Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Corolla GR Sport
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
32 Fotogalerie

Ostrá Toyota GR Corolla může dostat nejvýkonnější tříválec světa

Hot Hatch Toyota GR Corolla by mohl na evropské trhy dorazit již během tří let, pod kapotou má přitom ukrývat v současnosti nejvýkonnější přeplňovaný tříválec.

Japonská automobilka Toyota měla dlouhou dobu pověst výrobce kvalitních, avšak poněkud nudných automobilů. V posledních letech však chrlí jednu zajímavou a zábavnou novinku za druhou, stačí se jen podívat na Yaris GRMN, Supru nebo zcela nový GR Yaris. A jak se zdá, příliv zajímavých novinek jen tak neskončí.

Naši britští kolegové z AutoExpress totiž přinesli informaci, podle které se v roce 2023 dočkáme i ostrého hot hatche Toyota GR Corolla. Pod kapotou tohoto vozu by se přitom měla ukrývat pohonná jednotka s označením G16E-GTS, tedy 1.6 litrový přeplňovaný tříválec, který se poprvé představil pod kapotou modelu GR Yaris.

Výkon původně městského společníka dosahuje 192 kW (261 k) a točivý moment až 360 Nm, což z této motorizace činí v současnosti nejvýkonnější přeplňovaný tříválec na světě. Jaký výkon nabídne motorizace pod kapotou Corolly zatím zůstává záhadou, rozhodně však neočekáváme nic pod 250 koní.

Podle informací AutoExpress by však i v Corolle měl být motor spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Otazník však visí nad systémem chytrého pohonu všech kol, který umí poslat plný točivý moment na jedu z náprav.

Na rozdíl od Yarise, který stojí na zcela unikátní platformě, by totiž nová GR Corolla měla stát na standardní platformě TNGA se zadním víceprvkovým zavěšením. Pro ostrý hatchback se ale jedná o slušný základ, ze kterého ladiči z Gazoo bezpochyby vytáhnou maximum.

Stejně jako GR Yaris by si pak i nová GR Corolla měla zachovat charakter příjemného každodenního společníka. Namísto vozů jako Honda Civic Type R nebo Renault Mégane R.S.  tak bude nejspíš cílit proti konkurentům v podobě Ford Focus ST nebo Hyundai i30 N. Zůstává však otázkou, zda by Corolla při snaze uspět proti této konkurenci vůbec pohon všech kol potřebovala.

Toyotě však evidentně nejde tolik o čísla, jako spíš o zábavnou reputaci svých vozů. To již ostatně v minulosti naznačil Johan van Zyl, prezident a CEO Toyota Europe, v rozhovoru pro AutoExpress. „Přispěje GR Yaris k vyšším (prodejním) číslům? Ne. Ale pomůže vašim autům na pozici – zábavnějších, vzrušujících? Ano, pomůže.