Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
19 Fotogalerie

Opel odhaluje omlazenou Insignii GSI a kompletní nabídku nových motorů

Zhruba měsíc po prvním odhalení faceliftované Insignie představil Opel i omlazenou vlajkovou loď GSi a kompletní paletu nových motorů.

Omlazená Insignia GSi vstupuje do nového roku s novým motorem, kterým je přeplňovaný 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm v rozmezí 1500 až 4000 ot/min. Ten tak nahrazuje dosud nejvýkonnější motorizaci 2.0 CDTI BiTurbo o maximálním výkonu 154 kW (210 k).

Nový motor spolupracuje s novou devítistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje osmistupňový automat. Samozřejmostí pak zůstává pohon všech kol pomocí systému Twinster s funkcí vektorování točivého momentu.

Ve standardní výbavě vrcholného modelu přitom nechybí ani adaptivní podvozek Flexride, který kromě tuhosti podvozku upravuje i citlivost řízení, odezvu na plynový pedál a nastavení devítistupňové automatické převodovky. Volič jízdních režimů pak nabízí volby Standard, Tour, Sport a exkluzivně ve verzi GSi ještě Competition.

Kromě pohonné jednotky pro vrcholnou verzi však Opel zveřejnil i kompletní nabídku nově vyvinutých motorů pro omlazenou Insignii. Všechny motory (tříválce i čtyřválce) pochází z jedné (nové) generace, zatímco předtím Insignia kombinovala tři různé generace motorů.

Základní nabídku bude tvořit naftová motorizace 1.5 D (90 kW) a benzínová 1.4 T (107 kW). Nad nimi stojí přeplňovaný benzínový motor 2.0T (147 kW) a vrcholné GSi 2.0T (169 kW). Do konce roku by se pak nabídka měla rozrůst ještě o nový 2.0 litrový čtyřválcový diesel, jehož výkon však automobilka neuvádí.

Opel Insignia Sedan1.4T2.0TGSi 2.0T1.5D
Výkon (kW / ot/min)107/5.000147/4.500169/5.00090/3.250
Točivý moment Nm / ot/min)236/1.500-3.500350/1.500-4.000350/1.500-4.000300/1.750-2.500
Emisní normaEuro 6dEuro 6dEuro 6dEuro 6d
PřevodovkaM6A9A9M6
Předběžná spotřeba/emise v režimu měření NEDC
Město6,2-6,18,78,94,8-4,6
Mimo město4,6-4,35,1-4,85,83,5-3,3
Kombinovaná5,2-5,06,4-6,26,94,0-3,8
CO2 g/km120-115149-144161105-100
Předběžná kombinovaná spotřeba/emise v režimu měření WLTP
l/100km6,2-5,87,6-7,38,5-8,34,9-4,6
CO2 g/km144-135176-171198-193130-121

Nové tříválcové motory se však chlubí o 50 kilogramů nižší váhou (ve srovnání s předchůdci) a vrcholné GSi je vůbec prvním modelem značky Opel, který nabízí možnost deaktivace dvou válců - čímž pomáhá šetřit palivo při nízké zátěži.

Právě snížení emisí a spotřeby by mělo patřit k jedněm z hlavních předností omlazené Insignie. Kromě nových motorů dostala Insignia i nové převodovky s nízkým třením. Řidiči si tak mohou vybrat z šestistupňového automatu, bezstupňového CVT nebo devítistupňového automatu. Třešničkou na dortu je pak plně uzavíratelná přední maska, která pomáhá zlepšovat aerodynamiku modelu.

Video placeholder
Faceliftovaný Opel Insignia 2020 • Opel

Opel Insignia Sports Tourer1.4T2.0TGSi 2.0T1.5D
Výkon (kW / ot/min)107/5.000147/4.500169/5.00090/3.250
Točivý moment Nm / ot/min)236/1.500-3.500350/1.500-4.000350/1.500-4.000300/1.750-2.500
Emisní normaEuro 6dEuro 6dEuro 6dEuro 6d
PřevodovkaM6A9A9M6
Předběžná spotřeba/emise v režimu měření NEDC
Město6,2-6,18,78,94,9-4,8
Mimo město4,7-4,45,2-4,95,93,7-3,5
Kombinovaná5,3-5,06,5-6,37,04,2-4,0
CO2 g/km122-117151-146163111-105
Předběžná kombinovaná spotřeba/emise v režimu měření WLTP
l/100km6,3-6,07,7-7,58,8-8,65,1-4,8
CO2 g/km147-138179-175205-199135-127

Průměrná spotřeba v režimu NEDC by tak ve srovnání s modely před faceliftem měla klesnout o cca 18 %, zatímco průměrné emise CO2 se mají pohybovat okolo 100 g/km.

Oficiální odhalení omlazené vlajkové lodi Opel Insignia GSI je naplánováno na bruselský autosalon, který se koná od 10. do 19. ledna.