Ostré Alpine A290 dostane přes 220 koní. Odhalení proběhne během 24h Le Mans
Vedle sporťáku A110 se pod značkou Alpine postaví zanedlouho i elektrický hot-hatch. Do premiéry nemá daleko.
Sportovní varianta nového Renaultu 5 E-Tech, kterou si vzala na starosti značka Alpine, je oficiálně za dveřmi. Premiéru elektrického hot hatche A290 potvrzuje francouzský výrobce na 13. června, a to na okruhu v Le Mans u příležitosti nadcházející čtyřiadvacetihodinovky (15.–16. června). Fotky z testování prototypu již Alpine zveřejnila a o technice už taky něco málo víme.
Na identické CMF-BEV platformě Renaultu 5 bude chtít Alpine zajistit ještě sportovnější a hravější charakter hatchbacku. Očekávat máme nové nastavení podvozku s širším rozchodem kol a dodatečnými hydraulickými dorazy. Brzdovou soustavu si A290 nejspíš vypůjčí z kupé A110, ačkoliv dojde na další vyladění s ohledem na funkci rekuperace energie.
Konfiguraci s jedním elektromotorem a pohonem předních kol si A290 ponechá, a to ve dvou úrovních výkonu. Britskému Autocaru značka odhalila, že základem bude motor z Méganu E-Tech zaručující 220 koní (160 kW) – standardní Renault 5 E-Tech nabídne maximální výkon 150 koní (110 kW). Později v roce 2027 by ovšem nabídku rozšířil nový motor s výkonem až 272 koní (200 kW).
Z konceptu A290_β si produkční verze hot-hatche převezme i funkci krátkodobého, desetivteřinového navýšení výkonu. Systém vektorování točivého momentu pak bude dle značky vyladěn tak, aby simuloval práci mechanického diferenciálu. Alpine zatím nepotvrdilo kapacitu použité baterie, větší modul s kapacitou 52 kWh z výchozího Renaultu 5 se však zdá jako pravděpodobná volba.
Zatímco vnější design by se nemusel od konceptu zásadněji lišit, uvnitř bude A290 konvenčním hatchbackem se čtyřmi místy – studie A290_β ukazovala interiér se středovým místem řidiče a ochranným rámem. V produkci lze tedy očekávat vyšperkovanou architekturu standardní „pětky“ se sportovními doplňky a stylem značky Alpine.