Opel končí v Austrálii, vydržel tam pouhý rok
Opel už nebude oficiálně prodávat své vozy v Austrálii. Německá automobilka přitom na tento trh vstoupila v roce 2012, vydržela zde tedy pouhý rok.
Důvodem opuštění australského trhu jsou slabé prodeje. Při vstupu na australský trh Opel předpokládal, že zde během tří let prodá 15.000 automobilů. Takovým výsledkům se ale ani zdaleka nepřiblížil, loni zde prodal jen 541 aut. Letos australské prodeje Opel sice vzrostly, 989 prodaných aut v prvním pololetí roku je ale také daleko za očekáváním.
Problémem přitom není nezájem zdejších zákazníků o nová auta. V prvním pololetí roku se v Austrálii prodalo 573.711 vozů, což je pětiprocentní nárůst proti loňsku.
Opel kvůli vysokým nákladům na dovoz aut nemohl australské zákazníky lákat na nízké ceny, při lákavých cenách by se totiž prodej automobilce nevyplatil.
Třeba ceny Astry na australském trhu začínají na částce 22.990 australských dolarů (v přepočtu 405.000 Kč) za pětidveřový hatchback s benzinovou čtrnáctistovkou a manuálem, ceny mnohých konkurentů se však pohybují okolo hranice 20.000 australských dolarů (cca 352.000 korun). Například minulá generace Škody Octavia u našich protinožců stojí s 1.4 TSI (90 kW) a manuálem 19.990 australských dolarů.
Opel na australském trhu nabízel pouze tři modely. Vedle Astry ještě Corsu a Insignii.
Zprávu o konci na australském trhu automobilka zveřejnila dnes, rozhodnutí má okamžitou platnost. Opel u našich protinožců provozuje 20 dealerství, v sídle zdejšího zastoupení pracuje 15 osob.
Zaměstnanci však o práci patrně nepřijdou, ve většině showroomů se prodávají auta více značek. Někteří pracovníci by pak mohli být přesunuti do Holdenu, který je tak jako Opel součástí amerického koncernu General Motors.
Právě s Holdenem nyní bude Opel řešit, zda nebude v Austrálii prodávat některý ze svých aut s logy místního výrobce.
Opel na australský trh vstupoval v době snah o expanzi. V nedávné době značka dále vstoupila na trh v Chile a posilovala své aktivity v Izraeli, Číně, Rusku a Turecku.