Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008 druhé generace: Jsou toto fotky jeho interiéru?

Jan Mička
Diskuze (27)
Peugeot 3008 je něco mezi rodinným MPV a SUV. V nové generaci dostane převratný interiér.

Současný interiérový trend automobilky Peugeot nese název i-Cockpit a momentálně jej využívá model 308. Téměř všechna konvenční tlačítka se díky němu přestěhovala do útrob infotainmentu, což je praktické z hlediska přehlednosti středové konzole, ale upřímně řečeno trochu otravné, pokud ještě auto nemáte úplně pod kůží. Dnešní podání je ale ničím proti tomu, co nás čeká už v průběhu letošního roku.

Model 3008 se prodává od roku 2008 a kromě lehkého faceliftu o pět let později se v podstatě nezměnil. Je to jeden ze zástupců „poctivé staré školy“, neboli pohodlných, rozměrově výraznějších a prostorných Peugeotů, který se díky systému Dynamic Rolling Control (propojuje tlumiče zadní vlečené nápravy) také skvěle řídí. Už v letošním roce by se mohl dočkat nástupce a podle některý zdrojů převezme designové prvky pařížského konceptu Peugeot Quartz. Mnohem důležitější je však fakt, že bude sdílet techniku s příštím Opelem Zafira.

Vnější tvary vozu znají vedle zástupců automobilky také porotci ankety o evropské Auto roku (automobilka pro ně pořádala tajné představení, kde odhalila také novou 5008), o interiéru bychom však měli mít jasno už nyní. Fotografie v galerii patří podle informací uvedených v diskusním fóru serveru kilometermagazine.com právě Peugeotu 3008, což by znamenalo další posun v oblasti i-Cockpitu.

Malý nekruhový volant, jakožto i přístrojový štít tyčící se nad ním, známe už ze současných modelů značky, volně stojící displej infotainmentu je však u 3008 novinkou (dosud měl sklopný). Konvenční tlačítka zůstala pouze panelu klimatizace a zmizely také klasické „budíky“ – v duchu současného trendu byly nahrazeny barevným displejem. Zcela netradiční je volič automatické převodovky, při letmém celkovém pohledu se však nemůžeme ubránit myšlence na nové modely BMW. Je to dáno zejména tvarem hlavní středové obrazovky, která však v případě francouzského vozu není širokoúhlá.

Jan Mička
Diskuze (27)
17. 4. 2016 06:18
Re: Jediná chyba
Je otázka jak sedíš a jak držíš volant... Ale už z nejnižší polohy volantu to bude jinak než bych předpokládal.
17. 4. 2016 06:16
Re: za každou cenu kritizovat
Sedačku mám u všech aut nejníže a volant přitažený k sobě + nahoru. Tohle mi u Peugeotu prostě nejde.
Většina lidí není schopna v krizových situacích rychle reagovat a pracovat s volantem, vždy sedím tak, aby se mi tohle nestalo.

Prémie praktičností obvykle nepřekonávala běžnou konfekci, naopak.
;-)
16. 4. 2016 17:27
Re: za každou cenu kritizovat
Malý a zploštělý volant se mně vždycky líbil, dokonce mi to přijde lepší (Momo atd. takové volanty nabízí odpradávna jako tuning). Pokud nemáš nastavenou sedačku příliš vysoko a volant dáš tak vysoko, aby byl co nejvýše a přitom se dalo pohodlně dívat na budíky, tak to není žádný problém. Dokonce na dlouhé cesty je to pohoda, ruce nemusejí být tak vysoko. Mám zkušenost s 2008 (najeto cca. 40 tis.) s tím, že jí střídám s dalšími auty s klasickými budíky a vůbec mi to nevadí. Je to o zvyku, stejně jako automat versus manuál. A když už se nějaký výrobce snaží přiblížit prémiovým značkám, tak by to měl dělat především v praktičnosti (když už to staví hlavně na užitné hodnotě) a samozřejmě kvalitě zpracování.
16. 4. 2016 05:19
Re: za každou cenu kritizovat
Tvrdit, že kruh a kolo z něj vycházející musí být kulatý je taky zkostnatělý? Připadá ti nízká poloha volantu ideální pro řízení? Mě ne, to není o konzervatismu, ale o bezpečnosti řízení.

O prémii tu vůbec nejde...
16. 4. 2016 05:14
Částečná tělesná nedostatečnost...
...je ideálním mužským klientem pro Peugeot s vysoko umístěnými budíky a nízkým volantem leštícím rozkrok.

Zbytek interiéru je však bez výhrad, čistota a ladnost :yes: ;-)