Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Mokka se oficiálně představil světu. A prozradil první ceny

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Novinku automobilky Opel už jsme si mohli prohlédnout v elektrické i spalovací verzi, přesto se světová premiéra uskutečnila až dnes. A naznačila, kolik si na městský crossover máme našetřit.

Novou generaci Opelu Mokka dnes světu oficiálně představil generální ředitel společnosti Michael Lohscheller přímo v sídle společnosti v Rüsselsheimu. Zas tak velké haló kolem světové premiéry nebylo, neboť německá automobilka odhalila vzhled a techniku své městské novinky už před časem.

Crossover je nositelem několika klíčových novinek. Jde o první model značky s přídí zvanou Opel Vizor. To je dynamický a moderní předek automobilu, který se v příštích měsících a letech objeví na dalších a dalších modelech značky. Zároveň jde o první vůz společnosti, jenž kromě tradičních spalovacích motorů nabízí i čistě elektrickou variantu. Komponenty elektromobilu jsou - stejně jako motory - sdílené s koncernem PSA, jehož součástí je Opel od roku 2017.

„Auto jsme v Rüsselsheimu kompletně navrhnuli a vyvinuli od nuly. Celý tým pracoval s naprostou vášní a odhodláním vést Opel do brilantní a vzrušující budoucnosti. Od počátku je Mokka nabízena s benzinovým, naftovým i čistě elektrickým pohonem. Zákazník si může vybrat,“ uvedl při oficiální tiskové konferenci Lohscheller.

Video se připravuje ...

A prozradil i úvodní německé ceny. Nová generace Mokky startuje v Německu na částce 19.990 euro (což je v přepočtu necelých 540.000 Kč). Čistě elektrická verze je v nabídce od 32.990 eur, tedy nějakých 890 tisíc korun. Němci se však narozdíl od nás mohou těšit na nejrůznější úlevy, které dokážou pořizovací cenu elektromobilu stlačit na 23.420 euro, tedy 632 tisíc korun.

Jen připomeňme, že elektromobil má shodné parametry s Peugeoty e-208 a e-2008. Elektromotor poskytuje výkon 100 kW (136 k) a 260 newtonmetrů točivého momentu. Lithium-iontový akumulátor má kapacitu 50 kWh a metodika WLTP slibuje dojezd 324 kilometrů na jedno nabití.

Opomenout nesmíme ani interiér, jehož největší novinkou je Opel Pure Panel složený ze dvou širokoúhlých obrazovek, skrz které se ovládá většina funkcí. Opel nicméně říká, že si dal záležet na intuitivním ovládání systému. Pro tvůrce je klíčová bezpečnost posádky, takže přístroje nemají řidiče za jízdy rozptylovat. I proto se nejdůležitější funkce stále ještě ovládají skrz tradiční fyzická tlačítka, což jednoznačně chválíme.

Bez ohledu na výbavový stupeň jsou všechny vozy vybaveny elektrickou parkovací brzdou, rozpoznáváním dopravních značek, 180stupňovou parkovací kamerou, automatickým parkovacím asistentem či sledováním slepého úhlu. Vyšší verze mohou dostat novinku v podobě IntelliLux LED světlometů se 14 diodami v každém světle, což je v daném segmentu unikátní. První kusy by se na našem trhu měli objevit v horizontu několika příštích měsíců.

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Doporučujeme

25. 9. 2020 09:40
Re: pekne
to je uz ina pesnicka, ja som teraz komentoval len dizajn, tiez mam radsej stvorvalce ako trojvalce. Vzdy si na to spomeniem, ked ma vezie taxik trojvalcovy rapid a huci, duni, rezonuje, no hotovy sestvalec, ako sa tu obcas povie.
Avatar - kaa
24. 9. 2020 16:17
Re: pekne
Jenomže ta stará nabízela aspoň čtyřválce. Teď není z čeho vybrat.
24. 9. 2020 12:00
No nevím...
Kabina vypadá zajímavě ale ta maska má takový smutný výraz 😢
24. 9. 2020 11:49
pekne
oproti povodnej prvej mokke hotovy dizajnovy kusok a dobry zaklad buducej vizualnej identity
24. 9. 2020 07:48
Re: Pořád
Je to akési neforemné. Veľká masa plechu, tesne pod strechou nízke okná, kolesá z toho trčia jak teľaťu dlhé nemotorné nohy. Snaha o rustikálny nádych s červenou lomenou lištou ponad okná vyzerá divne, C-stĺpik už typicky oplovsky hnusný. Nerozumiem tej hromade mriežok na prednom čele, väčšina ich je aj tak slepá - na aerodynamiku sa to ani nehrá. Palubka je des. Ešteže nechali aspoň normálne ovládanie klímy.