Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 107 – jízdní dojmy, kompletní ceník a výbavy

Peugeot 107
Peugeot 107
Peugeot 107
Peugeot 107
26 Fotogalerie
Po prvním seznámení s nejexotičtějším z kolínských trojčat jsme se setkali i s jeho elegantním francouzským sourozencem. Technika pochází ze společného portfolia, nový je francouzský šarm. Vyzkoušeli jsme třídveřovou verzi a přikládáme kompletní ceník!

Po prvním seznámení s nejexotičtějším z kolínských trojčat jsme se setkali i s jeho elegantním francouzským sourozencem. Technika pochází ze společného portfolia, nový je francouzský šarm. Tentokrát jsme vyzkoušeli třídveřovou verzi a přikládáme kompletní ceník!

První pohled

do protažených očí je působivější, než na fotkách. Stosedmička působí sympaticky, hýří pozitivními emocemi a zejména do extrému dotažený obří úsměv mimoděk zlepšuje náladu. Přidané boční lišty vyšší úrovně výbavy „Trendy“, přetvarované oba velké nárazníky a jinak rozložené světlomety odlišují stosedmičku od Ayga více, než by se mohlo z fotografií zdát, i když boční pohled na charakteristický tvar dveří a střechy příbuzenské vztahy nezamaskuje. Záď s protaženými vysokými koncovkami působí evropštěji a konvenční oblý nárazník s černou ochrannou lištou se tváří dospěle; extravagantní průhyby u kol jako na Toyotě se nekonají a stosedmička tolik nepřipomíná objekt z jiné galaxie. Zrodil se sympaťák.

Třídveřová verze

kterou jsme si tentokrát vyzkoušeli, se takřka neuvěřitelně podobá pětidveřové variantě. Designéři totiž překonali další metu v unifikaci výroby a první boční dveře jsou v obou případech stejně velké! Jestliže jsme o „pětidvířku“ prohlásili, že připomíná 3D verzi, platí to i recipročně, a to v míře vskutku nebývalé. Už cca na 30 m jsme měli problém je od sebe pouhým pohledem rozlišit, zejména v případě elegantního perleťově černého laku.

Přístup

skrz obří boční dveře se v případě předních míst dá označit adjektivem „královský“, dozadu se díky odsunutí sedačky o pořádný kus také nestává vážnou překážkou; chybí ovšem polohová paměť a po odsunutí je vždy nutné znovu podélně nastavit přední sedadlo. Jak jsme již prohlásili, vzhled se prakticky neliší, přesto působí třídveřová verze díky menšímu počtu spár stylověji.

Jízda

nás opět příjemně překvapila. Litrový tříválec hýbe s muším Peugeotem velmi slušně, a pokud přistoupíme na jeho pravidla, že ke svižnější akceleraci je nezbytně nutné hodně točit, dočkáme se i relativně dynamické jízdy. Nejpůsobivější je téměř plochá křivka kroutícího momentu a při sólo jízdě, což bude jeho nejčastější úděl, je na okresce schopný snadno předjet pomalejší vozy na nedlouhé dráze, ve městě zase vyrazí na zelenou bok po boku podstatně silnějších aut. Spojka i řazení neskrývají problém, jen zpátečku je potřeba trochu „lovit“. Řízením je třeba hodně otáčet, převod řízení je totiž stejný i pro verzi bez posilovače, což trochu snižuje jeho citlivost. Příjemnou jistotu poskytují více než dostatečně dimenzované, přesně dávkovatelné brzdy, naopak pár bodů ze směrové jistoty ubírají pneumatiky šířky pouze 155 mm; rozhodně si dovedeme představit aspoň o centimetr širší, i za cenu zhoršené dynamiky. V překvapivé míře se pozitivně projevila absence druhého páru dveří – tužší karoserie je citelně jistější zejména v zatáčkách a vůz působí celkově solidněji. Zůstala špičková manévrovatelnost díky lehce jdoucímu posilovači, velmi dobrému výhledu a zejména vynikajícímu rejdu. Trefit mezi dvě zaparkovaná auta ve stísněných prostorách se dá snadno napoprvé.

Resumé

Stosedmička je dospělejší auto, než na první pohled vypadá. Přes svůj nevážný design se jedná o solidně stavěný vůz s elegantním interiérem, poskytující dostatek pohodlí i prostoru dvěma dospělým a relativně solidní komfort i na zadních sedačkách. Snadný přístup do zavazadelníku vyměnila za mohutnou bezpečnostní výztuhu, takže maminky se nemusí bát o svoje potomky při nárazu zezadu.

