnuty a nizky, kde SUV ma vysoko podlahu a nemoze byt take dlhe.
18. 7. 2019 10:09
Re: logicky krok
bohuzial tych 20 tacov nemas, lebo si debilko a nevies si tolko zarobit. Keby si tych 20 tacov mal a zacal by si vyberat auto, sadol by si si do tych SUV tak by si zistil ze to co si napisal je skazena omacka plna grcov.
17. 7. 2019 15:03
Re: Zoufalý Ford
Skôr nemal záujem. Vývoj motora trvá dlho na trojvalcoch musel pracovať skôr ako EU špecifikovala EURO6d. Je to výrobne lacnejší motor. Mnohé automobilky dokázali upraviť staré motory, len Ford asi nemal záujem.