Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota prý pracuje na vývoji Supry GRMN, pod kapotou má mít přes 400 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 31. 1. 2020 • 09:54
12
8
Zobrazit náhledy (12)
Toyota Supra GT4 Toyota Supra GT4 Toyota Supra GT4 Toyota Supra GT4 Toyota Supra GT4 Toyota Supra GT4 Toyota Supra GT4

Ostřejší Supra by měla nabídnout agresivnější vzhled, tužší karoserii, nižší hmotnost a výkon převyšující hranici 400 koňských sil.

Zatímco nové modely Toyoty se sportovní úpravou dostávají označení GR, nová generace Supry je výjimkou. Jedná se totiž o první model, na jehož vývoji se oddělení GR podílelo již od začátku, což se promítlo i do oficiálního názvu - Toyota GR Supra. První model z globální série GR by se však měl dočkat ještě ostřejší verze.

Podle informací japonských kolegů z webu BestCarWeb.jp už se totiž v Toyotě pracuje na vrcholném provedení Supry s označením GRMN, což je známá zkratka pro „Gazo Racing, upraveno Mistry z Nürburgringu“. A jistě nemusíme připomínat, jaké dojmy v nás nechal extrémní Yaris s tímto označením.

Pod kapotou Supry GRMN by měl zůstat přeplňovaný 3.0 litrový řadový šestiválec, tentokrát ovšem posílený z původních 250 kW (340 k) na více než 400 koní.  Kromě toho by měla nová Supra dostat upravený podvozek a vyztuženou karoserii, která bude odlehčena použitím řady karbonových dílů.

Po estetické stránce bychom se mohli dočkat výraznějších nárazníků, (konečně) funkčních průduchů na kapotě a v neposlední řadě výrazného karbonového křídla. Zkrátka typické úpravy pro ostřejší sportovní model.

Dostat ze sériového motoru výkon přes 400 koní přitom není žádný problém, jak dokázalo již několik úpravců. Například německý AC Schnitzer, známý úpravce BMW, vyladil novou Supru na 294 kW (400 k) a 600 Nm (nárůst o 100 Nm). Britská společnost Litchfield pak jen za pomoci úpravy řídící jednotky zvýšila výkon na 313 kW (426 koní).

Závodní Supra GT4 pak z přeplňovaného 3.0 litrového řadového šestiválce doluje dokonce 320 kW (435 k), takže se máme v případě silniční Supry GRMN rozhodně na co těšit.

Související články

Témata
Avatar - fostek
31. 1. 2020 23:47
Re: Jak si Kojotí prasata
No to jistě néééééééé.
Ale je třeba si říct na rovinu, že v době těch epochálních bitev stříbrných šípů Mercedes a Auto Union (a dalších skvělých vozů) tak nějak kluci v Mnichově...na tom byli hodně podobně, jako ta Kojota. :)
Avatar - lyon667
31. 1. 2020 22:56
Re: Jak si Kojotí prasata
Máš snad něco proti BMW? :-O
Avatar - fostek
31. 1. 2020 22:48
Re: GRMN zpátky ni krok !
Tohle bude konec BYkupců. Rozerve jim to péra.
Avatar - fostek
31. 1. 2020 22:47
Jak si Kojotí prasata
dovolujou brát do svejch hub vod rejže Nürburgring?
Tohle jsou Mistři N´Ringu:
https://www.youtube.com/watch?…
To ještě ten dobytek starej Kojota neměl tucha, co je to auto.
Kde se ta drzost v nich bere, to je děs.
Mára a všichni "Masters of Nürburgring Rejžokastrol Edition"by se měl plazit po kolenou do Stuttgartu a tam padnout do prachu před sochou Rudolfa Caraccioly a kát se jako nejprašivější z psů. Pak se přesunout ke hrobu nedávno zesnulého Nikiho Laudy, který si na Ringu něco zažil a spáchat rituální sebevraždu (když už maj v lásce to Japonsko) a poslední přeživší by jejich ostatky odvezl na korbě smrdutého Hiluxu na bývalé mrchoviště koní.
Avatar - fostek
31. 1. 2020 22:36
Mára, Supra, By, asi, měla by
žvásty a zoufalství

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku