Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2018 živě: První díla nové vietnamské značky VinFast překvapila!

David Bureš
Diskuze (7)

Volkswagen nebo Opel na pařížském autosalonu letos chybí, za to tam vystavuje nová vietnamská automobilka VinFast. Omrkli jsme její první díla.

Vietnam si dnes s automobilovým průmyslem moc nespojíme, tamější podnikatel Pham Nhat Vuong to ale hodlá změnit. Založil novou značku VinFast, která se světu poprvé představuje na letošním pařížském autosalonu, kde odhalila hned dva své automobily. A nutno podotknout, Asiaté překvapili!

VinFast totiž nenechal nic náhodě a při projektu svých aut se spojil s renomovanými firmami z oboru. Návrh designu pochází od Italdesignu, do reality jej ale přenesla společnost Pininfarina, zatímco motory pochází od BMW. VinFast navíc spolupracuje s Boschem, Magnou Steyer nebo Siemensem.

A kooperace s renomovanými firmami se povedla, protože první díla VinFastu vypadají naživo vážně dobře. Konkrétně jde o SUV Lux SA2.0 a velký sedan Lux A2.0, jejichž vzhled je sjednocen originální přídí s úzkými světlomety a výrazným, motivem písmena V odkazujícím na název výrobce i zemi původu.

VinFast – srovnání rozměrů novinek vietnamské značky
Model Lux A2.0 sedan Lux SA2.0 SUV
Délka (mm) 4973 4940
Šířka (mm) 1900 1960
Výška (mm) 1464 1773
Rozvor (mm) 2968 2933

Ano, asijský styl díla VinFastu se svým rozsáhlým použitím chromu nezapřou, vypadá to ale dobře a říct o nějakém autě, že působí jak asijská Alfa Romeo rozhodně není výtka. Navíc VinFast chce být originální, vietnamským stylem však chce zaujmout i mezinárodní publikum.

To uvnitř je již znát, že to jsou první díla nové značky, na nichž se ještě pracuje. Většina tlačítek je totiž nefunkčních, obě auta tak uvnitř mají blíže studiím než sériovému provedení.

Samotné řešení ale nevypadá špatně. Reaguje na nejnovější trendy, v přístrojovém štítu tak analogové přístroje doplňuje sedmipalcová obrazovka uprostřed, zatímco 10,4palcová obrazovka multimediálního systému na středovém panelu je orientována vertikálně, podobně jako u Tesly nebo Volva. Takové řešení bylo pro VinFast nutností, více než 80 % populace Vietnamu používá chytré telefony, a tak tamní populace žádá velké dotykové obrazovky i v autech.

VinFast mimochodem zdůrazňuje svoji zemi původu i v menu systému. K dispozici je barevné schéma inspirované vietnamskou krajinou, jako pozadí si lze dát fotky vietnamských míst, jako jsou rýžová pole nebo slavná zátoka Ha Long.

Materiály a zpracování odpovídají studiím, je však patrné, že VinFast nebude chtít stavět laciná auta, ale spíše prémiové modely. Ostatně uvnitř je užit i dřevěný dekor nebo hliníkové detaily.

Jak jsme uvedli výše, motory pocházejí původně od BMW, automobilka však licencovanou techniku a know-how dále ladí s firmou AVL. Konkrétně se o pohon bude starat dvoulitrový benzinový čtyřválec s turbodmychadlem typu twin-scroll, start-stop systémem a variabilním časováním ventilů. Jednotka splní normu Euro 5, což je pro vietnamský trh moderní technika – dosud tam platí standard Euro 4.

V sedanu bude motor dostupný ve dvou výkonových verzích, se 130 kW a 300 N.m, respektive 170 kW a 350 N.m, zatímco SUV využije jen silnější provedení. V obou případech bude každopádně spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou od ZF. Poháněná budou zadní kola, pro SUV bude díky technice Borg Warner dostupný i pohon všech kol. Podvozek tvoří lichoběžníková náprava vpředu a víceprvková náprava vzadu.

O výrobu vozů VinFast se postará nově vybudovaná továrna, projektovaná na výrobu 250.000 aut ročně. Je navržena podle nejnovějších standardů, a tak se třeba karosárna má stát nejmodernějším závodem v jihovýchodní Asii. Sériová výroba SUV a sedanu odstartuje v příštím roce, pro rok 2020 se pak chystá městský elektromobil. V příštím roce pak začne i licenční výroba malého auta původem od GM, které VinFast bude prodávat s vlastními logy.

Od roku 2020 chce VinFast svá auta vyvážet i na zahraniční trhy, primárně se ale chce zaměřit na domácí trh. Má pro to dobrý důvod, očekává se totiž, že roční prodeje aut ve Vietnamu do roku 2025 vzrostou trojnásobně, z loňských 300.000 vozů na 900.000.

David Bureš
Diskuze (7)
5. 10. 2018 18:40
Pěkné, ale
Celkově se mi auto docela líbí, akorát ten středový panel je teda hrozný >:D Ovšem je to asi jen otázka vkusu :-)
4. 10. 2018 09:51
Re: Tak si nepomáhej
Pedalovou soustavu to ma zcela bezpecne z Mnichova
Avatar - praděda7
3. 10. 2018 15:42
Re: Tak si nepomáhej
Zajímalo by mě, kdo je ten pán podnikatel, co si může takovou akci dovolit v komunistickém Vietnamu? Zeť nebo švagr nějakého veledůležitého papaláše, určitě. Nejinak tomu bylo a stále je v Číně. Tam se v minulosti pustili do podnikání hlavně osoby napojené na vysoké armádní činitele.
3. 10. 2018 14:39
Re: Tak si nepomáhej
Na mě to působí, že obě nefunkční designové studie jsou předělávky již existujících aut "konkurence". Řekl bych, že z bavorska nemají jen motor....
3. 10. 2018 14:06
Re: Tak si nepomáhej
Jaký Alfy?

Zombí to má tradiční 6ti uhelníkové, jako skoro všichni. Alfa to zatím nemá.

Prostě to má tradiční prvky, co mají všechny automobilky.