Peugeot 107 – jízdní dojmy, kompletní ceník a výbavy
Po prvním seznámení s nejexotičtějším z kolínských trojčat jsme se setkali i s jeho elegantním francouzským sourozencem. Technika pochází ze společného portfolia, nový je francouzský šarm. Tentokrát jsme vyzkoušeli třídveřovou verzi a přikládáme kompletní ceník!
První pohled
do protažených očí je působivější, než na fotkách. Stosedmička působí sympaticky, hýří pozitivními emocemi a zejména do extrému dotažený obří úsměv mimoděk zlepšuje náladu. Přidané boční lišty vyšší úrovně výbavy „Trendy“, přetvarované oba velké nárazníky a jinak rozložené světlomety odlišují stosedmičku od Ayga více, než by se mohlo z fotografií zdát, i když boční pohled na charakteristický tvar dveří a střechy příbuzenské vztahy nezamaskuje. Záď s protaženými vysokými koncovkami působí evropštěji a konvenční oblý nárazník s černou ochrannou lištou se tváří dospěle; extravagantní průhyby u kol jako na Toyotě se nekonají a stosedmička tolik nepřipomíná objekt z jiné galaxie. Zrodil se sympaťák.
Třídveřová verze
kterou jsme si tentokrát vyzkoušeli, se takřka neuvěřitelně podobá pětidveřové variantě. Designéři totiž překonali další metu v unifikaci výroby a první boční dveře jsou v obou případech stejně velké! Jestliže jsme o „pětidvířku“ prohlásili, že připomíná 3D verzi, platí to i recipročně, a to v míře vskutku nebývalé. Už cca na 30 m jsme měli problém je od sebe pouhým pohledem rozlišit, zejména v případě elegantního perleťově černého laku.
Přístup
skrz obří boční dveře se v případě předních míst dá označit adjektivem „královský“, dozadu se díky odsunutí sedačky o pořádný kus také nestává vážnou překážkou; chybí ovšem polohová paměť a po odsunutí je vždy nutné znovu podélně nastavit přední sedadlo. Jak jsme již prohlásili, vzhled se prakticky neliší, přesto působí třídveřová verze díky menšímu počtu spár stylověji.
Jízda
nás opět příjemně překvapila. Litrový tříválec hýbe s muším Peugeotem velmi slušně, a pokud přistoupíme na jeho pravidla, že ke svižnější akceleraci je nezbytně nutné hodně točit, dočkáme se i relativně dynamické jízdy. Nejpůsobivější je téměř plochá křivka kroutícího momentu a při sólo jízdě, což bude jeho nejčastější úděl, je na okresce schopný snadno předjet pomalejší vozy na nedlouhé dráze, ve městě zase vyrazí na zelenou bok po boku podstatně silnějších aut. Spojka i řazení neskrývají problém, jen zpátečku je potřeba trochu „lovit“. Řízením je třeba hodně otáčet, převod řízení je totiž stejný i pro verzi bez posilovače, což trochu snižuje jeho citlivost. Příjemnou jistotu poskytují více než dostatečně dimenzované, přesně dávkovatelné brzdy, naopak pár bodů ze směrové jistoty ubírají pneumatiky šířky pouze 155 mm; rozhodně si dovedeme představit aspoň o centimetr širší, i za cenu zhoršené dynamiky. V překvapivé míře se pozitivně projevila absence druhého páru dveří – tužší karoserie je citelně jistější zejména v zatáčkách a vůz působí celkově solidněji. Zůstala špičková manévrovatelnost díky lehce jdoucímu posilovači, velmi dobrému výhledu a zejména vynikajícímu rejdu. Trefit mezi dvě zaparkovaná auta ve stísněných prostorách se dá snadno napoprvé.
Resumé
Stosedmička je dospělejší auto, než na první pohled vypadá. Přes svůj nevážný design se jedná o solidně stavěný vůz s elegantním interiérem, poskytující dostatek pohodlí i prostoru dvěma dospělým a relativně solidní komfort i na zadních sedačkách. Snadný přístup do zavazadelníku vyměnila za mohutnou bezpečnostní výztuhu, takže maminky se nemusí bát o svoje potomky při nárazu zezadu.
Vzhledem k miniaturním rozměrům zadních dveří je nasnadě otázka, zda má desetitisícový příplatek za pětidveřovou verzi vůbec smysl, díky bezproblémovému přístupu poskytuje 3d takřka stejně hodnotné služby a přístup do minizavazadelníku se též neliší.
Základní cena neloví rekordy, ovšem jak je u Peugeotu zvykem, Stosedmička se za peníze, vydané navíc, odškodňuje více než slušně; v tomto případě vysokou úrovní zejména bezpečnostní standardní výbavy a podařeným vzhledem.
