Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel slaví 50 let svého designérského studia v Rüsselsheimu

David Bureš
Diskuze (6)
Designérským centrem Opelu v Rüsselsheimu prošly v minulosti takové osobnosti jako Chris Bangle či Chuck Jordan.

Opel připomíná, že letos je to 50 let od otevření jeho designérského centra v Rüsselsheimu. Zatímco dnes mají designérská oddělení zřejmě všechny automobilky, v roce 1964 to tak obvyklé nebylo.

V šedesátých letech totiž koncepty budoucích aut většinou navrhovali designéři externích firem. Designérskými studii se proslavil především piedmonstský region na severu Itálie, kde auta navrhovaly takové ikony jako Pietro Frua, Guiseppe Bertone nebo Giorgetto Giugiaro.

V době otevření v červnu 1964 bylo designérské centrum Opelu největší studio v Evropě, které vlastnila přímo automobilka. Opel se při otevření designérského oddělení inspiroval studiem mateřského koncernu General Motors v americkém Warrenu, které leží nedaleko sídla GM.

Designérské oddělení GM má bohatou historii. Založeno bylo již v roce 1927 pod názvem Art & Color Section, o deset let později došlo k přejmenování na GM Styling. Americké designérské centrum je podepsáno pod vůbec prvním automobilovým konceptem, když jeho designéři navrhli v roce v roce 1938 vůz Buick Y-Job.

Úkolem oddělení Opel Design Studio v době otevření bylo nejen navrhovat nové modely, ale také hledět dále do budoucnosti a hledat, kam by se automobilový design mohl ve vzdálenějším horizontu posunout. Těmito úkoly se zabývalo především oddělení Advanced Studio, které je součástí designérského střediska. Jeho členové nepracují na autech, které přijdou za rok či dva, ale vyhlídkami do vzdálenější budoucnosti.

Prvním dílem designérského centra Opelu se stal v roce 1965 koncept sporťáku Experimental GT. Následovaly třeba koncepty CD (1969) a GT2 (1975). Zatím poslední představenou prací centra je loňský koncept Monza.

V designérském centru Opelu v budově N10 v minulosti pracovali mnozí slavní designéři. Tím nejslavnějším je Chris Bangle, dnes spojený hlavně s vozy BMW, který se během práce u Opelu podepsal pod interiérem konceptu Junior z roku 1983. Anatole Lapine, šéfdesignér Porsche mezi lety 1965 a 1988, zase u Opelu navrhl závodní verzi Rekordu C.

David Bureš
Diskuze (6)
3. 7. 2014 21:40
Re: kvalita nekvalita v 90 letech
2.2 benzín v omeze je jiný motor ;-)
Avatar - qwerty99
3. 7. 2014 17:51
Re: kvalita nekvalita v 90 letech
no jasne ne vzdy to bylo vina primo opelu ale povest to kazilo opelu, bohuzel auta v 90tej letech dost rezly. staci kouknout na Corsu B, astry F ci vectry A.

No ja osobne jsem rad, ze se z toho vyskrabali a pokracuji smela dal.
Uvidime jak na tom budou nove motory SiDi doufam jen v nejlepsi, vykonove josu super ted uz jen aby namotaly 200k bez zavahani.

a co se tyka toho 2.2 benzinu, kamarad ho ma v beckove omeze a pouziva ji na stavbach jako dodvku a motor slpe stale a ma najeto snad 350k :-)

Qwerty

3. 7. 2014 11:18
kvalita nekvalita v 90 letech
stále se mluví o nekvalitě oplů v devadesátých letech, ale možná trochu neoprávněně, pokud vezmu třeba Astru G, tak co vyloženě odcházelo tak např. čerpadla na dieslech 2.0 a 2.2 - což nebyla chyba opelu ale bosche, který stejná čerpadla dodával mnoha jiným značkám a odcházely i tam, nebo motor 2.2 benzín, mnoho znich se nedožilo ani 100tis km, znám dva případy kdy praskla ojnice a vyběhla blokem ven, jeden v 40tis km a druhý případ ve 110tis km (oboje ověřené), nebo běžně přetrhané "doživotní" řetězy na těch samých motorech, "doživotí" nastalo třeba ve 170tis km, ale opět se nejednalo o motor opelu ale americký motor dodávaný koncernem GM, pak např. odcházející čidla abs, které se mění s celým nábojem (dodavatel SKF), takže nic vyloženě oplího co by odcházelo, snad s výjimkou spotřeby oleje u X16XEL a krytu řidičova airbagu... no ale podívejte se na 2.0TFSI, výměna motoru na 60tis a pak opět při 100tis výměna pístů na tom novém motoru na jednom autě... kam se hrabe opel s nekvalitou...
3. 7. 2014 11:07
Re: Opel tvořil historii i budoucnost
Za mne je dizajn Oplu jednim z nejlepsich - Astra H, J, Insignia, Vectra C, Omega, Signum, Tigra, Speedster, Calibra, GT, Corsa... to jsou vsechno pekna auta. Kez by Ford mel takovy dizajn.
Avatar - qwerty99
3. 7. 2014 01:22
Re: Opel tvořil historii i budoucnost
Jojo Moje slova :-) ja mam 4tej :-) a jsem stale maximalne spokojen.

plus pri pohledu do historie kousky jako Opel GT 69 - 73 , Commodore GS/e s v cervene barve a s cernou strechou, Manta, Ascona, nebo Monza. Pak z novejsich Vectra B mela prevratnej design, kterej si myslim, ze ani ted se nema za co stydet, a nebo soucansa pofaceliftova Insignia a Zafira Tourer jsou proste designove povedene kousky ;-)

Bohuzel z ameriky prisel tlak na cenu a tim to hodne ovlivnilo kvalitu na v 80tej a 90tejch letech a to se bohuzel se znackou tahne stale. I kdyz ted se v testech kvality umistuji opely vzdy vcelku vysoko.

Qwerty