Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Toyota iQ – První dojmy

Michal Fokt
Diskuze (7)
Jaký smysl má vlastně Toyota iQ - auto velikosti kolínského Ayga? Největší automobilka na světě chce stvořit další stylové malé auto!

Žádný kanibalizmus na Aygu a Yarisu, iQ chce zaútočit na emoce zákazníků? Značka Toyota a emoce? Přesně tak, nové miniauto by se mělo o tržní podíl porvat s Fiatem 500 a Mini Cooperem. Že je to nesmysl? Nenechte se mýlit.

Je sice pravda, že novince chybí tradice i výrazný styling, jedno jí ale upřít nelze - je opravdu hezká. Spíš než Yarisu se podobá Aygu, je ale výrazně (!) širší, robustnější, uhlazenější - ženám se rozhodně bude líbit.

Ale spokojeni budou určitě i běžní evropští muži ve chvíli, kdy usednou dovnitř. Žádný posaz jako na záchodě - sedíme téměř na podlaze a před sebou máme téměř svisle umístěný volant malého průměru a s tak tlustým věncem, že by mu ho mohl závidět leckterý sporťák. Celkově na nás posaz působí dojmem Mercedesu A. Pozice jako ve sporťáku, což je něco, co ani při největší snaze 500 a Mini nabídnout nemohou. Sedadla jsou široká, přiměřeně tuhá a pohodlná zároveň, dokonce si všímáme i lehkého bočního vedení. A k tomu tvarově originální palubní deska a často se opakujícím motivem trojúhelníku.

První dojem je prostě vesměs pozitivní - jak se malý Japonec vyrovná s výrazným handicapem nulové image je věc jiná - možná mohl nést logo Lexus, cesta k úspěchu by pak byla určitě snazší. Otázkou je, zda by standardu této značky dosáhl i v jiných ohledech, než je vzhled. To nám ale řekne až svezení s iQ...

První vozy s označením iQ se vydají do ulic na začátku roku 2009. Toyota očekává, že se jich v Evropě každým rokem prodá přibližně 80 tisíc.

Michal Fokt
Diskuze (7)
6. 10. 2008 01:24
Re: ..
Kopie znamená stejná řešení, ale iQ je zajímavé právě tím, že přináší několik nových řešení do segmentu ultramalých vozů - zkrácený rozměr diferenciálu a celého motorového prostoru, který umožnil zvětšit prostor kabiny; plochou palivovou nádrž pod podlahou, kde Toyota vyřešila starý problém s rovnoměrným čerpáním paliva při horizontálních náklonech, takže iQ má dokonce i něco jako kufr; zmenšené rozměry klimatizační jednotky, opět zvětšení prostoru v kabině a myslím jsou tam ještě nějaká další nová konstrukční řešení. Proto iQ není ani Smart, ani Mini nebo F500, ale ani Aygo. Je docela logické, že se na tenhle segment upírá čím dál větší pozornost výrobců: kromě tlačenice ve městech a velké ekovlny bude nově velmi bolestivě působit globální hospodářská recese, která pravděpodobně zdecimuje prodeje větších vozů. Stačí se tady na AutoCZ podívat na výsledky prodejů v zahraničí a na prognózy prodejů na příští rok.
4. 10. 2008 03:03
..
to auto neni vubec postavene jako konkurent mini, ktery je drazsi, vetsi a sportovni, ale jako konkurent Smartu! Toyota potom co videla uspech Smartu v USA si uvedomila ze musi dalsi tridu od mercedesu s kopirovat. Myslim ze kdyby mercedes prinesl natrh 3kolku tak do jednoho roku ji asiate z kopiruji