Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Otevřený Peugeot 208 dostane klasickou plátěnou střechu

Otevřený Peugeot 208 dostane klasickou plátěnou střechu

Otevřený Peugeot 208 dostane klasickou plátěnou střechu Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (3)

V nabídce malého lva dosud chybí otevřená verze. Peugeot však na ní usilovně pracuje. Pro příznivce klasiky máme navíc dobrou zprávu: skládací pevná střecha je minulostí.

Móda „cécéček“ je za námi, jak se zdá. Někteří výrobci se vracejí k látkové klasice a Peugeot rozhodně není výjimkou. Sklopná pevná střecha je sice možná vhodnější pro celoroční provoz, ale mechanismus zabírá příliš mnoho místa, o vyšší hmotnosti auta nemluvě. Problémem byl vždy také design zádě, byť Francouzi se lvem ve znaku se s ním popasovali vesměs se ctí na rozdíl od konkurence s neforemnými „batohy na zádech“. A to je současná 207, menší než soupeři v nižší střední třídě, v segmentu B (malých vozech) ji však prakticky postrádala. Snad jen s výjimkou Nissanu a Mitsubishi, u Fordu, Opelu i Renaultu přece vyvinuli roadstery!

Kabriolet v pravém slova smyslu nabízel Peugeot naposledy v řadě 205. U nástupců 206 a 207 už dostala přednost ocelová moderna, dvěstěsedmičku stále koupíte novou i u nás. Následníkovi se v podobě tří a pětidveřových hatchbacků a ostré varianty GTi v Evropě prodejně velmi dobře daří, zpravidla okupuje první pětku. Kabriolet představuje pomyslnou třešničku na dortu, od něj se nějaký výrazný odbyt neočekává. Beztak ale bude započten do celkových čísel a navíc si na něj automobilka určitě nasadí nějakou mastnou cenovku, takže přinese zisky. Spekuluje se o 19 tisících eurech, což je necelých 521 tisíc korun. Aktuální 207 CC s motorem 1.6 VTi/88 kW přijde u nás nejméně na 400.000.

Plátěná střecha pochopitelně znamená menší náklady na vývoj, nižší hmotnost a designéři nemusí řešit nějaké tvarové kompromisy. Záď vozu tedy bude kompaktnější. Jasné je její elektrické ovládání, k mání má být dokonce dálkové tlačítkem z klíčku. Vývoj v oblasti textilních „oblečků“ za skoro dvě dekády značně pokročil, třívrstvé střechy jsou odolnější vůči povětrnostním podmínkám a poskytují velmi dobrou zvukovou i tepelnou izolaci. Rovněž tuhost karoserie dnešních otevřených vozů je na mnohem vyšší úrovni. Kabriolet 208 se tímto prvkem výrazně odliší nejen od svých předchůdců, ale i od koncernového sourozence DS3 s logem Citroënu, který má střechu pouze shrnovací a rámy oknem i střední sloupek mu zůstaly. Je tedy vlastně polokabrioletem. Otevřená 208 dostane základ z třídveřového provedení, takže počítejme se čtyřmetrovou délkou a uspořádáním 2+2.

Techniku vezme Peugeot rovněž z hatchbacků, a to včetně zatím nejostřejšího modelu GTi (1,6 Turbo/147 kW a 275 N.m). Návrat k tradicím je velmi pozitivní. Na 207 Cabriolet si počkáme nejdříve do konce roku 2015, což je trochu zvláštní, pravda, spíše bychom premiéru čekali na jaře. Jméno není dosud zřejmé, Peugeot se klidně může vrátit i ke zkratkám, nejvýkonnější model dvěstěpětky se přece jmenoval CTI (ještě bez malého i). Pod světly reflektorů uvidíme „topless“ dvěstěosmičku s největší pravděpodobností příští rok v září, na frankfurtské IAA, do které tedy zbývá ještě skoro osmnáct měsíců.

Vstoupit do diskuze (3)