Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrý Ford Mustang GTD míří na evropské silnice. Verze Performance je ještě ultimátnější

Ondřej Šámal
Diskuze (6)

Americká automobilka v Evropě odstartovala příjem žádostí na Mustang GTD. Ten můžete nově vybavit balíčkem Performance pro ještě intenzivnější zážitky za volantem a rychlejší časy na okruzích.

Nová generace Fordu Mustang si zachovala atmosférický osmiválec bez elektrifikace. Vedle standardních verzí Američané představili také okruhově zaměřený model s přídomkem GTD, při jehož stavbě zužitkovali zkušenosti ze soutěžního konceptu GT3, který se letos představí na 24hodinovce v Le Mans.

K pohonu dosud nejostřejšího silničního mustangu slouží kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,2 litru, vyvinutý speciálně pro tento model, který má omezovač až u 7500 otáček a disponuje výkonem přes 800 koní.

V rámci nejslavnějšího vytrvalostního závodu světa se dnes hodinu po poledni Mustang GTD představil s paketem Performance s odhalenými prvky z uhlíkových vláken a v atraktivním laku Chroma Flame. Balíček také na přední masku přidává nové aerodynamické prvky a větší splitter, aerodynamicky upravený podvozek a na zadní křídlo systém pro snížení odporu vzduchu. Aktivní aerodynamické prvky snižují odpor vzduchu v přímém směru, aniž by to bylo na úkor přilnavosti v zatáčkách.

Video se připravuje ...

Sada Performance obsahuje také paket Lightweight, který vedle specifické přední masky odstraňuje některé odhlučňovací materiály a přidává 20palcová hořčíková kola. A přestože je paket Performance součástí verze Carbon Series s nelakovanými částmi karbonové kapoty, střechy a zadní části Tech Deck, je zároveň k dispozici pro celou modelovou řadu Mustang GTD.

Volant s plochou spodní částí má silný věnec s vložkami z materiálu Dinamica a koženým potahem spolu s vložkami z uhlíkových vláken. Exkluzivně pro Mustang GTD jsou na volantu tlačítka pro nastavení tuhosti odpružení a režimu výfuku, která umožňují řidiči sledovat silnici a zároveň nastavit chování vozu v zatáčkách a zvuk při akceleraci.

Na hlavní panel před otočným voličem převodovky přibyla dvě nová tlačítka pro přístup na záložku Track Apps a pro aktivaci funkce zvedání přední nápravy, která pomáhá vyhýbat se překážkám na parkovištích a příjezdových cestách.

Standardem je nová osmistupňová dvouspojková převodovka s titanovými pádly pod volantem vyrobenými technologií 3D tisku.

Video se připravuje ...

Herní technologie Unreal Engine, která pohání infotainment systém SYNC 4, má nyní na 13,2palcovém dotykovém displeji a 12,4palcovém konfigurovatelném digitálním přístrojovém štítu specifickou uvítací a rozlučkovou grafiku pro Mustang GTD. Každý ze šesti jízdních režimů zobrazuje Mustang GTD, zatímco nový panel ukazatelů výkonu je určen výhradně pro vrcholný model. Do popředí staví ukazatel rychlosti a otáčkoměr a zároveň odstraňuje všechny nadbytečné informace.

Příjem žádostí evropských zákazníků odstartoval dnes ve 13 hodin. Zájemci se mohou registrovat na stránkách TheMustangGTD.com.

Ondřej Šámal
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - white label
14. 6. 2024 13:35
Re: GTD ?
Konečně verze se správným motorem pro Adu! ;-)

Speciální okruhová verze, na startu budou mít všichni plnou, stejně velkou, nádrž na palivo.
Kdo s ní dojede nejdál vyhrává... :-)
Avatar - speedfred
13. 6. 2024 21:48
Re: GTD ?
Spravil si veľkú chybu s hybridom. Bolo treba chvíľku počkať 🤣🤣
Avatar - Ozzman
13. 6. 2024 21:01
GTD ?
Super, Mustang s TDCI, konečně!
13. 6. 2024 15:42
Re: Chyba v Matrixu, nebo nová doba?
:D Jeste doplnim, ze cena bude nekde kolem 9 milionu, ostatne to se o vikendu potvrdi, v US zacina na 325 000$. A za ty prachy mas proste Unreal engine
13. 6. 2024 15:41
Re: Chyba v Matrixu, nebo nová doba?
Tak sice je to hodne okruhove auto, nicmene vychazi ze serioveho Mustangu, ktery ma displaye...aby se s tim dalo jezdit legalne po silnici, tak to musi mit vsechny ty 3.14coviny co si EU vymyslela, jako start-stop, varovani pri prekroceni rychlosti apod. Zijeme holt ve smutne dobe :-(