Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrý Ford Mustang GTD míří na evropské silnice. Verze Performance je ještě ultimátnější

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
62 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (6)

Americká automobilka v Evropě odstartovala příjem žádostí na Mustang GTD. Ten můžete nově vybavit balíčkem Performance pro ještě intenzivnější zážitky za volantem a rychlejší časy na okruzích.

Nová generace Fordu Mustang si zachovala atmosférický osmiválec bez elektrifikace. Vedle standardních verzí Američané představili také okruhově zaměřený model s přídomkem GTD, při jehož stavbě zužitkovali zkušenosti ze soutěžního konceptu GT3, který se letos představí na 24hodinovce v Le Mans.

K pohonu dosud nejostřejšího silničního mustangu slouží kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,2 litru, vyvinutý speciálně pro tento model, který má omezovač až u 7500 otáček a disponuje výkonem přes 800 koní.

V rámci nejslavnějšího vytrvalostního závodu světa se dnes hodinu po poledni Mustang GTD představil s paketem Performance s odhalenými prvky z uhlíkových vláken a v atraktivním laku Chroma Flame. Balíček také na přední masku přidává nové aerodynamické prvky a větší splitter, aerodynamicky upravený podvozek a na zadní křídlo systém pro snížení odporu vzduchu. Aktivní aerodynamické prvky snižují odpor vzduchu v přímém směru, aniž by to bylo na úkor přilnavosti v zatáčkách.

Video placeholder
Aerodynamika Ford Mustang GTD • Zdroj: Ford

Sada Performance obsahuje také paket Lightweight, který vedle specifické přední masky odstraňuje některé odhlučňovací materiály a přidává 20palcová hořčíková kola. A přestože je paket Performance součástí verze Carbon Series s nelakovanými částmi karbonové kapoty, střechy a zadní části Tech Deck, je zároveň k dispozici pro celou modelovou řadu Mustang GTD.

Volant s plochou spodní částí má silný věnec s vložkami z materiálu Dinamica a koženým potahem spolu s vložkami z uhlíkových vláken. Exkluzivně pro Mustang GTD jsou na volantu tlačítka pro nastavení tuhosti odpružení a režimu výfuku, která umožňují řidiči sledovat silnici a zároveň nastavit chování vozu v zatáčkách a zvuk při akceleraci.

Na hlavní panel před otočným voličem převodovky přibyla dvě nová tlačítka pro přístup na záložku Track Apps a pro aktivaci funkce zvedání přední nápravy, která pomáhá vyhýbat se překážkám na parkovištích a příjezdových cestách.

Standardem je nová osmistupňová dvouspojková převodovka s titanovými pádly pod volantem vyrobenými technologií 3D tisku.

Video placeholder
Ford Mustang 2023: Premiéra v Česku • Zdroj: Ford

Herní technologie Unreal Engine, která pohání infotainment systém SYNC 4, má nyní na 13,2palcovém dotykovém displeji a 12,4palcovém konfigurovatelném digitálním přístrojovém štítu specifickou uvítací a rozlučkovou grafiku pro Mustang GTD. Každý ze šesti jízdních režimů zobrazuje Mustang GTD, zatímco nový panel ukazatelů výkonu je určen výhradně pro vrcholný model. Do popředí staví ukazatel rychlosti a otáčkoměr a zároveň odstraňuje všechny nadbytečné informace.

Příjem žádostí evropských zákazníků odstartoval dnes ve 13 hodin. Zájemci se mohou registrovat na stránkách TheMustangGTD.com.

Vstoupit do diskuze (6)