Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrá Toyota GR Corolla může dostat nejvýkonnější tříválec světa

Ondřej Mára Ondřej Mára 11. 2. 2020 • 05:32
32
36
Zobrazit náhledy (32)
Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris

Hot Hatch Toyota GR Corolla by mohl na evropské trhy dorazit již během tří let, pod kapotou má přitom ukrývat v současnosti nejvýkonnější přeplňovaný tříválec.

Japonská automobilka Toyota měla dlouhou dobu pověst výrobce kvalitních, avšak poněkud nudných automobilů. V posledních letech však chrlí jednu zajímavou a zábavnou novinku za druhou, stačí se jen podívat na Yaris GRMN, Supru nebo zcela nový GR Yaris. A jak se zdá, příliv zajímavých novinek jen tak neskončí.

Naši britští kolegové z AutoExpress totiž přinesli informaci, podle které se v roce 2023 dočkáme i ostrého hot hatche Toyota GR Corolla. Pod kapotou tohoto vozu by se přitom měla ukrývat pohonná jednotka s označením G16E-GTS, tedy 1.6 litrový přeplňovaný tříválec, který se poprvé představil pod kapotou modelu GR Yaris.

Výkon původně městského společníka dosahuje 192 kW (261 k) a točivý moment až 360 Nm, což z této motorizace činí v současnosti nejvýkonnější přeplňovaný tříválec na světě. Jaký výkon nabídne motorizace pod kapotou Corolly zatím zůstává záhadou, rozhodně však neočekáváme nic pod 250 koní.

Podle informací AutoExpress by však i v Corolle měl být motor spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Otazník však visí nad systémem chytrého pohonu všech kol, který umí poslat plný točivý moment na jedu z náprav.

Na rozdíl od Yarise, který stojí na zcela unikátní platformě, by totiž nová GR Corolla měla stát na standardní platformě TNGA se zadním víceprvkovým zavěšením. Pro ostrý hatchback se ale jedná o slušný základ, ze kterého ladiči z Gazoo bezpochyby vytáhnou maximum.

Stejně jako GR Yaris by si pak i nová GR Corolla měla zachovat charakter příjemného každodenního společníka. Namísto vozů jako Honda Civic Type R nebo Renault Mégane R.S.  tak bude nejspíš cílit proti konkurentům v podobě Ford Focus ST nebo Hyundai i30 N. Zůstává však otázkou, zda by Corolla při snaze uspět proti této konkurenci vůbec pohon všech kol potřebovala.

Toyotě však evidentně nejde tolik o čísla, jako spíš o zábavnou reputaci svých vozů. To již ostatně v minulosti naznačil Johan van Zyl, prezident a CEO Toyota Europe, v rozhovoru pro AutoExpress. „Přispěje GR Yaris k vyšším (prodejním) číslům? Ne. Ale pomůže vašim autům na pozici – zábavnějších, vzrušujících? Ano, pomůže.

Související články

Témata
Avatar - lamal
12. 2. 2020 16:31
Re: Toyota to robí asi naschvál
staré audi... koncern sa v pripade 4 kruhov naucil uz dost za tie roky, dnes si pomozu natacanim zadnej napravy a sport diferencialmi :-! Ani tie motory uz nedavaju pred prednu napravu...

samozrejme auta pre vodicov to nie su, skor taky velmi rychly, kultivovany playstation
Avatar - _beta
12. 2. 2020 16:25
Re: Toyota to robí asi naschvál
Turbo s medzichladičom spoľahlivo zabije zvuk sania, takže aspoň tá nepravideľnosť trojvalca tomu dá nejaký zvuk pod plynom.
V12, no to hej, trčalo by to von cez nárazník a bolo by to nedotáčavé ako Audi ...
Avatar - lamal
12. 2. 2020 16:17
Re: Toyota to robí asi naschvál
zalezi od aplikacie, V12ka v corolle by bola kontraproduktivna pre rozlozenie hmotnosti a podobne... pokial by bola v predu... 1.6 V6 turbo :D

niekedy si musis vybrat, medzi tym kolko obetujes z ovladatelnosti pozitkarstvu a naopak... maly, lahky motor s vysokym vykonom, nizkym taziskom atd bude vzdy lepsi v aute ako HB... otazka je ci bude mat ocakavane zvukove a ine prejavy
Avatar - _beta
12. 2. 2020 16:01
Re: Toyota to robí asi naschvál
Poriadny motor je radový 6, alebo V12. Všetko ostatné sú len kompromisy.
Ten 3valec má spolu s 5valcom aspoň zaujímavý zvuk, 4valce len nudne hučia.
V6 tiež nuda, V8 sa občas podarí.
Zvuk robí sanie, výfuk je len náhrada pre retardovanejších jedincov (viď motorky).
Avatar - lamal
12. 2. 2020 15:26
Re: Toyota to robí asi naschvál
nemusi sa to kazdemu lubit, nazory sa lisia, ale hejtovanie neviem no... tiez by som radsej 4valec a dobre tocivy s turbom ako ma napr Honda... realne podmienky v EU su vsak pre take motory mizive a papierovy vykon nestaci, realna pouzitelnost, pracovanie s motorom a zabava potrebuju viac ako len v praxi udusene vyborne papierove hodnoty ...

koncern to riesi bateriami, ak ma byt vsak skutocny HH zalozeny na ovladatelnosti, tak nizka hmotnost je klucova... v takej octavii to vadit vobec nemusi, to aj tak nie je ani nikdy nebolo nejake ´´sport´´ auto

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku