Octavia
S faceliftem a čtyřokou vizáží dostala čínská octavia zcela nový design zádě s širokými lampami ve stylu většího superbu. Původní verze před modernizací, tedy s jednolitými světlomety a koncovými svítilnami, jak je známe my, se v Číně dál nabízí coby Octavia Classic – tedy jakási obdoba
u nás kdysi oblíbené Octavie Tour.
Yeti
U nás již patří sněžný muž do historie, v Číně ještě dožívá. Jde o první český pokus prorazit na Východě v extrémně oblíbeném segmentu SUV, navzdory výrazným konstrukčním změnám ale nebyl příliš úspěšný. Nezabralo ani prodloužení rozvoru o 60 mm, natažení celkové délky o 52 mm, ani instalace dobrodružně vyhlížející rezervy na víko kufru.
Karoq
Na karoqu si ukážeme ozdoby, bez kterých by na Dálném východě žádná škodovka neuspěla. Může nám to připadat kýčovité, ale Číňané milují
blyštivá cingrlátka. Na předních blatnících se proto usadily nápadné lišty a chromu přibylo také uvnitř – třeba na přepážkách mezi spínači. Po vzoru
yetiho byl i karoq pro čínský trh prodloužen, aby vyhověl tamním zvyklostem a nárokům. Narostl o 50 mm.
Kodiaq
Velké prostorné SUV je pro Škodovku esem v rukávu a čínským prodejním hitem. Není divu. Vždyť v prvopočátcích vývoje to byl právě koncept čínské designérské pobočky, který dostal zelenou k následnému rozpracování. Kodiaq byl od začátku vyvíjen tak, aby s jednou vizáží zaujal v Evropě i Číně, a plán očividně vyšel. Úpravy tedy stačily jen kosmetické – více chromu vně i uvnitř a pestřejší laky karoserie.
Kamiq
Od jara nabízí Škoda jen a pouze v Číně model Kamiq. Délkou 4390 mm odpovídá našemu karoqu, který je ale pro tamní trh natažený, takže kamiq plní úlohu nejmenšího SUV. Z plastově působícího interiéru je zřejmé, že hlavním argumentem vozu je nízká cena. Tato strategie se vyplatila, protože SUV navržené čínským týmem jde na dračku. Když budete mít štěstí, potkáte v Česku nějaký ten exemplář používaný pro interní potřeby automobilky. Nám se to třeba v centru Prahy podařilo.
Fabia
Citigo se v Číně neprodává, takže nejmenší škodovkou je fabia. U nás letos prošla vzhledovou modernizací, v nejlidnatější zemi světa pokračuje s původní tváří. Rozdíly jsou v nabídce barev, kol a nechybějí čínské nápisy.
Rapid
Jedno jméno, dvě podoby a v obou případech odlišná palubní deska, než má rapid prodávaný v Evropě. Zatímco kratší spaceback se od našeho vydání zvenku liší jen předním nárazníkem, nápisy a ozdobnými prvky, delší karoserie je v čínském provedení sedan, a nikoli liftback. Navíc s jinak tvarovanými svítilnami. Nová scala se do Číny nechystá, rapid tam tedy frčí dál.
Superb
Dlouhý a luxusně působící superb se trefuje Asiatům do vkusu, navíc jde o mladý model, takže bylo jeho čínské angažmá předem dané a zohledněné při vývoji. Obejde se tedy stejně jako kodiaq bez větších úprav a čínské silnice brázdí prakticky v nezměněné podobě.