Opel odhaluje omlazenou Insignii GSI a kompletní nabídku nových motorů
Zhruba měsíc po prvním odhalení faceliftované Insignie představil Opel i omlazenou vlajkovou loď GSi a kompletní paletu nových motorů.
Omlazená Insignia GSi vstupuje do nového roku s novým motorem, kterým je přeplňovaný 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm v rozmezí 1500 až 4000 ot/min. Ten tak nahrazuje dosud nejvýkonnější motorizaci 2.0 CDTI BiTurbo o maximálním výkonu 154 kW (210 k).
Nový motor spolupracuje s novou devítistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje osmistupňový automat. Samozřejmostí pak zůstává pohon všech kol pomocí systému Twinster s funkcí vektorování točivého momentu.
Ve standardní výbavě vrcholného modelu přitom nechybí ani adaptivní podvozek Flexride, který kromě tuhosti podvozku upravuje i citlivost řízení, odezvu na plynový pedál a nastavení devítistupňové automatické převodovky. Volič jízdních režimů pak nabízí volby Standard, Tour, Sport a exkluzivně ve verzi GSi ještě Competition.
Kromě pohonné jednotky pro vrcholnou verzi však Opel zveřejnil i kompletní nabídku nově vyvinutých motorů pro omlazenou Insignii. Všechny motory (tříválce i čtyřválce) pochází z jedné (nové) generace, zatímco předtím Insignia kombinovala tři různé generace motorů.
Základní nabídku bude tvořit naftová motorizace 1.5 D (90 kW) a benzínová 1.4 T (107 kW). Nad nimi stojí přeplňovaný benzínový motor 2.0T (147 kW) a vrcholné GSi 2.0T (169 kW). Do konce roku by se pak nabídka měla rozrůst ještě o nový 2.0 litrový čtyřválcový diesel, jehož výkon však automobilka neuvádí.
Opel Insignia Sedan | 1.4T | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D |
Výkon (kW / ot/min) | 107/5.000 | 147/4.500 | 169/5.000 | 90/3.250 |
Točivý moment Nm / ot/min) | 236/1.500-3.500 | 350/1.500-4.000 | 350/1.500-4.000 | 300/1.750-2.500 |
Emisní norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Převodovka | M6 | A9 | A9 | M6 |
Předběžná spotřeba/emise v režimu měření NEDC | ||||
Město | 6,2-6,1 | 8,7 | 8,9 | 4,8-4,6 |
Mimo město | 4,6-4,3 | 5,1-4,8 | 5,8 | 3,5-3,3 |
Kombinovaná | 5,2-5,0 | 6,4-6,2 | 6,9 | 4,0-3,8 |
CO2 g/km | 120-115 | 149-144 | 161 | 105-100 |
Předběžná kombinovaná spotřeba/emise v režimu měření WLTP | ||||
l/100km | 6,2-5,8 | 7,6-7,3 | 8,5-8,3 | 4,9-4,6 |
CO2 g/km | 144-135 | 176-171 | 198-193 | 130-121 |
Nové tříválcové motory se však chlubí o 50 kilogramů nižší váhou (ve srovnání s předchůdci) a vrcholné GSi je vůbec prvním modelem značky Opel, který nabízí možnost deaktivace dvou válců - čímž pomáhá šetřit palivo při nízké zátěži.
Právě snížení emisí a spotřeby by mělo patřit k jedněm z hlavních předností omlazené Insignie. Kromě nových motorů dostala Insignia i nové převodovky s nízkým třením. Řidiči si tak mohou vybrat z šestistupňového automatu, bezstupňového CVT nebo devítistupňového automatu. Třešničkou na dortu je pak plně uzavíratelná přední maska, která pomáhá zlepšovat aerodynamiku modelu.
Opel Insignia Sports Tourer | 1.4T | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D |
Výkon (kW / ot/min) | 107/5.000 | 147/4.500 | 169/5.000 | 90/3.250 |
Točivý moment Nm / ot/min) | 236/1.500-3.500 | 350/1.500-4.000 | 350/1.500-4.000 | 300/1.750-2.500 |
Emisní norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Převodovka | M6 | A9 | A9 | M6 |
Předběžná spotřeba/emise v režimu měření NEDC | ||||
Město | 6,2-6,1 | 8,7 | 8,9 | 4,9-4,8 |
Mimo město | 4,7-4,4 | 5,2-4,9 | 5,9 | 3,7-3,5 |
Kombinovaná | 5,3-5,0 | 6,5-6,3 | 7,0 | 4,2-4,0 |
CO2 g/km | 122-117 | 151-146 | 163 | 111-105 |
Předběžná kombinovaná spotřeba/emise v režimu měření WLTP | ||||
l/100km | 6,3-6,0 | 7,7-7,5 | 8,8-8,6 | 5,1-4,8 |
CO2 g/km | 147-138 | 179-175 | 205-199 | 135-127 |
Průměrná spotřeba v režimu NEDC by tak ve srovnání s modely před faceliftem měla klesnout o cca 18 %, zatímco průměrné emise CO2 se mají pohybovat okolo 100 g/km.
Oficiální odhalení omlazené vlajkové lodi Opel Insignia GSI je naplánováno na bruselský autosalon, který se koná od 10. do 19. ledna.