Paříž živě: Toyota iQ – První dojmy
Žádný kanibalizmus na Aygu a Yarisu, iQ chce zaútočit na emoce zákazníků? Značka Toyota a emoce? Přesně tak, nové miniauto by se mělo o tržní podíl porvat s Fiatem 500 a Mini Cooperem. Že je to nesmysl? Nenechte se mýlit.
Je sice pravda, že novince chybí tradice i výrazný styling, jedno jí ale upřít nelze - je opravdu hezká. Spíš než Yarisu se podobá Aygu, je ale výrazně (!) širší, robustnější, uhlazenější - ženám se rozhodně bude líbit.
Ale spokojeni budou určitě i běžní evropští muži ve chvíli, kdy usednou dovnitř. Žádný posaz jako na záchodě - sedíme téměř na podlaze a před sebou máme téměř svisle umístěný volant malého průměru a s tak tlustým věncem, že by mu ho mohl závidět leckterý sporťák. Celkově na nás posaz působí dojmem Mercedesu A. Pozice jako ve sporťáku, což je něco, co ani při největší snaze 500 a Mini nabídnout nemohou. Sedadla jsou široká, přiměřeně tuhá a pohodlná zároveň, dokonce si všímáme i lehkého bočního vedení. A k tomu tvarově originální palubní deska a často se opakujícím motivem trojúhelníku.
První dojem je prostě vesměs pozitivní - jak se malý Japonec vyrovná s výrazným handicapem nulové image je věc jiná - možná mohl nést logo Lexus, cesta k úspěchu by pak byla určitě snazší. Otázkou je, zda by standardu této značky dosáhl i v jiných ohledech, než je vzhled. To nám ale řekne až svezení s iQ...
První vozy s označením iQ se vydají do ulic na začátku roku 2009. Toyota očekává, že se jich v Evropě každým rokem prodá přibližně 80 tisíc.