Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrá Toyota Yaris se ukáže už v Ženevě, bude mít přes 210 koní

Jan Mička Jan Mička 12. 1. 2017 • 12:36
21
7
Zobrazit náhledy (21)
Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris
Ostrá verze malého modelu Yaris je oslavou návratu Toyoty do WRC. Vůz se v Ženevě ukáže po boku závodního speciálu.

Toyota Yaris vždycky nebyla pouze auto pro klidnější řidiče. Na bázi první generace byla postavena ostrá verze TS s patnáctistovkou o výkonu 78 kW a točivém momentu 145 N.m, která patřila k zábavnějším malým vozům své doby, o verzi Turbo se 110 kilowatty to platilo o to více. V současnosti se svět yarisu točí hlavně kolem hybridní varianty, na letošním autosalonu v Ženevě však uvidíme něco mnohem pikantnějšího.

Japonská automobilka pro březnovou výstavu potvrdila ostrou variantu s výkonem přes 210 koní (konkrétní údaj nemáme), která se však zde ukáže po boku závodního speciálu WRC. Podle Toyoty jde o spojovací článek mezi běžnými a závodními vozy, byť se svým stylingem přiklání spíše ke druhé kategorii. Nechybí totiž velké zadní křídlo nebo centrálně umístěná koncovka výfuku. Tohle auto nás bude bavit!

Vedle snímků ostrého yarisu máme k dispozici také fotografie modernizovaného provedení s hybridní technikou. Designové změny jsou patrné na první pohled, příď má pořádný X-faktor a velmi se podobá menšímu aygu. Vzadu jsou zcela nové svítilny s diodovou technikou, díky kterým vůz vypadá dospěleji. Nelekejte se názvu Vitz, takto se vůz prodává v Japonsku. Kompletní technická data zatím nejsou k dispozici, známe zatím parametry pouze hybridní varianty. Ta má stále patnáctistovku s Atkinsonovým cyklem doplněnou o elektromotor a hybridní planetovou převodovku, kombinovaný výkon činí rovných 100 koní.

Drobnými změnami prošel také interiér, zejména přístrojový štít s dvojicí analogových ukazatelů a středová konzola, automobilka však hovoří také o technických vylepšeních. Vůz by měl být pohodlnější a ovladatelnější, na tyto oblasti jsme si však u stávající generace vozu nestěžovali ani před modernizací.

Témata
Avatar - Enthusiastic.driver
12. 1. 2017 16:17
Re: Šeredka
japka byly vždycky divné. A náhodou, mi ta predátoří tlama nepříjde tak hrozná :-)
12. 1. 2017 14:29
Re: Šeredka
No není to tak hrozné, ale Schreyerův brácha (jestli nějakého má... >:D) by jim "píchl"... ;-\
12. 1. 2017 14:24
Yaris 210koní...
Tak s tímhle bych domů vozil každé ráno moje oblíbené rohlíčky ještě teplé......... ;-) Zdá se, že Yaris soudružky manželky to má spočítané.... >:D
12. 1. 2017 12:53
hmmm
Včera jsem se díval na test Fordu Fiesty ST v nové verzi s 200 koníky (bez overboostu). Dopadla dobře, jízdně jako vždy špička. Pokud bych chtěl mini raketku, asi bych spíše volil toho Forda. Ač bude výkon tohoto toyotího prcka cool, design mě moc neuchvátil.
Avatar - iudex
12. 1. 2017 12:48
Re: No
Ja by som nebol taký kritický, každý nový prírastok do rodiny hothečov je vítaný a hoci zrovna Yaris so svojím image auta pre ženy a do mesta nie je prototypom ostrého auta, 210 koní pri tých rozmeroch a hmotnosti znie veľmi sľubne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku