Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 3008 potvrzen pro rok 2023. Dorazí jako elektromobil

David Bureš
Diskuze (1)

Peugeot zatím nabízí elektromobil jenom v segmentu B, ve formě malého hatchbacku e-208 a malého SUV e-2008. Do budoucna ale nabídku rozšíří i směrem vzhůru.

Peugeot 3008 je v současné podobě kompaktního SUV nabízen od roku 2016 a přestože se teprve připravuje jeho modernizace (zřejmě bude odhalená letos na podzim), už se v centrále začíná mluvit také o nástupci. Chystaný je pro rok 2023, přičemž automobilka potvrdila, že nabídne rovněž jeho čistě elektrickou variantu.

Oznámily to odbory závodu v Sochaux, kde se bude 3008 vyrábět i v příští generaci. „Je to pro zaměstnance závodu dobrá zpráva, že se příští 3008 bude vyrábět v Sochaux. Příchodem nové platformy je výroba zajištěna do roku 2030,“ informovaly odbory tamějšího závodu v oficiálním prohlášení.

Rozhodnutí o zachování výroby 3008 v Sochaux přichází přitom jen krátce poté, co francouzský prezident Emmanuel Macron slíbil tamějším automobilkám masivní pomoc, aby si poradily s dopady pandemie koronaviru.

Zatímco o stylu budoucí 3008 je zatím předčasné hovořit, její technika se už začíná rýsovat. Automobil s interním označením P64 bude postaven na základech nové platformy EMP2 V4, která na rozdíl od dnešní EMP2 uvedené v roce 2013 v modelu Citroën C4 Picasso umožní i zástavbu čistě elektrického pohonu.

Vývojáři Skupiny PSA nyní čile pracují na tom, aby inovovaná EMP2 mohla nabídnout široký výběr mezi pohonnými ústrojími jako CMP určená pro malé automobily, která už dnes vedle zážehových a vznětových motorů umožňuje také zástavbu elektropohonu. Dnešní EMP2 nabízí jedině možnost plug-in hybridu. Vedení PSA dosud argumentovalo tím, že pro kompaktní vozy (pro něž je EMP2 primárně určena) je plug-in hybridní pohon výhodnější. Umožní totiž delší dojezd, který je u takových aut důležitější než u malých automobilů.

S dalším vývojem baterií ale PSA věří, že elektropohon se bude hodit i v kompaktní třídě. Koncern navíc pracuje na zahájení vlastní výroby baterií přímo ve Francii (ve spolupráci se společností SAFT), která umožní snadnější expanzi elektromobilů, než dnes, kdy se PSA musí spoléhat na dováženou techniku.

Vedení francouzské automobilky navíc údajně pečlivě sleduje konkurenční Volkswagen ID.3, aby zjistilo, nakolik zákazníci v nižší střední třídě elektrický pohon opravdu žádají. Zatím se zdá, že je francouzský management s potenciálním zájmem spokojen. Mluví se totiž o tom, že příští Peugeot 308, chystaný už pro rok 2021, také dostane elektrickou variantu, pojmenovanou e-308.

Nemusíme se ale bát, že by budoucí Peugeot 3008 III byl dostupný výhradně jako elektrické SUV. Nadále se počítá i se spalovacími motory, byť minimálně některé se nevyhnou elektrifikaci. PSA do budoucna počítá s novými mildhybridy, které místo dnes používaného osmistupňového automatu s hydrodynamickým měničem od Aisinu využijí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku od Punch Powertrain. S touto technikou se rovněž počítá právě v nové 3008. Tu mimochodem v roce 2023 opět doplní i 5008, která bude znovu jejím větším sourozencem, používajícím stejný technický základ.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - kaa
27. 5. 2020 19:22
3008
Současná 3008 (1,6 puretech) je špica. i když pár chybek by se našlo. Například jsem si dosud nezvykl na otáčkoměr co jde jaksi v proti směru . A Aisin je dokonalý.lepší jak dvojspojka.