Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208: První fotografie

David Bureš
Diskuze (161)
Slovenský závod PSA už vyhlíží nástupce řady 207. Tady je. Trochu předčasně, ale v celé své francouzské kráse.

Peugeot 207 je na trhu už pátým rokem, a tak jej brzy čeká generační výměna. Jeho nástupcem se stane model 208, jehož první fotografie se dnes začaly šířit po internetu. Automobil se začne prodávat během příštího roku. Oficiální internetová premiéra se má odehrát zítra.

Design hrál u dvěstěsedmičky ale i u předchozích velmi úspěšných modelů 206 a 205 velkou roli a nejinak tomu bude i tentokrát.

Zveřejněný set fotografií ukazuje 208 v třídveřovém i pětidveřovém provedení. Příď vozu svými křivkami navazuje na model 508, pryč je tak rozšklebený výraz 207 kvůli její mohutné masce chladiče.

Celkové tvary karoserie v mnohém připomínají konkurenční Toyotu Yaris. Podobné prolisy na boku auta využívají i některé Opely. Na zádi jsou patrné křivky zmíněné malé Toyoty, ale i 207, koncové svítilny jsou protaženy do boku karoserie.

Aktuální styl Peugeotu s mnoha zdobnými detaily poskládanými do jednoho celku kontrastuje s jednoduchými tvary bez ozdob, které prosazuje do designu vozů VW Group Walter da Silva.

Fotografie interiéru ukazují zřejmě vrcholnou verzi výbavy s velkou obrazovkou multimediálního systému na středu palubní desky.

Peugeot 208 jde proti proudu zvětšování, oproti předchůdci má být o 70 mm kratší. Díky tomu mezigeneračně klesne i hmotnost vozu, a to asi o 110 kg.

Auto má být nabízeno s novými benzinovými tříválci o objemu 1,0 až 1,2 litru. Naftových motorů bude nabízeno pět, kombinovaná spotřeba toho nejúspornějšího má být 3,4 l/100 km.

Hlavní úkol Peugeotu 208 je jasný, navázat na úspěchy svého předchůdce. Peugeot 207 je totiž stabilně nejprodávanějším modelem francouzské značky, v roce 2007 se stal dokonce nejprodávanějším autem v Evropě.

Peugeot 208 se bude vyrábět ve slovenském závodě PSA, kde vystřídá předchozí řadu 207. Výroba poběží také v dalších závodech PSA v Evropě.

David Bureš
Diskuze (161)
Avatar - Andromeda
3. 11. 2011 13:44
Re: Japonec??
Koukám, že píšu svahilsky - jinak si tvoje vývody nedokážu vysvětlit. Prostě jsem jel to co jel, dlooouze popsal, vysvětlil nejasnosti i vícekráte a ejhle-jsme na začátku a srovnávám nesrovnatelné.
Že já blbec něco psal Labele - děláš ze mne s úsměvem trotla, nevinně kladeš doplňující otázky, necháš si vše několikráte vysvětlit, pak se znovu zeptáš a ve finále mi nasadíš oslí hlavu svým posledním příspěvkem. Proč se vlastně potom ptáš ? Ano, je to jen diskuze, ne forum jak vyrábět osly. Nejsem zvědavý na to ze sebe nechat dělat šaška. Máš rovnou napsat, že je koncern pro tebe modla a je to. Po všem, co jsem k dokreslení napsal odpovědět tímhle způsobem je příznačné a zařídím se...
Avatar - white label
3. 11. 2011 08:29
Re: Japonec??
Jen to jen diskuse, takže nejde o nic, vážně netuším proč to zbytečně "dramatizuješ" zmínkami o papouškování, nebo teď třemi otazníky.
Prostě je vždycky lepší srovnávat co nejvíc srovnatelné výbavy/motorizace, třeba k tomu Tredlinu 1,4 - základní výbavu Yarise se zákl. benzínovou motorizací, nebo k Yarisu ve vyšší výbavě s 1,3 - Polo comfortline s 1,2 TSI.
Ve tvém popisu obou motorizací jasně vede motorizace Yarisu, což by při (i nepřímém) srovnání s 1,2 TSI vyznělo jinak.
Avatar - Andromeda
3. 11. 2011 00:37
Re: Japonec??
S výbavou jsi začal Ty. Onen systém je od střední výbavy ( jsou 3 ) standartně - to, že VW má jiný přístup k výbavám a sází na širokou příplatkovou indiviulizaci je zde běžně chváleno - i Tebou, tak o co jde ? Cena Yarise s tou 1,3-kou je vyšší než Pola 1,4, zhruba na úrovni 1,2 Tsi Comfortline, tak je na zákazníkovi co zvolí - za to Toyota nemůže. Tudíž nechápu, co je na zmínce o něm špatně pokud už tam za tu cenu je a o co jde ???
Fiesta se mi jednak líbila a protože minulá generace byla jezdivá, nebylo proč pochybovat o nástupci. Staticky jsem se v ní JÁ cítil dobře - nevím jak kdo, ale nemít dobrý pocit uvnitř i z venčí a ještě to favorizovat zavání idiocií...A taky proto, že Forda můžu - je na tom něco divného ? Tak, jak bych zvolil mondeo ve střední, tak bych spíše volil Fiestu než Polo i přes motorový hendicap...
Připadám si jak u zpovědi - netušil jsem, že je pro Tebe VW tak citlivý bod a jiná volba tak podezřelá...
Avatar - white label
3. 11. 2011 00:08
Re: Japonec??
Tak zrovna nějaké "papouškování" výbavy Pola jsem od tebe opravdu vůbec nečekal (taky proč?), takže ani nevím proč o tom píšeš?
Třeba jedním z argumentů, které jsi uvedl pro Yarise byl T.TOUCH, ten má ovšem Yaris až od vyšších výbav.
A Fiestu jsi nyní favorizoval na základě čeho, podle zkušeností s minulou generací?
Avatar - Andromeda
2. 11. 2011 23:45
Re: Japonec??
Takhle - Polo je starý známý a připadlo mi zbytečné Tobě co by znalci produkce VW papoškovat jeho výbavu. Je paradox, že ač skutečně nejsem čahoun ( poslední dobou přibývám bohužel do šířky ), tak můj dojem z Pola oproti třeba jmenovaným, je stísněnost...Ano, PRO MNE a vzhledem k mým požadavkům na vůz této kategorie, je Yaris jednoznačně lepší volbou, ale rozhodně nechci Polo hanit a pro spoustu zákazníků je vše jinak - prodeje to dokazují.
A to jsem v tomto segmentu nyní favorizoval Fiestu -> ještě jsem zvědav na nové Clio