Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 205: PSA slaví čtvrtstoletí zrození legendy

15. 2. 2008 • 22:52
18
22
Zobrazit náhledy (18)
Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205 Peugeot 205
Peugeot 205 slaví 25 let – jeho prodej byl zahájen 20. února 1983. S více než pěti miliony kusů vyrobených během patnácti let se ve své době stal nejúspěšnějším modelem historie Peugeotu.

Dvěstěpětka přišla v roce 1983 jako nástupce menšího typu 104, který byl odvozený od Citroënu LN. Naopak v případě 205 se jednalo o vlastní konstrukci Peugeotu s karoserií navrženou designérským studiem Pininfarina.

S typem 205 se podařilo Peugeotu etablovat na evropském trhu malých automobilů. V nabídce byla karoserie hatchback v tří- a pětidveřovém provedení, kabriolet a užitková verze – všechny s délkou 3,70 metru. Kromě běžných benzinových motorizací 1,0 až 1,4 litru se vyráběly i verze GTI (hatchback) a CTI (kabriolet) s motorem 1,6 litru o výkonu 76 kW, později nahrazeným silnějším 1,9 ve verzi 88 a 94 kW. Vznětové motory zastupoval atmosférický a přeplňovaný motor s objemem 1,8 l, který jako první malé naftové auto překonal hranici milionu vyrobených kusů. Peugeot představil i verzi Électrique na plně elektrický pohon.

Opravdovou lahůdkou pak byla 205 Turbo 16. Přeplňovaný motor o objemu 1,8 litru byl uložený uprostřed a poháněl všechna čtyři kola. Homologační série byla naladěná na výkon 147 kW, závodní verze pro skupinu B pak měla 260 kW. V závodech mistrovství světa rally byla 205 T16 velmi úspěšná, v letech 1985 a 1986 s ní Peugeot získal titul mezi jezdci i konstruktéry. Po zákazu skupiny B v seriálu mistrovství světa na tuto sérii navázala dvě vítězství v Rally Dakar z let 1987 a 1988.

Už od počátku se těšil Peugeot 205 velké oblibě, a to nejen ve Francii, ale prakticky po celé Evropě. V Německu získal v prestižní čtenářské anketě časopisu Auto Motor und Sport „Die besten Autos“ v kategorii malých vozů pětkrát v řadě celkové vítězství a mezi importovanými auty dokonce sedmkrát za sebou.

V roce 1998 výroba modelu 205 skončila, celkové množství produkce dosáhlo 5.278.000 kusů, což se do té doby nepodařilo žádnému jinému modelu se lvem ve znaku. Jeho nástupce s označením 206 tuto metu překonal v roce 2005 a nyní je tak nejprodávanějším Peugeotem všech dob, 205 se drží na druhé příčce.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - hattori_hanzo
16. 2. 2008 13:27
Re: Peugeot 205 vs. Uno
Zajímavý,ale to s tou 206 už je poněkud přehnaný,ta nebyla kromě vzhledu(což je subjektivní záležitost) nejlepší nikdy v ničem... 8-s
15. 2. 2008 15:31
Re: Nepřesnosti
Žádný nesmysl tam není, 205ka se vyráběla až do nástupu 206ky. Pouze k nám se oficiálně nedovážela :-) Navíc, nevím o tom, že by 207ka měla premiéru už v roce 1998. Jasně, žes chtěl napsat 206ka, ale v tomhle platí přísloví "nejdřív si po sobě přečti, co píšeš ty a pak kritizuj články někoho jiného" :-)
Avatar - SpiderJ
15. 2. 2008 10:44
Re: GTI
Jojo.. gétéíčko už se asi opakovat nebude :'-(
Kamarád ho pořád ještě má.. Dobře schovaný v garáži.. Vytahuje ho jednou za čas,když provoz uvadne, to mi pak večer zavolá a já se smím svézt druhý den v ranním oparu :-) Je to neopakovatelný zážitek, auto s charakterem, duší, emocemi splašeného pubert´áka...

Legenda dostupná každému....
Avatar - T613
15. 2. 2008 10:41
Re: Peugeot 205 vs. Uno
jestli ona 205 není populárnější především díky angažování v rally? Slavná kategorie B a Dakar?
Avatar - T613
15. 2. 2008 10:39
Re: Peugeot 205 vs. Uno
obou vidím zhruba ve stejném množství

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku