Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Mokka má po modernizaci. Zahodil tlačítka a dostal nový mild-hybrid

Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
7 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (4)

Modernizovaná Mokka uplatňuje dříve oznámené novinky v paletě motorizací, přičemž uvnitř přináší nejnovější funkce konektivity.

Současná druhá generace stylového crossoveru Opel Mokka dorazila na trh v roce 2021, nepřekvapí tedy, že nyní si německá automobilka pro svůj bestseller připravila modernizaci. A jelikož exteriér Mokky je na dnešní poměry a designové směřování značky stále svěží, hlavní změny uvádí nejnovější verze především v interiéru a také pod kapotou s rozšířenou variabilitou motorizací.

Video placeholder
Koncept Vauxhall Mokka Coffe-e • Zdroj: Vauxhall

Z menších stylingových úprav se Mokka dočkala aktualizovaného loga Opelu na přídi, lehce upraveného LED podpisu světlometů, nově řešených přístupů vzduchu v předním nárazníku a v případě elektromobilu i nového designu aerodynamických kol. Nakonec se model kompletně zbavil chromovaných doplňků na karoserii.

V kabině již Opel přechází zcela na využití čalounění z recyklovaných materiálů, na scénu přichází také nový multifunkční volant a nejnovější verze infotainmentu a digitálního rozhraní přístrojového štítu, nyní standardně v rámci dvou 10palcových obrazovek. Zjednodušen byl rovněž středový panel, kdy některé funkce zajištěné fyzickými tlačítky se (bohužel) přesunuly k dotykovému ovládání skrze infotainment – ten ovšem nyní nabízí možnost vytvoření virtuálních zkratek pro nejpoužívanější funkce.

Ve výbavě nejnovější Mokky už nechybí bezdrátová konektivita Apple CarPlay a Android Auto, přihrádka pro bezdrátové nabíjení smartphonu, over-the-air aktualizace pro zabudovanou navigaci a rovněž integrace umělé inteligence skrze ChatGPT.   

Po modernizaci nabídne Opel celkem tři různé motorizace. Základem bude konvenční benzinový tříválec 1.2 Turbo o výkonu 100 kW (136 koní) s manuální šestistupňovou převodovkou. Nabídku pak rozšiřuje nejnovější 48V mild-hybrid z portfolia koncernu Stellantis, který kombinuje modernizovaný přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru (100 kW/136 k) a elektromotor (21 kW/28 k) ve spojení s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Čistě elektrická Mokka Electric pak využívá už dříve modernizované ústrojí s elektromotorem o výkonu 115 kW (156 koní) a baterií o kapacitě 54 kWh pro maximální dojezd 403 kilometrů (WLTP). Standardem je zabudovaná 11kW AC nabíječka, zatímco u DC rychlonabíječek lze nabíjet výkonem až 100 kW. V ideálním případě tak obnovení kapacity z nuly na 80 % zabere asi 30 minut.

České cenovky modernizovaného Opelu Mokka zatím neznáme, dosavadní verze nicméně v Česku startovala od 609.990 Kč s odchozím motorem 1.2 Turbo (74kW/100k), respektive od 999.990 Kč za elektrickou verzi.

Vstoupit do diskuze (4)