Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Tatra 603 Faurecia
Tatra 603 Faurecia
Tatra 603 Faurecia
Tatra 603 Faurecia
34 Fotogalerie

Pamatujete si, jak Francouzi udělali z Tatry 603 luxusní auto budoucnosti?

Zní to vlastně úsměvně. Jedním z nejzajímavějších vozů losangeleského autosalonu v roce 2007 byla česká Tatra 603. Upravená Francouzi.

Ale je to pravda. Na autosalonu v americkém Los Angeles se v listopadu 2007 skutečně světu ukázala Tatra 603-2, která ovšem s československou legendou měla společné jen vnější tvary.

Jinak se výrazně proměnila. Úpravy měla na svědomí francouzská společnost Faurecia, jež je jedním z největších výrobců automobilových dílů na světě. Produkuje například sedadla, panely dveří, palubní desky, dekory, ale i výfukové systémy a řadu dalších věcí.

Podle Wikipedie dokonce každý třetí automobil vozí komponenty od této firmy, v níž kontrolní podíl vlastní koncern Groupe PSA.

Na upravené tatrovce, která se prezentovala pod jménem Faurecia Premium Attitude, chtěla společnost představit svou vizi interiéru budoucnosti. Takže i když se proměnil také vnější design (všimněte si například jiné přední masky), největší změny se udály uvnitř.

Přístup do kabiny usnadňuje konstrukce bez B-sloupku, kterou doplňují proti sobě otevírané dveře. Ty zadní jsou tedy "sebevražedné", otevírané proti směru jízdy.

Interiér na rok 2007 vypadal opravdu moderně, při pohledu na minimalistické provedení, několik displejů, ambientní osvětlení, dotykové plochy na volantu nebo digitální přístrojový štít byste určitě nehádali, že hledíte do letité Tatry 603.

Řidičovo sedadlo je asymetrické a v jeho loketní opěrce je integrovaný multifunkční ovladač inspirovaný designem mobilních telefonů. Ovládací mechanismus nespojují s displejem na středové konzole klasické vodiče, nýbrž bezdrátová technologie Bluetooth.

Sedačka řidiče také dostala automatickou schopnost měnit svoje nastavení podle toho, v jakém jízdním režimu se zrovna vůz pohybuje.

Zadní sedáky se na první pohled tváří jako nedělená lavice, dokonce bez opěrek hlavy. Pokud se ovšem posadíte dovnitř, systém se přizpůsobí vaši postavě – nastaví úhel sedáku a bederní podpěru. Loketní opěrka se nevyklápí shora, ale je ztvárněna pomocí „mostu“, který pod sebou nechává prostor. A opěrky hlavy se automaticky vysunou jen v případě, že systém rozezná pasažéra na zadním sedadle. Účelem bylo zlepšit řidičův výhled vzad v době, kdy zadní část vozu zeje prázdnotou.

Se zajímavým nápadem Faurecia přišla u nastavení klimatizace. Každý v autě má totiž vlastní ovládání, které najde přímo u výdechů. Teplotu si tak může každý nastavit dle libosti.

A proč francouzský výrobce sáhl zrovna po staré tatrovce? Prý proto, že 603 vnitřním prostorem odpovídala tehdejším generacím vozů velikosti Mercedesu třídy E, BMW řady 5 nebo Audi A6.

Aby byla podoba moderním zástupcům vyšší střední třídy co nejbližší, odstranila Faurecia ze zadní části motor. Místo něj se tu objevuje prostorný kufr, který má vysouvatelnou podlahu.