Peugeot 207 CC na českém trhu od 569.900,-Kč
První ze tří novinek řady 207 je verze 207 CC, která navazuje na úspěšný model 206 CC, kterého se prodalo na 360 tisíc kusů. Jde samozřejmě rovněž o kupé-kabriolet v konfiguraci 2+2, jenž dostal do vínku elektricky sklopnou střechu. Při natažené střeše činí objem zavazadlového prostoru 449 litrů, při sklopené střeše se smrskne na 187 litrů. Střecha je zcela elektrická, její natažení nebo sklopení se ovládá pouhým stisknutím tlačítka a vůz se „automaticky“ změní z kupé na kabriolet za 25 sekund. Střechu můžete takto ovládat i za jízdy, pokud rychlost vozu nepřesáhne 10 km/h.
Rozměrově je vůz téměř totožný s hatchbackem. Na délku má 4 037 mm a na šířku 1 750 mm. Výrazně nižší je výška vozu, která činí 1 397 mm. Rozvor zůstal stejný jako v případě hatchbacku, tedy 2 540 mm. Peugeot nabízí pro tuto verzi tři motorizace a všechny o objemu 1,6 l. Oba zážehové motory pocházejí ze spolupráce s BMW. Slabší verze nabízí maximální výkon 88 kW (120 k) při 6 000 ot./min. a maximální točivý moment 160 Nm při 4 250 ot./min. Krouticí moment je dostupný už od nízkých otáček, při 2 000 ot./min. dosahuje 140 Nm. Silnější verze nabídne maximální výkon 110 kW při 5 800 ot./min. a maximální točivý moment 240 Nm už při 1 400 ot./min. Dieselová šestnáctistovka nabízející maximální výkon 80 kW při 4 000 ot./min. a maximální točivý moment 240 Nm při 1 750 ot./min. nabídku motorů uzavírá.
Prostoru v interiéru je o něco více, než tomu bylo u modelu 206, a to navzdory tomu, že několik milimetrů vnitřnímu prostoru „sebraly“ bezpečnostní opatření chránící posádku při překlopení vozu a náhradní kolo umístěné do kufru. Sportovnímu charakteru vozu odpovídají přední sportovní sedadla, která jsou doplněna i dvěma zadními sedadly vhodnými pro cestování na kratší vzdálenosti. Vůz nabízí „inteligentní“ klimatizaci, která pozná, zda střecha je nebo není sklopena a podle toho automaticky reguluje příslušné funkce.
Motor | zážehový | vznětový | |
označení | 1,6 l 16V EP6 | 1,6 l 16V THP EP6 DT | 1,6 l 16V HDi FAP |
Objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1560 |
Maximální výkon [kW / ot./min.] | 88 / 6000 | 110 / 5800 | 80 / 4000 |
Max. toč. moment [Nm / ot./min.] | 160 / 4250 | 240 / 1400 | 240 / 1750 |
Maximální rychlost [km/h] | 200 | 210 | 193 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 10,7 | 8,6 | 10,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,5 | 7,2 | 5,2 |
Emise CO2 [g/km] | 155 | 171 | 136 |
Cena Sport [Kč] | 569.900,- | - | - |
Cena Sport Pack [Kč] | 604.900,- | 644.900,- | 683.900,- |
Příplatek za čtyřstupňovou automatickou převodovku pro základní motor činí 45.000,-Kč.
Základní výbava obsahuje 5 airbagů, ABS, brzdový asistent a elektronický rozdělovač brzdné síly, ocelová šestnáctipalcová kola, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, kompletní elektrickou výbavu včetně ovládání střechy, dálkově ovládané centrální zamykání, manuálně řízenou klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD a MP3 s ovládáním na volantu.
Verze Sport Pack má navíc ESP a ASR (jinak za příplatek 24.000,-Kč), 17" kola z lehkých slitin (jinak za 16.000,-Kč), automaticky řízenou klimatizaci (jinak + 12.000,-Kč) a tzv. Pack Sport (přední nárazník s chromovanou mřížkou vstupu vzduchu „FERRARI“ + sportovní kožený volant + manžeta řadicí páky v kůži + alu pack (3) + sdružený přístroj s 5 ciferníky a světlým podkladem, jinak za 7.000,-Kč).
Více se o novém kupé-kabrioletu dočtete v magazinovém článku Představujeme: Peugeot 207 CC.