Peugeot 107 | Technické údaje | |
1.0 | 1.0 BVMP | |
Zdvihový objem (cm3) | 998 | 998 |
Výkon motoru (kW/k) | 50/68 | 50/68 |
při ot/min | 6000 | 6000 |
Točivý moment (Nm) | 93 | 93 |
při ot/min | 3600 | 3600 |
Pneumatiky | 155/65 R14 75T | 155/65 R14 75T |
VÝKONY (3 dv./5 dv.) | ||
Maximální rychlost (km/h) | 157 | 157 |
Zrychlení z 0-100 km/h (s) | 13,7 | 14,0 |
1000 m s pevným startem (s) | 35,5 | 35,6 |
SPOTŘEBA (dle EU 1999/100) | ||
Městský provoz (l/100 km) | 5,5 | 5,5 |
Mimoměstský provoz (l/100 km) | 4,1 | 4,1 |
Kombinovaný provoz (l/100 km) | 4,6 | 4,6 |
Emise CO2 | 109 | 109 |
Objem nádrže (l) | 35 | |
OBJEM ZAVAZADLOVÉHO PROSTORU (dm3) dle metody VDA | ||
s nesklopenými zadními sedadly | 199 | |
se sklopenými zadními sedadly | 751 | |
HMOTNOSTI (kg) | ||
Provozní hmotnost (vč. řidiče) | 865/875 | 900/910 |
Užitečná hmotnost | 315 | 280 |
Celková hmotnost | 1180/1190 | 1180/1190 |
ROZMĚRY | ||
Délka (mm) | 3430 | |
Šířka (mm) | 1630 | |
Výška (dle motoru) (mm) | 1470 | |
Rozvor (mm) | 2340 |
Ceník - Peugeot 107 | SMILE | TRENDY | |
1,0 | 3 dv. | 236.900 | 260.900 |
5 dv. | 246.900 | 270.900 | |
Bezpečnostní a jízdní vybavení | |||
Airbag řidiče | o | o | |
Airbag spolujezdce (s možností vypnutí) | o | o | |
Boční airbagy | NF01 | 8 000 Kč | 8 000 Kč |
Hlavové airbagy vpředu a vzadu | NF04 | 8 000 Kč | 8 000 Kč |
ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF + CSC | o | o | |
Bezpečnostní pásy vpředu s navíječi, s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku | o | o | |
Bezpečnostní pásy vzadu tříbodové s navíječi | o | o | |
Posilovač řízení + výškově nastavitelný volant | DD04 | 11 000 Kč | o |
Automatizovaná manuální převodovka 2-Tronic (2) | 19 000 Kč | ||
Ocelová kola 14" s kryty "Peugeot" | o | o | |
Hliníková kola 14" (1) | 12 000 Kč | ||
Plnohodnotné rezervní kolo | o | o | |
Viditelnost / osvětlení | |||
Zadní stěrač | o | o | |
Přední mlhové světlomety | příslušenství | příslušenství | |
Komfort | |||
Centrální zamykání + radiové dálkové ovládání | o | ||
El. ovládání předních oken | o | ||
Výklopná zadní okna (u 5D verze) | o | o | |
Zrcátka na slunečních clonách vpředu | o | o | |
Zásuvka 12V | o | o | |
Manuální klimatizace + pylový filtr | RE01 | 27 000 Kč | |
Úložné schránky o objemu 2,5l ve výplních předních dveří | o | o | |
Úložné schránky o objemu 2,4l ve výplních zadních dveří | o | o | |
Držák pro nápoje v centrální konsole | o | o | |
3-ramenný volant | o | o | |
Otáčkoměr | CS02 | 1 800 Kč | |
Opěrky hlavy na zadním sedadle, výškově nastavitelné | o | o | |
Zadní sedadlo - sklopná lavice | o | ||
Dělené zadní sedadlo 50/50 + bezpečnostní úchyty ISOFIX | o | ||
Audiosystém RD3 + CD přehrávač + 2 reproduktory | WL45 | 10 000 Kč | 10 000 Kč |
Kryt zavazadlového prostoru | o | o | |
Kryt schránky spolujezdce | příslušenství | příslušenství | |
Design | |||
Nárazníky v barvě karoserie | o | o | |
Zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie | o | ||
Boční lišty v černé barvě | příslušenství | o | |
Metalický lak | 0MM0 | 8 000 Kč | 8 000 Kč |
o = Standardní výbavaPříslušenství = doplněk lze objednat na přání přes příslušenství
(1) K dispozici od srpna 2005.
(2) K dispozici od podzimu 2005.