Packard Caribbean (1953–1956): Poslední čtyři roky
Velké luxusní vozy Packard Caribbean, jejichž tvary byly částečně převzaty z konceptu Packard Pan American (1952), se v letech 1953 až 1955 nabízely výhradně jako kabriolety a v roce 1956 také jako hardtopy.
Automobily Packard byly na začátku padesátých let vnímány jako těžkopádné a staromódní. Packard proto potřeboval přijít na trh s něčím novým a neotřelým, co by pozvedlo zájem o vozy značky Packard. V roce 1952 připravil Packard šest konceptů Pan American, které sklidily pozitivní ohlas na řadě autosalonů. Packard Caribbean modelového ročníku 1953 se konceptu Pan American hodně podobal, včetně neobvyklé přední masky a náhradního kola na zádi. Kabriolet Caribbean vycházel ze standardního sedanu Cavalier s rozvorem 3226 mm (127 palců), ale řada úprav z něj udělala špičkový model značky.
1953 (750 kabrioletů)
Dvoudveřový kabriolet Packard Caribbean modelového ročníku 1953 (foto) měl rozvor náprav 3099 mm (122 palců) a vnější rozměry 5550 x 1976 x 1582 mm (délka x šířka x výška). Příď i nárazníky byly proti konceptu mírně upraveny. Horní chromované orámování masky bylo rozšířeno a dorazy obou nárazníků byly spojeny příčkou. Chromem se nešetřilo ani na prazích a lemech podběhů kol. Záď zdobil kryt náhradního kola a malé chromované ploutvičky na koncích blatníků, sahající až ke dvojici koncových světel. Kliky dveří byly skryté v lištách dolního orámování bočních oken.
Kabriolet Caribbean z roku 1953 měl rozvor 3 099 mm a rozměry 5 550 x 1 976 x 1 582 mm (délka x šířka x výška). |
Konečnou úpravu karoserií kabrioletů Caribbean prováděla firma Mitchell-Bentley Corporation sídlící v Ionia, stát Michigan. Vozy se nabízely v barvách modrá, zelená, kaštanová a žlutá (Sahara Sand). Malý počet speciálně objednaných vozů byl dodán v barvách slonová kost (Ivory) nebo černá. Interiér byl bohatě čalouněný kůží a většina vozů Caribbean byla prodána s příplatkovou automatickou převodovkou Ultramatic. Většina výbavy, která byla u ostatních modelů značky Packard příplatková byla u kabrioletu Caribbean dodávaná standardně, například topení, rozmrazovač předního okna, elektrické ovládání oken a předních sedadel, posilovač řízení a bubnových brzd (Easamatic). Připlatit bylo nutné jen u rádia s anténou a tónovaných skel Solex.
Zadní kola kabrioletu Packard Caribbean 1953 poháněl řadový osmiválec Thunderbolt s objemem válců 5361 cm3 a nejvyšším výkonem 183 k (135 kW). Palivo dodával do motoru spádový karburátor Carter. Vůz s pohotovostní hmotností 1945 kg dosahoval maximální rychlost 160 km/h. V prvním modelovém roce bylo vyrobeno 750 kabrioletů Caribbean. Základní cena byla stanovena na 5210 amerických dolarů. S touto cenou soutěžil na trhu s kabriolety Cadillac Eldorado a Chrysler Imperial.
1954 (400 kabrioletů)
V modelovém roce 1954 si kabriolet Caribbean (foto) ponechal rozměry ročníku 1953 a na karoserii byly provedeny jen drobné úpravy, například větší zakrytí zadních kol a okrasné lišty na zadních blatnících, usnadňující tehdy moderní dvoubarevné lakování karoserie. Také luxusní výbava interiéru zůstala zachována. Hlavní světlomety dostaly širší rámečky, nahoře s malými ploutvičkami.
Okrasné lišty na zadních blatnících usnadňovaly tehdy moderní dvoubarevné lakování karoserie. |
K pohonu zadních kol bylo zvoleno poslední provedení řadového osmiválce Packard s objemem 5880 cm3 a nejvyšším výkonem 215 k (158 kW). Vozu s hmotností 2075 kg a dvoustupňovou automatickou převodovkou Ultramatic dokázal udělit rychlost až 166 km/h. Vyrobeno bylo pouhých 400 kabrioletů (nejméně v historii tohoto modelu), prodávaných s cenou od 6100 amerických dolarů.
1955 (500 kabrioletů)
V modelovém roce 1955 se Packard Caribbean představil v úplně novém kabátu a s novým motorem V8. Designér Dick Teague dal vozu moderní tvary s širokou přední maskou a světlomety umístěnými v prodloužení předních blatníků. Kabriolet (foto) měl panoramatické přední okno zasahující do boků a karoserii, která byla dostupná ve dvoubarevném nebo dokonce ve tříbarevném provedení. Úzká větrací štěrbina na kapotě byla rozdělena na dvě a všechna čtyři kola byla zavěšena na torzních tyčích. 500 vyrobených kabrioletů bylo prodáno s cenou od 5932 amerických dolarů.
V modelovém roce 1955 se Packard Caribbean představil v úplně novém kabátu a s novým motorem V8. |
Pohon zadních kol obstarával nový vidlicový osmiválec Packard s rozvodem OHV a objemem válců 5756 cm3. Se dvěma karburátory Rochester měl nejvyšší výkon 279 k (205 kW) a vrchol točivého momentu 481 Nm při 2400 otáčkách. Kabriolet s pohotovostní hmotností 2235 kg dosahoval rychlost 180 km/h.
1956 (263 hardtopů a 276 kabrioletů)
Modelový rok 1956, poslední pro Caribbean, přinesl novinku v podobě kupé (foto) se střechou bez středových sloupků (hardtop) a velkým zadním oknem. Vzhledem se kabriolet lišil od ročníku 1955 jen nepatrně, jiný byl jen tvar předních směrových světel, orámování větracích otvorů na kapotě a tvar mřížky přední masky po vzoru modelu Patrician. Možnost třítónového nalakování karoserie zůstala zachována a nezměnila se také zadní „katedrálová“ koncová světla umístěná nad výfuky. Uvnitř modelů 1956 byla přední lavice nahrazena dělenými oboustrannými sedáky s látkou na jedné straně a kůží na druhé straně. Vinuté pružiny v sedadlech byly nahrazeny pěnovou pryží.
Dvoudveřové kupé Packard Caribbean Custom Hardtop 1956 mělo panoramatické přední a zadní okno. |
Pod kapotou měly modely 1956 vidlicový osmiválec s objemem 6132 cm3 (374 kubických palců), rozvodem OHV a tlačítkovou dvoustupňovou automatickou převodovkou Ultramatic. Se dvěma karburátory Rochester a kompresním poměrem 10:1 měl nejvyšší výkon 314 k (231 kW) a točivý moment 549 Nm. Novinkou byl 12voltový elektrický systém a elektricky ovládané zámky dveří. Všechny Packardy měly nový zadní diferenciál s omezenou svorností.
Modely 1956 byly poslední, které Packard v Detroitu vyrobil. Automobilka Packard, založená v roce 1899, skončila boj o přežití s „Velkou trojkou“ a v roce 1957 zanikla.