Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Huayra stále žije! Jedinečná verze Epitome dostala na přání manuální převodovku

Pagani Huayra Epitome
Pagani Huayra Epitome
Pagani Huayra Epitome
Pagani Huayra Epitome
21 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (1)

Horacio Pagani opět dokazuje, že na speciální přání zámožných klientů jednoduše neumí říkat ne.

Pagani Huayra nejspíš čeká obdobně prodlužovaný život jako dřívější Zondu. Přestože už italská malosériová značka představila nástupce – model Utopia v roce 2022 – ke staršímu vozu se nyní opět vrací prostřednictvím speciální zakázky pro jistého významného klienta. Novinka s dodatkem Epitome je tedy jednokusovým exemplářem, který navíc přináší zásadní změnu na technice vozu.

Video placeholder
Pagani Utopia (2022): Oficiální video • Zdroj: Pagani Automobili

Vůbec poprvé totiž dostává Huayra manuální převodovku (na rozdíl od původního modelu se sedmistupňovým automatem). Konkrétně jde o sedmistupňovou skříň Xtrac, která je spojena s šestilitrovým twin-turbo dvanáctiválcem AMG o výkonu 864 koní (635 kW) a točivém momentu 1100 Nm. Manuální Huayra tak dorovnává výkon na hodnotu současné Utopie a svými hodnotami dokonce překonává dřívější ostrou Huayru R. Tradičně u Pagani je mechanismus s táhly převodovky viditelný skrze otevřenou a vyvýšenou kulisu.

Z dalších úprav jedinečné Huayry lze zmínit titanový výfukový systém s klapkami nebo aktivní odpružení, v rámci kterého využívá Epitome i speciální „super měkký“ režim – aktivovat ho může řidič pomocí samostatného tlačítka na středovém tunelu a funguje do rychlosti 150 km/h, poté se tlumiče přepnou do původního nastavení zvoleného jízdního režimu.

I vnější design karoserie byl částečně úpraven dle přání zákazníka. Nehledě na vyvedení karoserie v modrém viditelném karbonu má Epitome přepracovaný tvar předního nárazníku s dodatečným LED osvětlením, rovněž upravený zadní nárazník s novým difuzorem nebo velké pevné křídlo na zádi. Kovaná kola a další detaily na karoserii kontrastují se zbytkem vozu zlatým odstínem.

Stavba exkluzivní zakázky probíhala u divize Pagani příhodně nazvané Grandi Complicazioni („velmi komplikované“), která se specializuje právě na jedinečné modely vyžadující extra péči. Pagani nakonec dodává, že tohle bude jediná Huayra Epitome svého druhu. S pohledem na minulost Zondy bychom si tím však nebyli u italské značky natolik jisti...

Vstoupit do diskuze (1)