Vzhledem k miniaturním rozměrům zadních dveří je nasnadě otázka, zda má desetitisícový příplatek za pětidveřovou verzi vůbec smysl, díky bezproblémovému přístupu poskytuje 3d takřka stejně hodnotné služby a přístup do minizavazadelníku se též neliší.

Základní cena neloví rekordy, ovšem jak je u Peugeotu zvykem, Stosedmička se za peníze, vydané navíc, odškodňuje více než slušně; v tomto případě vysokou úrovní zejména bezpečnostní standardní výbavy a podařeným vzhledem.

Kompletní informace (porovnání rozměrů, porovnání s konkurencí, popis podvozku a motorů) o kolínské trojce najdete zde

Peugeot 107Technické údaje
1.01.0 BVMP
Zdvihový objem (cm3)998998
Výkon motoru (kW/k)50/6850/68
při ot/min60006000
Točivý moment (Nm)9393
při ot/min36003600
Pneumatiky155/65 R14 75T155/65 R14 75T
VÝKONY (3 dv./5 dv.)
Maximální rychlost (km/h)157157
Zrychlení z 0-100 km/h (s)13,714,0
1000 m s pevným startem (s)35,535,6
SPOTŘEBA (dle EU 1999/100)
Městský provoz (l/100 km)5,55,5
Mimoměstský provoz (l/100 km)4,14,1
Kombinovaný provoz (l/100 km)4,64,6
Emise CO2109109
Objem nádrže (l)35
OBJEM ZAVAZADLOVÉHO PROSTORU (dm3) dle metody VDA
s nesklopenými zadními sedadly199
se sklopenými zadními sedadly751
HMOTNOSTI (kg)
Provozní hmotnost (vč. řidiče)865/875900/910
Užitečná hmotnost315280
Celková hmotnost1180/11901180/1190
ROZMĚRY
Délka (mm)3430
Šířka (mm)1630
Výška (dle motoru) (mm)1470
Rozvor (mm)2340

Ceník - Peugeot 107 SMILETRENDY
1,03 dv.236.900260.900
5 dv.246.900270.900
Bezpečnostní a jízdní vybavení
Airbag řidiče oo
Airbag spolujezdce (s možností vypnutí) oo
Boční airbagyNF018 000 Kč8 000 Kč
Hlavové airbagy vpředu a vzaduNF048 000 Kč8 000 Kč
ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF + CSC oo
Bezpečnostní pásy vpředu s navíječi, s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku oo
Bezpečnostní pásy vzadu tříbodové s navíječi oo
Posilovač řízení + výškově nastavitelný volantDD0411 000 Kčo
Automatizovaná manuální převodovka 2-Tronic (2)  19 000 Kč
Ocelová kola 14" s kryty "Peugeot" oo
Hliníková kola 14" (1)  12 000 Kč
Plnohodnotné rezervní kolo oo
Viditelnost / osvětlení
Zadní stěrač oo
Přední mlhové světlomety příslušenstvípříslušenství
Komfort
Centrální zamykání + radiové dálkové ovládání  o
El. ovládání předních oken  o
Výklopná zadní okna (u 5D verze) oo
Zrcátka na slunečních clonách vpředu oo
Zásuvka 12V oo
Manuální klimatizace + pylový filtrRE01 27 000 Kč
Úložné schránky o objemu 2,5l ve výplních předních dveří oo
Úložné schránky o objemu 2,4l ve výplních zadních dveří oo
Držák pro nápoje v centrální konsole oo
3-ramenný volant oo
OtáčkoměrCS02 1 800 Kč
Opěrky hlavy na zadním sedadle, výškově nastavitelné oo
Zadní sedadlo - sklopná lavice o 
Dělené zadní sedadlo 50/50 + bezpečnostní úchyty ISOFIX  o
Audiosystém RD3 + CD přehrávač + 2 reproduktoryWL4510 000 Kč10 000 Kč
Kryt zavazadlového prostoru oo
Kryt schránky spolujezdce příslušenstvípříslušenství
Design
Nárazníky v barvě karoserie oo
Zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie  o
Boční lišty v černé barvě příslušenstvío
Metalický lak0MM08 000 Kč8 000 Kč

o = Standardní výbava

Příslušenství = doplněk lze objednat na přání přes příslušenství

(1) K dispozici od srpna 2005.

(2) K dispozici od podzimu 2005.