Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 2008: Malý crossover se lvem (ne)oficiálně

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 1. 2013 • 22:58
12
22
Zobrazit náhledy (12)
Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008
Peugeot neuhlídal odhalení nového malého crossoveru 2008. Produkční podoba se od loňského konceptu příliš neliší.

Fotografie sériové verze dostal k dispozici francouzský magazín

L'Argus, který napsal, že budou oficiálně uvolněny v pondělí 7. ledna 2013. Nestalo se tak, jsou venku dříve - a můžeme spekulovat nad tím, zda šlo o záměr, či nikoliv. Zveřejnil je už i například blog Automonthly.

Oficiální data od francouzské automobilky ještě nejsou k dispozici. Jisté je to, že 2008 měří zhruba 4140 m na šířku má 1740 mm. Tvary se od pařížské jedovatě zelenožluté studie příliš nezměnily. Maska dostala chrom místo matné šedi, hlavní světlomety jsou dole uprostřed méně „vykouslé“, změnil se tvar spodní části předního nárazníku i vstup vzduchu. Zvýšená střecha zůstala, jen nosiče už netvoří její součást. Zadní světla mají trochu jiné vnitřní zaoblení, směrem ven do boků ovšem stále připomínají písmeno C. Nárazník pod nimi přišel o „díry“ po stranách a zcivilizoval se. Nechybí ochranné kryty podvozku.

Kompaktní crossover s pohonem všech kol bude poháněn s největší pravděpodobností čtveřicí motorů, dvěma benzinovými a dvěma naftovými. Zážehové jednotky zastupuje přeplňovaný tříválec 1,2 l s výkonem 81 kW (110 k) a dobře známý čtyřválec 1,6 THP se 115 kW (156 k). Turbodiesel 1,6 e-HDi bude k mání ve dvou výkonových verzích: 68 kW (92 k), respektive 85 kW (115 k). Na podrobnější informace včetně jejich případných korekcí si ale počkáme ještě nějaký ten den, zatím se jedná spíše o spekulace.

Světovou výstavní premiéru si novinka odbude určitě v Ženevě a k zákazníkům se snad dostane ještě na jaře letošního roku. Stále platí také to, že je nepřímým nástupcem kombi

207 SW, Peugeot o této karosářské variantě v řadě 208 zatím vůbec neuvažuje. I když, všechno se může ještě změnit.

Témata
Avatar - LEGOPARK
7. 1. 2013 19:38
Re: segment crossoverů
No a este pride Fiat 500X a jeho brat od Jeepu.
7. 1. 2013 18:54
Re: Opět budete odrazovat polovinu potenciálních kupců jako
Naozaj sa vam divim s tou kritikou Mokky. To auto ma nizsi podvozok, lebo 99% aut ani s pohonom 4x4 mimo vozovku nevyjde!!! A ak niekto chce naozaj ist do terenu, nehlada Mokku, takze Opel to s Mokkou trafil do cierneho :yes: . Viezol si sa v Mokke? Prave i koli nizsiemu podvozku ma vynikajuce jazdne vlastnosti a za poslednych 70 dni maju na Mokku uz 50000 objednavok....takze to auto ma zmysel pre tych 50000 alebo pre vas par nie :-! Vsetci tych 50000 chcu ist do terenu, nikto nemal pred tym skusobnu jazdu, vypada otrasne...co este? Toto je jeden z najlepsich krokov Opel...rozpraval som sa i s predajcom tu v AT, zvlast v horskych oblastiach maju tisice objednavok na Mokku...na druhej strane to tu ublizi hodne predajom Suzuki S4, co ma mrzi. ;-\
Avatar - Bristol
6. 1. 2013 18:30
segment crossoverů
Se zacina pomalu ale jiste plnit: soul, mokka, sx4, juke, 2008 a zrejme i bratranek od citroenu, pripravovane crosspolo ci jak se bude minisuv od vw jmenovat...aby ne: zakladajici sx4 dosahlo zajimavych prodeju a toho chteji vyuzit dalsi
6. 1. 2013 18:30
Re: Jemná francouzská offroadová esence
jj přesně tak, tohle vypadá dost slušně. Pokud bude tohle realita, tak se odvážím tvrdit, že je úspěch zaručen. Stačí se mrknout jak je úspěšná 208 ;-)

Počkáme na oficiální představení a budeme hodnotit až reálný model :yes:
6. 1. 2013 16:55
Re: Opět budete odrazovat polovinu potenciálních kupců jako
Ono tyhle "městská SUV" nejsou primarně auta na polní cestu (zámerně nepíšu do terénu). Ale spíš takové crossovery, které kombinují vlastnosti MPV: vyšší výška a posaz, z toho plynoucí kratší délka, protože se může sedět víc na kolmo. A z SUV (ve významu slova, jako ještě před 5-10 lety) to má už je ten design a světlou výšku mezi 15-17cm.
Mnoho lidí chce sedět výš, aby lépe viděli a snáz nastoupili. Moci zaparkovat u obrubníku a nebát se že otlučou nárazník. Být obratnější ve městě a při parkování a zároveň mít prostor. Ale přitom jim nesedí myšlenka, že jezdí v "rodinném" MPV nebo čistě účelových městkých krabicích ve stylu KEI autíček.
Výrobci to pochopili a tak vlastně servírují městskou krabici v drsňáckém oblečku a lidi jim pak můžou utrhat ruce.
Přesto si myslím, že 208SW by byl lepším vozem než toto, už jen proto že malých SUV bude za chvílí kupa, ale opravdu praktických malých kombi jako bylo 207SW, už tolik není. I když uznávám, že SW koncepci má daleko dotaženější spíš P 308SW.
A Yeti není o mnoho víc SUV než třeba ta Mokka, 17cm světlé výšky je taky prd, tuším že Mokka na 18" kolem má těch 17 cm taky.
Jinak škoda, že to zvýšení střechy 2008 nad zadními sedadly je jen na oko. Vzadu je každý cm dobrý.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku