Ostrý Ford Mustang GTD míří na evropské silnice. Verze Performance je ještě ultimátnější
Americká automobilka v Evropě odstartovala příjem žádostí na Mustang GTD. Ten můžete nově vybavit balíčkem Performance pro ještě intenzivnější zážitky za volantem a rychlejší časy na okruzích.
Nová generace Fordu Mustang si zachovala atmosférický osmiválec bez elektrifikace. Vedle standardních verzí Američané představili také okruhově zaměřený model s přídomkem GTD, při jehož stavbě zužitkovali zkušenosti ze soutěžního konceptu GT3, který se letos představí na 24hodinovce v Le Mans.
K pohonu dosud nejostřejšího silničního mustangu slouží kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,2 litru, vyvinutý speciálně pro tento model, který má omezovač až u 7500 otáček a disponuje výkonem přes 800 koní.
V rámci nejslavnějšího vytrvalostního závodu světa se dnes hodinu po poledni Mustang GTD představil s paketem Performance s odhalenými prvky z uhlíkových vláken a v atraktivním laku Chroma Flame. Balíček také na přední masku přidává nové aerodynamické prvky a větší splitter, aerodynamicky upravený podvozek a na zadní křídlo systém pro snížení odporu vzduchu. Aktivní aerodynamické prvky snižují odpor vzduchu v přímém směru, aniž by to bylo na úkor přilnavosti v zatáčkách.

Sada Performance obsahuje také paket Lightweight, který vedle specifické přední masky odstraňuje některé odhlučňovací materiály a přidává 20palcová hořčíková kola. A přestože je paket Performance součástí verze Carbon Series s nelakovanými částmi karbonové kapoty, střechy a zadní části Tech Deck, je zároveň k dispozici pro celou modelovou řadu Mustang GTD.
Volant s plochou spodní částí má silný věnec s vložkami z materiálu Dinamica a koženým potahem spolu s vložkami z uhlíkových vláken. Exkluzivně pro Mustang GTD jsou na volantu tlačítka pro nastavení tuhosti odpružení a režimu výfuku, která umožňují řidiči sledovat silnici a zároveň nastavit chování vozu v zatáčkách a zvuk při akceleraci.
Na hlavní panel před otočným voličem převodovky přibyla dvě nová tlačítka pro přístup na záložku Track Apps a pro aktivaci funkce zvedání přední nápravy, která pomáhá vyhýbat se překážkám na parkovištích a příjezdových cestách.
Standardem je nová osmistupňová dvouspojková převodovka s titanovými pádly pod volantem vyrobenými technologií 3D tisku.

Herní technologie Unreal Engine, která pohání infotainment systém SYNC 4, má nyní na 13,2palcovém dotykovém displeji a 12,4palcovém konfigurovatelném digitálním přístrojovém štítu specifickou uvítací a rozlučkovou grafiku pro Mustang GTD. Každý ze šesti jízdních režimů zobrazuje Mustang GTD, zatímco nový panel ukazatelů výkonu je určen výhradně pro vrcholný model. Do popředí staví ukazatel rychlosti a otáčkoměr a zároveň odstraňuje všechny nadbytečné informace.
Příjem žádostí evropských zákazníků odstartoval dnes ve 13 hodin. Zájemci se mohou registrovat na stránkách TheMustangGTD.com.