Ostrá Toyota GR Corolla může dostat nejvýkonnější tříválec světa
Hot Hatch Toyota GR Corolla by mohl na evropské trhy dorazit již během tří let, pod kapotou má přitom ukrývat v současnosti nejvýkonnější přeplňovaný tříválec.
Japonská automobilka Toyota měla dlouhou dobu pověst výrobce kvalitních, avšak poněkud nudných automobilů. V posledních letech však chrlí jednu zajímavou a zábavnou novinku za druhou, stačí se jen podívat na Yaris GRMN, Supru nebo zcela nový GR Yaris. A jak se zdá, příliv zajímavých novinek jen tak neskončí.
Naši britští kolegové z AutoExpress totiž přinesli informaci, podle které se v roce 2023 dočkáme i ostrého hot hatche Toyota GR Corolla. Pod kapotou tohoto vozu by se přitom měla ukrývat pohonná jednotka s označením G16E-GTS, tedy 1.6 litrový přeplňovaný tříválec, který se poprvé představil pod kapotou modelu GR Yaris.
Výkon původně městského společníka dosahuje 192 kW (261 k) a točivý moment až 360 Nm, což z této motorizace činí v současnosti nejvýkonnější přeplňovaný tříválec na světě. Jaký výkon nabídne motorizace pod kapotou Corolly zatím zůstává záhadou, rozhodně však neočekáváme nic pod 250 koní.
Podle informací AutoExpress by však i v Corolle měl být motor spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Otazník však visí nad systémem chytrého pohonu všech kol, který umí poslat plný točivý moment na jedu z náprav.
Na rozdíl od Yarise, který stojí na zcela unikátní platformě, by totiž nová GR Corolla měla stát na standardní platformě TNGA se zadním víceprvkovým zavěšením. Pro ostrý hatchback se ale jedná o slušný základ, ze kterého ladiči z Gazoo bezpochyby vytáhnou maximum.
Stejně jako GR Yaris by si pak i nová GR Corolla měla zachovat charakter příjemného každodenního společníka. Namísto vozů jako Honda Civic Type R nebo Renault Mégane R.S. tak bude nejspíš cílit proti konkurentům v podobě Ford Focus ST nebo Hyundai i30 N. Zůstává však otázkou, zda by Corolla při snaze uspět proti této konkurenci vůbec pohon všech kol potřebovala.
Toyotě však evidentně nejde tolik o čísla, jako spíš o zábavnou reputaci svých vozů. To již ostatně v minulosti naznačil Johan van Zyl, prezident a CEO Toyota Europe, v rozhovoru pro AutoExpress. „Přispěje GR Yaris k vyšším (prodejním) číslům? Ne. Ale pomůže vašim autům na pozici – zábavnějších, vzrušujících? Ano, pomůže.“