Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Mokka odhaluje svoje spalovací motory. Nabídka nepřekvapí

David Bureš David Bureš 2. 9. 2020 • 07:22
25
15
Zobrazit náhledy (25)
Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e Opel Mokka e

Opel Mokka se v druhé generaci zatím představil výhradně v čistě elektrické verzi. Nyní přichází i konvenční verze, spoléhající se na spalovací motory z francouzské dílny.

Opel letos uvádí druhou generaci malého SUV Mokka, která z techniky od bývalého majitele, koncernu General Motors, přezbrojila na architekturu stávajícího vlastníka, PSA. V duchu doby se vůz nejprve představil v čistě elektrické variantě, nazvané Mokka-e, nyní následují deriváty s konvenčním pohonem.

Prvotní představení elektromobilu souvisí s tím, že Mokka-e dorazí na trh jako první, konvenční deriváty budou následovat až s mírným zpožděním. Nabídka přitom není žádným velkým překvapením, za základ slouží platforma CMP z dílny PSA která už dopředu naznačila nabídku spalovacích motorů. Nyní se tak jen potvrzují předpokládané informace.

Za základ poslouží přeplňovaná benzinová dvanáctistovka. Tenhle tříválec známe jako 1.2 PureTech, Opel mu ale dlouhodobě říká 1.2 Turbo, přičemž v případě nové Mokky budou k dispozici dvě verze. Základ poskytne 74 kW a 205 N.m, silnější provedení bude naladěno na 96 kW a 230 N.m. Zatímco slabší derivát se spolehne výhradně na šestistupňový manuál, 96kW provedení bude k dispozici také s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Mokka pak nezavrhne ani turbodiesely. Nabízen nicméně bude jen jediný, 1.5 Diesel, naladěný na 81 kW a 250 N.m, který bude dostupný výhradně s šestistupňovým manuálem. Do vínku dostal pasivní oxidační katalyzátor/adsorbér oxidů dusíku, vstřikování kapaliny AdBlue, katalyzátor SCR a filtr pevných částic zakomponované do jedné kompaktní jednotky.

Půjde tak svým způsobem o vyplnění nabídky sesterského Peugeotu 2008, ten totiž nabízí dvě výkonové verze 1.5 BlueHDi, se 75 kW a 96 kW. Naopak benzinové motory jsou u 2008 stejně výkonné. Shodná je též elektrická varianta, spoléhající se na elektromotor o výkonu 100 kW a baterie s kapacitou 50 kWh.

video

Design konvenčních derivátů Mokky je prakticky totožný s elektrickým modelem. Příď je tudíž nově řešená, vychází z konceptu GT X Experimental a sama automobilka jí říká Opel Vizor. Automobilka však upozorňuje na příchod nové verze, sportovně stylizované GS Line s černými a červenými detaily nebo specifickým čalouněním, která je pro Mokku úplnou novinkou.

Vůz se pak paradoxně mezigeneračně zkrátil o 125 mm, naopak rozvor je o dva milimetry delší. Auto má být tudíž kompaktní pro snadný pohyb ve městě, pořád však má nabízet dostatek vnitřního prostoru. Objem zavazadelníku pak činí 350 litrů. Obratnosti má mimochodem pomoci i mezigenerační snížení hmotnosti o 120 kg, což primárně zajistila právě nově platforma CMP.

Související články

Témata
Avatar - kaa
25. 9. 2020 14:20
Re: Fakt městský crossover?
Ty lžeš.
Avatar - Blue Sun
3. 9. 2020 21:17
Re: Fakt městský crossover?
Nestalo, lžeš.
Avatar - palix
3. 9. 2020 15:41
Re: Motorová bída a utrpení
Kedysi som pozeral nejaký test na staršiu Mokku... To auto v podstate ani nepotrebovalo pohon 4x4, pretože malo nízko spodok predného nárazníka = v podstate takmer žiadnu priechodnosť nejakým terénom. Celkovo Crossovery sú také pekné autíčka do mesta... Ak chcem niečo na normálne cestovanie, kúpim za podobnú cenu nižšiu strednú triedu.
Avatar - palix
3. 9. 2020 15:33
Re: Motorová bída a utrpení
Diesel je dnes u tak "malého" auta problém - v podstate sa neoplatí.
"Arse" - je tu jedno auto podobné Mokke, ktoré je presne podľa vaších požiadaviek - Mazda CX3 ;-). Benzín 2,0 , manuál... Len to nie je turbo, ak by nevadilo. Diesel nie je.

Práve som pozeral do cenníka... V Mazde sa museli zblázniť :-! . Ešte pred mesiacom stála CX3 nejakých 18 500€ a dnes? Skoro mi vypadli oči - od 19 590,00 €.
Cena ABSOLÚTNE mimo za relatívne malé viacmenej "imidžové" auto :no:
Mokka je lacnejšia.
Trocha výbavy, pohon 4x4, automat a CX3 je skoro na cene, akú mala pred pár rokmi Mazda 6. Pritom platy (okrem školstva) neišli za posledných pár rokov nejako hore...
CX3 si viem predstaviť ako auto "okolo komína" - stačila by atmosféra 1,5, nižšia výbava (el. okná, klíma, bezpečnosť) a cena cca od 13 500€.
Avatar - kaa
3. 9. 2020 14:46
Re: Fakt městský crossover?
Proč??.. to se zeptej v Německu tam už se to stalo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud