Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Osmiválec McLarenu P1 má původ v motoru Nissan z roku 1998!

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 17. 11. 2018
4
8
Pohon vozu McLaren P1 je tvořen hybridním ústrojím. Základem hnacího řetězce je osmiválec, jehož původ je v motoru Nissan V8.

McLaren P1 se vyráběl v letech 2013 až 2015. A protože dnes již jen benzinový motor u těchto aut nestačí, použil jeho výrobce k pohonu hybridní hnací ústrojí. Jenže bez pořádného spalovacího motoru se ani v současnosti žádný supersport neobejde.

McLaren P1 pohání osmiválec s úhlem rozevření řad válců 90 stupňů označený M838T. Číslice „38“ udává, že zdvihový objem tohoto agregátu činí 3,8 litru. Na vývoji motoru se kromě specialisty Tom Walkinshaw rating podílela rovněž inženýrská firma Ricardo plc.

Motor jako takový se vyvinul z agregátu Nissan VRH35. Osmiválce Nissan VRH se vyvíjely už od konce 80. let z pro závodní vozy této japonské značky. V civilní podobě se motor VHR35 objevil na silniční verzi stroje R390 GT1. Vzpomínáte na modrý supersport z konce 90. let? S původním a výše zmíněným motorem Nissan má však agregát McLarenu společné údajně pouze vrtání válců 92,96 mm a tudíž i rozteč válcových jednotek, která je ovšem při výrobě motoru dost zásadním parametrem.

V případě McLarenu a jeho motoru M838T je navíc uplatněno dvojité přeplňování turbodmychadlem, kdy každá řada válců má své vlastní turbo. Maximální výkon udávaný výrobcem úřaduje na hodnotě 727 koní, tedy 542 kW. Přitom množství produkovaného oxidu uhličitého zůstává v kombinovaném cyklu pouhých 200 g/km. Jsou to právě emise, které donutily britského výrobce spojit tento unikátní „závodní“ osmiválec s elektromotorem. P1 je tak hybridem, ale trochu jiným, než si lidé pod tímto označením běžně představují. Do Toyoty Prius má tudíž opravdu daleko… V normovaném měřícím cyklu ujede P1 na elektriku více než šest mil, tedy kolem 10 km, což je při měření emisí pro homologaci rozhodující.

Ale to není vše. Elektromotor, vyvinutý divizí McLaren Electronics, přidává hnacímu řetězci vozu dalších 176 koní, tedy 129 kW. Elektromotor rovněž poskytuje maximum točivého momentu 260 N.m, které jsou navíc k dispozici prakticky od nulových otáček. Celkový točivý moment soustavy Instant Power Assist boost činí přes 900 N.m.

Protože elektromotor pohání zadní nápravu vozu „přímo“, tedy nikoliv přes dvouspojkovou převodovku, jíž využívá spalovací motor, zlepšuje zrychlení vozu, neboť při řazení, při němž dojde k poklesu tahu od spalovacího motoru, je vůz stále poháněn elektromotorem. K napájení elektromotoru je použit akumulátor, umístěný v karbonovém rámu vozu mezi kabinou a hnacím ústrojím.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Hm, zajímavé
Hammunasakra
| 17. 11. 2018
Dali to tam nedobrovolně = stejně jako u Ferrari a Porsche :-)

To se tak u aut za milion eur dělá ;-)

Před 5ti lety byla suchá hmotnost 647 koní na tunu [odkaz] docela slušná. Nic nejezdilo rychlejš = teda F1 :-)

Taky dobrý [odkaz] :yes:
Avatar - fostek
Hm, zajímavé
fostek
| 17. 11. 2018
Za kterou platíš pak při každým brždění a v každý zatáčce váhou.
Nemyslím, že by to tam dali dobrovolně.
Jinak s tou počáteční akcelerací je to EV je to samozřejmě také o okamžité reakci el.mot,ale nejen o ní, ovšem to by bylo na dýl. A taky to s ní souvisí, to je fakt.
Avatar - Hammunasakra
Hm, zajímavé
Hammunasakra
| 17. 11. 2018
Nejen čte = to je prostor pro zajímavej obsažnej materiál = kdyby to bylo aspoň v úrovni [odkaz] nejlíp kdyby to psal Vaculík

Tohle je prostě = článek pro článek = odškrtnuto hotovo = chci za to prachy. Nejlepší jízda na webu >:-[]

Škoda = kvalitní text o osmiválcích McLaren = bych si rád přečet
Avatar - Hammunasakra
Hm, zajímavé
Hammunasakra
| 17. 11. 2018
Ne z hlediska výkonu = ale okamžitý reakce elektromotrů
Avatar - fostek
Hm, zajímavé
fostek
| 17. 11. 2018
jj ...viz já poslední věta
… a první věta - ať to po sobě čte.