Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 přijíždí v inovovaném provedení. Má digitální budíky a bohatou výbavu

Stanislav Kolman
Diskuze (36)

Že má francouzský kompakt nejvyšší čas na novou generaci? Peugeot si to nemyslí a představuje jen jemné úpravy v rámci modelové péče.

Aktuální generace Peugeotu 308 je na trhu zhruba sedm let, což už by mohl být nejvyšší čas na příjezd nové generace. Obzvlášť v době, kdy konkurence jako VW Golf, Seat Leon či Škoda Octavia přijela ve zbrusu nových provedeních. Francouzi ale s razantní změnou vyčkávají a zatím uvádějí jen modelovou péči pro rok 2021.

Tu poznáte třeba díky novému modrému lakování karoserie Vertigo Blue (v galerii), novinkou jsou rovněž dva vhledy kol z lehkých slitin. Pro vyšší výbavy je připraven balíček s černě lakovanými detaily exteriéru.

Podstatně více se proměnil interiér. Analogové budíky tu nahrazuje desetipalcový digitální přístrojový štít, který už můžeme znát z modelů 208 či 2008. Většina funkcí vozu včetně nastavování teploty se i nadále obsluhuje prostřednictvím dotykové obrazovku uprostřed, která má teď lesklý povrch a působí moderněji.

Video se připravuje ...

Bez ohledu na zvolený výbavový stupeň dostanete ve standardu dvouzónovou klimatizaci, automatické přepínání světel, zadní parkovací senzory, digitální ladění rádia či dešťový senzor. Maskovat svůj věk sice 308 nemůže do nekonečna, to jí ale nebrání v nasazení moderních asistenčních a bezpečnostních pomocníků. Součástí je adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, hlídání slepého úhlu či bdělosti řidiče.

Na techniku pod kapotou se nesáhlo, v aktuálním ceníku tak můžete vybírat mezi benzinovou dvanáctistovkou o výkonu 81, případně 96 kW. Slabší verze se pojí výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější dává na výběr mezi manuálem a osmistupňovým automatem. Diesel zastupuje patnáctistovka BlueHDi s výkony 75 a 96 kW, přičemž pro převodovky platí to samé co u benzinových variant

Absolutním vrcholem pak zůstává 308 GTi poháněné šestnáctistovkou o výkonu 193 kW (dříve rovných 200 kW), která se pojí výhradně se šestistupňovým manuálem. Takové auto zvládá stovku za šest sekund a pokračovat může na maximální rychlost 250 km/h. To jsou působivé hodnoty, přesto si myslíme, že by Peugeot 308 neměl s příjezdem nové generace dlouho otálet.

Stanislav Kolman
Diskuze (36)

Doporučujeme

Avatar - _Karel_
12. 6. 2020 16:37
Re: Nový budíky
Já jsem nepopřel vůbec nic. Na budíky vidí osoby splňující alespoň jedno z těchto kritérií: Jsou vyšší postavy, mají zvednutou sedačku, mají spuštěný volant.
Děvče na obrázku není vysoké postavy, sedí nízko a volant má nedostatečně spuštěný. Pokud by se změnila alespoň jedna z těchto proměnných, jistě by přes volant mohla vidět.
Avatar - beibej
12. 6. 2020 12:10
Re: genderová nevyváženost
To mi nevadí! Jsem zaskočen tímto zjištěním.
Avatar - lamal
12. 6. 2020 10:43
Re: Pro mě nekoupitelné
mne na 308 vadilo odskakovanie zadnej napravy, ma sice prijemne makke ulozenie a nebucha, ale zadok je priecne velmi nestabilny na nerovnostiach a to aj na rovine, nie este v zakrute...
12. 6. 2020 10:41
Re: Pro mě nekoupitelné
Že svou vyhlášenou skvělou ergonomii ovládacích prvků VW u nové generace svých modelů nižší střední třídy totálně podělal, o tom žádná.... :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Avatar - lamal
12. 6. 2020 10:36
Re: 308
predna maska je zastaraná na 308 uz od pociatku... z ostatnych pohladov je 308 stale dobra