Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pečeť kvality je pro řidiče zárukou

Prezentace klienta
Diskuze (5)
Program Pečeť kvality motorových paliv byl vytvořen s cílem informovat motoristy o čerpacích stanicích, na nichž najdou dlouhodobě kvalitní, nezávislým orgánem kontrolované pohonné hmoty.

Kontroly provádí společnost SGS Czech Republic, která je součástí mezinárodní SGS Group a navazuje na dlouholetý projekt laboratoří Ústavu paliv a maziv. Prodejcům, kteří se do programu Pečeť kvality přihlásí, monitoruje kvalitu čerpaných pohonných hmot.

Čerpací stanice, které se zapojí do programu, jsou pravidelně kontrolovány a po celou dobu účasti v programu musí vykazovat trvalou shodu kvality prodávaných pohonných hmot s evropskými normami. Zároveň musí být schopny prokázat, že disponují spravedlivým reklamačním řádem a jsou dostatečně pojištěny pro případ způsobení škody svým zákazníkům. Kvalita pohonných hmot prodávaných v České republice je podle dostupných statistik na úrovni obvyklé v zemích Evropské unie.

Stejná pravidla pro všechny

Do programu Pečetě kvality se zapojily především velké petrolejářské sítě čerpacích stanic. V České republice je momentálně okolo 3600 veřejných čerpacích stranic. Nejhustší síť má společnost Benzina, která disponuje 336 čerpací stanicemi Benzina a Benzina Plus, což představuje v konkurenčním segmentu víceproduktových stanic téměř 13% pokrytí. Pečeť kvality, což je ochranná známka ve formě samolepky, kterou motorista najde na výdejním stojanu s palivem, jež splnilo náročné podmínky kontroly.

„Společnost Benzina je v systému programu Pečeť kvality dlouhodobě. V praxi to znamená, že nezávislá akreditovaná laboratoř nám pravidelně testuje prodávaná paliva,“ uvádí Václav Loula, ředitel pro jakost Benzina s.r.o.

V rámci nových pravidel pro získání Pečetě kvality musí prodejci pohonných hmot splnit velmi důležité faktory, jako jsou péče o palivo, které jsou i auditovány, dále sortiment prodávaných paliv i vztah k zákazníkům. V rámci auditu musí firmy prokázat:

  • zdroje, ze kterých nakupují, musí být prověřené z celé řady parametrů
  • systém skladování a přepravy pohonných hmot zajišťující dokonalou péči (pravidelné čištění nádrží, odkalování, kontrolní měření atd.)
  • systém plombování, a tím vyloučení neoprávněných zásahů a manipulací
  • řádné projednání případných reklamací
  • nabídku aditivovaných paliva a také kolekci prémiových paliv s vyšší přidanou hodnotou (např. nafty s cetanovým číslem 60, jako ve Verva Deisel, nebo 100oktanový benzin Verva 100)

Václav Loula k tomu dodává: „Pečeť kvality znamená i vyšší počet kontrol a vyšší rozsah analýz z pohledu užitných parametrů i ochrany životního prostředí. Skutečnou novinkou tohoto programu je audit těchto firem, ale i například pestrost nabízených paliv na čerpacích stanicích.“

Každá čerpací stanice, která je zapojena do programu Pečeť kvality, má známku pouze propůjčenou, takže jí může být v případě zhoršení kvality prodávaných pohonných hmot odebrána. Pravidelná kontrola zajišťuje, že motorista může bez obav tankovat u čerpacích stanic označených Pečetí kvality. Pokud by přeci jen došlo k jakýmkoliv problémům, může si být motorista jistý, že jeho reklamace bude profesionálně vyřízena, což je též součástí procesu pro propůjčení Pečeti kvality.

„Myslím si, že nároční kriteria pro udělení Pečetě ne všichni prodejci splní. Ocenění je tedy dokladem, že daná společnost je důvěryhodná, nepodvádí, věnuje se kvalitě prodávaných pohonných hmot, je certifikována, a navíc nabízí i speciální paliva, které vyžadují moderní motory. Motoristé by tento kontrolní znak měli pečlivě vnímat a sledovat, která čerpací stanice jej má,“ komentuje Pečeť kvality Václav Loula z Benziny.

Pod dohledem ČOI

Kontroly paliv provádějí i další subjekty, například Česká obchodní inspekce, která se zaměřuje na kvalitu prodávaných pohonných hmot. Její zjištění pro první čtvrtletí roku 2010 bohužel pro české řidiče nejsou příliš potěšující: Zatímco za rok 2009 bylo procento nevyhovujících vzorků na trhu u naft 7,9 % a u benzinů 2,5 %, tak za první čtvrtletí letošního roku je stav v nálezech daleko horší. U nafty bylo nalezeno celkem 11,6 % nevyhovujících vzorků a u benzinů 6,1 % nevyhovujících vzorků.

„Společnost Benzina ve sledovaném období roku 2010 neměla žádný nevyhovující vzorek. Vzhledem k těmto okolnostem a narůstajícímu počtu nekvalitních paliv jsme se rozhodli dobrovolně zveřejnit výsledky kontrol ČOI na našich stránkách,“ doplňuje informace Václav Loula.

benzina benzina  

Více viz zde:

www.benzinaplus.cz

Výsledky kvality pohonných hmot na čerpacích stanicích Benzina kontrolovaných ČOI v roce 2010

Dobrá pumpa

Prezentace klienta
Diskuze (5)
Avatar - roman.rs
2. 6. 2010 10:01
Verva - nebrat
Tak jsem prubnul ten jejich Verva diesel (na 1,9 TDi 81kw), nadšení pominulo na první pražské křižovatce, na volnoběch se motor rozvybroval takovým způsobem, až jsem myslel že je K.O. :no: Jakmile jsem natankoval zpět OMV bylo vše opět OK. Z 95% tankuji OMV a zatím nebyl jediný problém, startuje kdykoliv bez problému, jezdím každý den do zaměstnání cca 80km a spotřeba je skutečných 4,5L. :-) Třeba Verva není tak špatná ale pro TDi není dle mého názoru vhodná. ;-\
Avatar - honzanun
28. 5. 2010 18:57
Verva 100
Do mýho auta už nenaleju jinej benzín než Verva 100 - o cca 100km větší dojezd na nádrž, kultivovanost lepší, tah od spoda taky lepší. Dojezd je protiváhou za vyšší (+3Kč) cenu oproti N95.

Jo, a nedělám na Benzině... ;-)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
28. 5. 2010 00:50
Reklama?
Já nevím, ale v poslední době co tady čtu něco o palivech tak je to jen o Benzině... Nejsem nijak proti, ale tak buď píšu článek a kvalitě paliva a různých hodnot, nebo píšu test Paliv společnosti Benzina. Chápu, že něco se do aut na test tankovat musí ;-) takže to nakonec bude asi protislužba :-)
Avatar - saldy
24. 5. 2010 15:51
nemusim jezdit do Teplic, v UL už je konečně nově taky verva, díky :yes: