Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 108 Tattoo: Kolínský lvíček s kérkou

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Peugeot slibuje široké možnosti individualizace nového modelu 108. Aby dostál svým tvrzením, vystavil v Ženevě vedle sériových aut také koncept 108 Tattoo.

Zájemci o miniauta už nechtějí holátka bez výbavy jako před deseti lety, touží se lišit. Peugeot 108 jim jako jedno z nových kolínských trojčat vyjde vstříc širokými možnostmi individualizace. Dvoubarevné lakování, polepy karoserie i vnějších zpětných zrcátek, shrnovací střechu ve třech odstínech, tři volby osvětlení interiéru. to všechno si budou moci klienti (nebo spíše klientky?) u nového městského autíčka ze středních Čech objednat.

Pětidveřová studie Tattoo však jde ještě dál. Zvenčí je opravdu řádně ulítlá, vznikla ve spolupráci s umělcem, který si říká Xoil a věnuje se tetování. A v podání Francouze Loica (jeho občanské křestní jméno) z Thonon-les-Bains je tetování skutečným uměním, musí být koneckonců i výtvarníkem. Připomeňme, že Peugeot 108 existuje také ve třídveřovém provedení, které je ve světové premiéře v Ženevě rovněž k vidění. Xoil si však vybral praktičtější verzi.

Základ celé povrchové úpravy auta představuje lak, který kombinuje odstíny zlata a mědi a má evokovat barvu lidské kůže. Doplňují jej oranžové pruhy na bocích a kapotě, které symbolizují její strukturu. Je to účel, tetuje se přece na tělo a auto je neživá věc, které se musí vtisknout trochu lidskosti. S pruhy však ostře kontrastují různobarevné přísně geometrické tvary, tedy čtverce od tmavě modrých po bílé na levé přední straně vozu. Podobný motiv je i na levém předním kole! Milovníky hodně dlouhé historie Peugeotu potěší boční logo, které se používalo ve dvacátých letech minulého věku. Tattoo je také vybaveno zmíněnou textilní střechou, na které najdeme „vytetovaného“ lva. Nevypadá jako ten ve znaku firmy, ale odkaz na něj je jasný.

Peugeot nezveřejnil, jakým motorem je studie poháněna. V tiskové zprávě přímo k Tatttoo se však chlubí novým „srdíčkem“ PureTech 1.2 VTi se 60 kW, takže předpokládáme, že pod kapotou tluče právě ono.

Šedobéžový interiér sice částečně ladí s exteriérem, ale zde šla odvázanost notně stranou, vnitřní prostor působí spíše elegantně a decentně. Čalounění však kombinuje kůži a vlněnou tkaninu, a to i na kobercích, prvním jmenovaným materiálem je také potažena palubní deska a vlastně i prvky vně, minimálně se Peugeot zmiňuje o kapotě. Nejsou to tedy ani náhodou polepy, jak by se mohlo na první pohled zdát... Popisovaná „stoosmička“ je také vybavena velkou dotykovou obrazovkou a veškerým připojením moderních multimédií včetně integrace chytrých telefonů. Inu, nacházíme se takřka v polovině druhé dekády 21, století a komunikační technika zamířila i do nejmenší kategorie městských „přibližovadel“.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - EauRouge
7. 3. 2014 18:06
Re: Nádhera
Materiál toho loga by snad měla být měď(nebo spíš její imitace). Designéři Peugeotu ji používají poslední dobou - třeba na konceptu sporťáku Onyx, kde byla opravdová měď která by časem měla zezelenat stejně jako okapy.
Avatar - Warrual
7. 3. 2014 09:49
Re: Nádhera
Jinak taky :yes:
Avatar - Warrual
7. 3. 2014 09:49
Re: Nádhera
Tu chobotinu na kole sem taky ňák nepochopil ;-\
7. 3. 2014 09:21
Nádhera
Tak to se jim fakt povedlo. Nejvíc mě zaujalo přední a zadní logo (imitace rzi a "luxusu").

Akorát mi tam nesedí to přední kolo (levé).

Za mě: :yes: :yes: :yes: