Peugeot 308 SW 1.2 e-THP: Minimotor v novém kombi
Od 1. června začnou dovozci Peugeotu nabízet model 308 ve verzi kombi. Vyzkoušeli jsme ho s novým benzinovým turbomotorem 1.2 e-THP.
Hlavně nesmíme zkazit to, co dělá Volkswagen úspěšným. Tím se řídili konstruktéři Peugeotu, když navrhovali novou verzi kombi modelu 308. Inspiraci Wolfsburgem nezapřou, protože postavili klasické kombi bez designových nebo konstrukčních výstřelků. Je přímočaré jako Golf Variant, a přitom ještě o kus větší.
V porovnání s hatchbackem se novinka protáhla o 33 cm. O 11 cm delší rozvor prospívá místu na zadních sedačkách a zbylé centimetry přibyly za zadními koly. Díky delšímu zadnímu převisu naložíte do SW až 1660 litrů, čímž peugeot překonává skoro všechny soupeře. Přeskočí ho jen Škoda Octavia Combi hodnotami 610, respektive 1750 l. Ford Focus Kombi kontruje 476 a 1516 l.
Dalším zajímavým prvkem vozu byl zcela nový tříválcový turbomotor 1.2 THP/96 kW. Agregát silně táhne od nízkých otáček (230 N.m při 1750/min), nevadí mu vytáčení a umí 308 svižně rozhýbat...
Kompletní text, včetně tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 09/14, který je právě k dostání na stáncích.