Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack – Modernizovaný a v plné palbě

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 4. 2021 • 23:17
38
35
Zobrazit náhledy (38)
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack

Největší SUV značky Peugeot prošlo v minulém roce decentní modernizací, která zaujme především po estetické stránce. Ve vrcholné výbavě a s vrcholným vznětovým motorem se však jedná o velmi příjemného společníka.

Design, interiér


Automobilka Peugeot ohlásila začátkem září loňského roku hned dvě důležité novinky v oblasti své nabídky modelů SUV. Tou první byla modernizace kompaktního modelu 3008, který jsem si vyzkoušel již před pár týdny. A nyní, s drobným zpožděním jako při zářijové premiéře, dorazil k redakčnímu testu i větší model 5008, který zaujme elegancí, prostorností i komfortem. Vezměme to ale hezky popořadě.

Známá tvář

Modernizace modelu 5008 je především estetickou záležitostí, přičemž hlavní změny kopírují úpravy menšího modelu 3008. Ostatně obě francouzská SUV sdílejí i řadu technických prvků, včetně platformy EMP2. Vraťme se ale k tomu designu, jehož největší inovace proběhla v oblasti přídě.

Stejně jako 3008, i model 5008 dostal přepracovanou bezrámečkovou masku chladiče, jejíž lamely se pod reflektory plynule prolínají s lakovanou částí nárazníku. Verze GT a testovaná GT Pack však nabízejí ještě výraznější mřížku chladiče se specifickým designem, která by měla podtrhovat dynamičnost těchto verzí.

I běžnější modely Peugeotu 5008 by však měly mít čím zaujmout. Automobilka například dodává, že přidala boční černé mřížky sání, lakovaný chránič prahu a opomenout nelze ani označení modelu, které se nově nastěhovalo nad mřížku chladiče. Již od základu jsou také všechny modely vybaveny světlomety s LED technologií, na které navazují světelné „tesáky“ s funkcí denního svícení. Zkrátka typický moderní peugeot.

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack

Pro vrcholné modely GT a GT Pack jsou však připraveny Full LED světlomety, které kromě vyššího výkonu nabídnou i několik zajímavých funkcí. Jde například o přísvit do zatáčky (funguje do 90 km/h) nebo funkci „Foggy Mode“, která specifickým nastavením hlavních světlometů nahrazuje chybějící přední mlhovky.

Nové svítilny se však objevují i vzadu, kde automobilka nově použila Full LED technologii a vytvořila dojem 3D lvích drápů. Zadní svítilny jsou navíc překryty průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu v pátých dveřích. Opticky tak celá záď působí širší.

Mnoho dalších změn už automobilka populárnímu SUV nedopřála, řadu modernějších detailů ovšem odhalíme u vrcholné výbavy GT Pack. Ta přináší například 19palcová hliníková kola s diamantovým výbrusem San Francisco, moderněji tvarované plaketky GT na předním blatníku i pátých dveřích a zajímavostí je i nový modrý lak Célebes za 17.000 Kč, který zdobí i testovaný vůz.

Komu by to ale nestačilo, může si k výbavovým stupňům GT a GT Pack připlatit nový paket Black Pack za 7.000 Kč. A jak už název napovídá, jeho hlavním přínosem je ztmavení všech výrazných prvků exteriéru včetně dekoračních lišt, střešních nosičů, prahů dveří, atd.

Praktik s novými obrazovkami

Uvnitř modernizovaného Peugeotu 5008 se toho opět příliš mnoho nezměnilo. Automobilka sice zmiňuje nové kombinace čalounění, bezrámečkové zrcátko pro verze GT/GT Pack nebo nové dekory, tou nejvýraznější změnou jsou však nové obrazovky digitálního přístrojového štítu i-Cockpit a centrálního dotykového displeje infotainmentu.

Začněme obrazovkou panelu i-Cockpit, která nabízí úhlopříčku 12,3 palce a lepší vykreslení, čitelnost i kontrasty díky technologii „Normally Black“. Tedy totéž, s čímž jsme se už mohli setkat u modernizovaného Peugetu 3008. A opět mohu pouze potvrdit rychlejší reakce systému, jeho přehlednost a celkem příjemné ovládání.

Skvělou novinkou je pak možnost zobrazit si na displeji záběry z infračervené kamery, která je prvkem příplatkové výbavy s cenou 38.000 Kč. Kameru si můžete aktivovat buď ručně přes menu i-Cockpitu, případně se v noci aktivuje automaticky a upozorňuje na chodce, cyklisty a další potenciální nebezpečí. Systém navíc slibuje dohled 200 až 250 metrů, čímž by měl při jízdě v noci překonat i výkon hlavních světlometů.

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack

Nový centrální displej infotainmentu se chlubí úhlopříčkou 10 palců a bohatými funkcemi včetně 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, podporou Apple Car Play i Android Auto, atd. Samozřejmostí je i sada sedmi tlačítek „toggle switches“, inspirovaných klavírními klávesami, které umožňují rychlejší a snazší pohyb v menu. Osobně jsem sice stále poněkud nešťastný z nutnosti nastavovat ventilaci i úpravu jízdních asistentů přes dotykovou obrazovku, systém však celkově funguje bez výhrad.

A bez výhrad je také vnitřní prostor a komfort modelu 5008. Začít můžeme od předních sedadel, která dostala v rámci výbavy GT Pack nové tvary. Sedadla tak nabízí prodloužitelný sedák, dostatečnou oporu pro stehna, záda i boky, masážní funkci s pěti programy a nechybí ani certifikace od německých lékařů AGR. Trávit v nich delší čas je tak celkem radost.

Vpředu je navíc ohromné množství praktických úložných a odkládacích prostor. Do dveří šoupnete bez problému i velkou láhev s pitím, středová loketní opěrka pobere doklady, svačinu i desky s čestnými prohlášeními pro přejezd mezi okresy, v přední části středového tunelu se našlo místo pro příplatkovou bezdrátovou nabíječku (+8.000 Kč) a ani schránka před spolujezdcem není marná.

Nastupování na druhou řadu sedadel je nesmírně komfortní díky naddimenzovaným zadním dveřím. V druhé řadě pak najdeme rovnou trojici sedadel totožných rozměrů, vybavených pojezdem, přičemž před krajními cestujícími jsou připraveny výklopné stolky, zatímco před prostředním cestujícím jsou nově umístěny další dvě USB zásuvky (součást příplatkové bezdrátové nabíječky). Ovšem ačkoliv je prostor koncipován pro tři, místa na ramena tu není na rozdávání. Tři děti se nejspíš usadí ještě celkem pohodlně, dospěláky bych však do druhé řady usadil maximálně po dvou. Nad hlavou a před koleny jim však bude zbývat místa víc než dost.

A pak tu máme ještě třetí řadu sedadel, která je prakticky ukrytá v podlaze zavazadelníku. Jejich vzpřímení je přitom celkem snadné, stejně jako nastupování (díky velkým zadním dveřím). Bohužel, jak je u sedmimístných SUV zvykem, ani tady není místa na rozdávání, což platí jak pro prostor nad hlavou, tak pro prostor před koleny. Se svými 183 cm a silnější postavou jsem se na ně sice nasoukal, hlavou už jsem ale drhnul o strop a ani s místem před koleny to nebylo úplně slavné. Pevně však věřím, že pro menší postavy a děti to zas takové strádání nebude.

Praktický stěhovák

Pěttisícosmička si však lehce poradí i se zavazadly. V sedmimístné konfiguraci sice zbývá pouze pár litrů, v pětimístné se sklopenými sedadly ve třetí řadě už ale 5008 nabídne až 702 litrů po kryt zavazadelníku. Po vyjmutí sedaček ve třetí řadě, což je poměrně lehký proces, vzroste objem na 780 litrů.

Pokud by vám to ale stále nestačilo, nabízí se možnost sklopit i sedadla v druhé řadě, čímž dostanete objem po strop až 1.862 litrů, respektive 1.940 litrů s vyjmutými sedadly ve třetí řadě. A pokud by to pořád ještě nestačilo, stále můžete sklopit sedadlo předního spolujezdce, díky čemuž je možné v kabině převážet předměty dlouhé až 320 cm. Na kouli pak 5008 utáhne až 1.750 kilogramů.

Motor, jízdní vlastnosti


Rozený dálkař

Jak už je z nadpisu jasné, pod kapotou testovaného kousku se zabydlela vznětová motorizace 2.0 BlueHDi o výkonu 130 kW (177 k) s nejvyšším točivým momentem 400 N.m. Jde o nejsilnější vznětovou motorizaci pro 5008, úplným vrcholem je však benzínová motorizace 1.6 PureTech 180 s výkonem 133 kW a točivým momentem 250 N.m.

S akcelerací z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximální rychlostí 215 km/h pak dvoulitrové HDi ztrácí na benzínový PureTech 0,9 sekundy ve zrychlení a 4 km/h v maximální rychlosti, přesto působí motor příjemně živě. Shodná je osmistupňová převodovka EAT8, poháněna jsou pouze přední kola. Kdo by tedy chtěl pokoušet štěstí mimo zpevněné a udržované cesty, může se svěřit nanejvýš do rukou systému Grip Control, upravujícího funkce protiprokluzového systému, a to za příplatek 8.000 Kč/5.000 Kč - v závislosti na výbavě.

Motor má po nastartování tradičně hrubší a výraznější projev, přesto se nemusíte bát, že by vás během jízdy obtěžoval. Kabina je totiž skvěle odhlučněná a osmistupňová převodovka se neustále snaží držet motor v těch správných otáčkách. Na dálnici tak při rychlosti 130 km/h motor točí necelé 2.000 otáček – a pevně si je drží i ve stoupáních.

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack

Sladění motoru a převodovky se zdá být příkladné, přesto si nemohu odpustit drobné výtky k občasné nejistotě převodovky při podřazování či pomalém popojíždění po ucpaném centru města. Ovšem stačí nabrat rychlost a vše krásně funguje. Další drobná výtka pak směřuje k brzdám, respektive jejich nastavení. Po prvotním našlápnutí se totiž brzdový pedál zdá být poněkud necitlivý a až po chvíli nastupuje celkem výrazný brzdný účinek. Ve výsledku tak SUV s pohotovostní hmotností téměř 1,7 tuny vždy bezpečně zastaví, někdy tomu ale chybí trocha plynulosti.

A co spotřeba? Automobilka hovoří o kombinovaném průměru 5,9 l/100 km, což vlastně není úplně daleko od skutečnosti. Dokud jsem se držel na uzdě a snažil se s 5008 jezdit rozumně a s citem, ukazoval mi palubní počítač spotřebu okolo 6,4 l/100 km. Při svižnější jízdě jsem se pak v kombinovaném průměru vyhoupl mírně nad 7 l/100 km. Z procházení palubního počítače jsem ale pochopil, že není problém jezdit ani s dlouhodobým průměrem okolo osmi litrů. Ve výsledku tak bude opět záležet především na jízdním stylu a zatížení vozu.

Komfort především

Naladění podvozku pak dokonale odpovídá charakteru vozu. Peugeot 5008 je zkrátka velké a pohodlné SUV, které i na vrcholných 19palcových litých kolech s přehledem filtruje většinu nerovností. Do kabiny sice může občas proniknout nějaké to drncání na dlouhých rozbitých úsecích, na druhou stranu jsem však nezaznamenal žádnou větší ránu do karoserie.

Navzdory vyšší světlé výšce a celkové výšce působí vůz poměrně agilně, na žádné velké dovádění to však není. Mnohem lépe se cítí například na dálnicích, kde je auto krásně stabilní a vyloženě s chutí polyká porce kilometrů. Ostatně má k tomu i bohatou paletu asistenčních systémů, doplněnou například o adaptivní tempomat s funkcí automatického rozjezdu, systém pro udržení jízdního pruhu, funkci pro rozpoznávání značek nebo nejnovější generaci systému nouzového brzdění.

Závěr


Závěr

Po setkání s omlazeným Peugeotem 3008 jsem už celkem tušil, co mě za volantem modernizované 5008 čeká. Paradoxně však šlo o mé první setkání s tímto již poměrně letitým modelem, který na mě ale udělal až nečekaně dobrý dojem. Po omlazení vypadá skvěle, vrcholná výbava GT Pack nabízí skutečně nadstandardně bohatou komfortní i bezpečnostní výbavu, podvozek je pohodlný, přesto jistý, a zavazadelník je snem každého českého chalupáře.

Tentokrát si odpustím i tradiční kritiku rozvržení interiéru i-Cockpit, které mi zrovna tady ani příliš nevadilo. Trochu zklamáním pro mě však bylo občasné zazmatkování automatické převodovky v nízkých rychlostech a nastavení brzdového pedálu, u něhož bych si uměl představit plynulejší nástup. Celkově se však za mě jedná o nesmírně povedený vůz. Jen si nejsem příliš jistý cenou, která je u vrcholné výbavy nastavena skutečně velmi odvážně, bez příplatků si připravte minimálně milion. A samozřejmě zamrzí absence pohonu všech kol v nabídce.

Nejlevnější verze modelu 614.000 Kč (Active, 1.2 PureTech 130, MAN6)
Základ s testovaným motorem 859.000 Kč (Allure Pack, 2.0 BlueHDi 180, EAT8)
Testovaný vůz bez příplatků 1.000.000 Kč (GT Pack, 2.0 Blue HDi 180, EAT 8)
Testovaný vůz s výbavou 1.068.000 Kč (GT Pack, 2.0 Blue HDi 180, EAT 8)

Plusy

  • Design
  • Bohatá výbava
  • Vnitřní prostor
  • Pohodlný přístup na třetí řadu
  • Prostorný zavazadelník
  • Slušná spotřeba

Minusy

  • Omezený prostor ve třetí řadě
  • Slabší nástup brzd
  • Místy náladová převodovka
  • Odvážná cena verze GT Pack
  • Absence pohonu všech kol  

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack
Cena základní sestavy 1 000 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS + EBA + EBD + ESP + ASR + Pomoc při rozjezdu do svahu, 6× airbag, Elektrická parkovací brzda, Pack Safety, Tempomat, Peugeot Radio, Přední Full LED světlomety, Zadní Full LED světlomety, přístrojový štít 12,3 palce, infotainment 10 palců, Hands-Free, 3 samostatná křesla v druhé řadě, 2 výklopná sedadla ve třetí řadě, Park Assist, Systém Hi-Fi Premium Focal, 19“ litá kola San Francisco, Pack Power Seats, Pack Look GT, Střecha Black Diamond. Kč
Cena testované sestavy 1 068 000 Kč
Výbava testované sestavy Night Vision (+38.000 Kč), bezdrátové nabíjení (+8.000 Kč), Metalický lak Modrá Celebes (17.000 Kč), Vyhřívané čelní sklo (5.000 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.9
Emise CO2: 154
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 702 / 1940
Objem nádrže (l): 56
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1682 / 598
Rozměr pneu: 205/55 R19
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4641
b) šířka (mm): 2098
c) výška (mm): 1646
d) rozvor (mm): 2840
e) rozchod vpředu (mm): 1593
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
9. 4. 2021 18:30
Re: rozmery
A mozes napisat presny cas, kde presne hovori o probleme s hlavou? Pretoze este v case 6:29 hovori o tom, ze je blizko dveri a 6:40, ze je nad hlavou dostatok miesta. Nic o tom, ze by sa siel trieskat hlavou o bocnicu ako u C5AC. Lebo tvoj link trafi cas, ked nasadne do 3008 a neviem teda ci ide o chybu niekde inde, alebo si sa uz druhykrat netrafil do modelu auta.
O "ramenatych" dospelakoch rec nikde nebola. Ja som povedal, ze tam odvezies v pohode 3 dospelych ludi. Naviac hovorime stale o autach rovnakej kategorie. Takze ak je problem podla teba tu, musi byt ten problem v kazdom jednom MPV a potom naozaj nemam vyhrady k takemu tvrdeniu. Pretoze 3 ramenatych chlapov odvezies potom "v pohode" uz len v transpoteri.

Cize skusal si vsetko, len nie 5008 a potom ma ides presviedcat. Dobre.
Avatar - CommonUser
9. 4. 2021 15:09
Re: rozmery
Ale ano spomenul:
https://youtu.be/H8ulPxonBcY?t=472
;-)

No nic, ked ti to auto vyhovuje, tak je vsetko OK. Ale tvrdit, ze tam v pohode prevezies 3 ramenatych dospelakov, tak to uz proste zavana ... neskusenostou.

Skusal som 2008, 3008 aj 508. Vadi mi ergonomia aj posed. 508 nie je stredna trieda. Vzadu je menej miesta ako bolo napr. v 307. Stiesnene sedenie tu nema co robit. Ale to je sirsi problem strednej triedy vseobecne. Potom sa EU cuduje, ze letia SUV.
9. 4. 2021 14:54
Re: Facelift pomohl
V tom případě máme značně rozdílné vnímání co se týče hodnoty peněz. ;-)

Podvozek s multilinkem umí např. Korando za 450... A dobrej.
9. 4. 2021 11:33
Re: rozmery
Super, teoriu ovladas, len tu prax vobec. Do 3008 dozadu 3 sedacky vedla seba nevlezu.Toboz i-size. 2sedacky+vajce s tym, ze krajne sedacky su na bocniciach sedakov na sikmo a dvere zavres ale "potlacia" sedacky.
Do 5008 3 i-size sedacky zapnes do isofixov. To je realita. Neviem aku metodiku merania pouzivaju, ale 1cm rozdiel by to nespasil. Ale vsak ok ty vies asi lepsie, ja to len pouzivam.
Vo videu je krasne vidiet, ze aj hlava je daleko od tej bocnice stropu a ani nespomenul nieco take ako v tom videu o C5AC. Hej poznamka, ze si blizko dveri tam bola a na to reagujem uz 8. 4. 2021 13:19. Nijak sa to nevymyka rieseniu inych aut, co maju v druhom rade 3 sedacky.
Skusal som napriklad aj Rifter - tam poznamku o natlaceni na dvere by som akceptoval. U 5008 jednoducho nie.
Avatar - radolaco
9. 4. 2021 10:41
Re: Facelift pomohl
Lenze ty si aj sam odpovedas :) Keby je podvozok zalozeny na 508 a ma vzadu viacprvok, tak to stoji ovela viac.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku