Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Originální jedničkový Golf GTI může být váš, ale stojí balík. Podle Clarksona je to auto století

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 3. 2020 • 15:36
144
Zobrazit náhledy (144)
Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6 Volkswagen Golf GTi 1.6

Jedničkový Golf je vzácnost a verze GTI ještě větší. Připočteme-li k tomu letitou snahu o zachování původního stavu, dostáváme skutečnou raritu.

Zakladatel rodiny GTI se světu prvně představil na frankfurtském autosalonu v roce 1975. V roce 1977 se ve Velké Británii objevily první kusy s levostranným řízením, na pravostranné došlo o dva roky později.

O Velké Británii nemluvíme náhodou, právě sem totiž zamířil kousek, který si můžete prohlédnout v přiložené galerii. V červnu 1977 opustil továrnu ve Wolfsburgu a 24. srpna už byl registrován u prvního majitele, který jej tehdy koupil za 5132 liber, v přepočtu 150 tisíc korun. K dnešnímu dni jsou v papírech evidování pouhopouzí tři majitelé.

Teď tohle auto míří pod taktovkou TheMarket do aukce, která se uskuteční 19. března. Je to sympatický retro hot hatch v prvotřídním stavu, najeto má pouhých 27.360 kilometrů. Krásný černý lak doplňuje původní zachovalý interiér. Prodávající se dokonce neostýchá říct, že auto je v lepším stavu než to, které můžete vidět v muzeu automobilky ve Wolfsburgu. A když si prohlédnete opravdu bohatou galerii, asi nemáte důvod nevěřit.

Od roku 2003 do roku 2015 byl tento kousek součástí větší kolekce jedničkových Golfů. Před pěti lety se dočkal opětovného uvedení do provozu a rovněž důkladné renovace. Došlo na výměnu podvozkových komponent, tlumičů či brzd.

Protože se jedná o jeden z prvních exemplářů, pohání tento Golf zážehová šestnáctistovka o výkonu 81 kW pojící se se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Na vršku řadicí páky samozřejmě nechybí symbol golfového míčku. Od srpna 1979 už se motor kombinoval s pětistupňovým manuálem. Z klidu na stovku vůz potřeboval deset sekund a pelášit mohl maximálkou 183 km/h.

Tento konkrétní exemplář si před dvaceti lety prohlédl i sám Jeremy Clarkson, který jedničkový Golf GTI označil za auto století. Zohledníme-li všechno výše popsané, není divu, že aukční společnost očekává nemalou hodnotu nejvyššího příhozu. Pořadatelé říkají, že by se cena exempláře mohla vyšplhat na 31 až 42 tisíc liber, v přepočtu tedy klidně 1,2 mil. Kč! Kromě samotného auta dostane kupující i dobovou smlouvu, servisní knížku a celou řadu dalších náležitostí.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku