Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 oficiálně: Co neprozradily uniklé fotografie? Není toho málo

Stanislav Kolman
Diskuze (222)
Včera jsme si mohli novinku francouzské značky prohlédnout na prvních snímcích, které se ven dostaly nedopatřením. Nyní už se odvážné auto odhaluje oficiálně.

Design vozu známe díky včerejšímu úniku, tudíž se rovnou vrhněme na nové informace. Peugeot u modelu 508 vábí na dynamický postoj. Výška byla snížena na pouhých 140 cm, elegantní karoserii doprovází svažující se střecha ve stylu kupé. Celkově je auto 4750 mm dlouhé, 1859 mm široké a 1403 mm vysoké. Rozvor náprav činí 2793 mm.

Zavazadlový prostor pojme 487 litrů, případně 1537 l při sklopení zadních sedaček a naplnění až po střechu. Víko lze ovládat elektricky, případně pomocí hands-free. Navíc potěší práh zavazadlového prostoru, který je nově nižší a širší.

Vzhled vozu by si zasloužil samotnou kapitolu. Nad jeho nevšedností jsme se rozplývali již včera a znovu musíme říct, že se Francouzi příjemně odvázali. Šachovnicovou masku doprovází Full LED světlomety, nechybí logo lva a na nose kapoty označení 508. Tímto prvkem vzdává automobilka hold slavným předchůdcům, konkrétně Peugeotu 504 a 504 kupé.

Lákavý je i boční pohled, auto dostalo bezrámové dveře, líbivé prolisy a zmizela třeba střešní anténa, která je nově zakomponována do sítotisku. Mezi zadními svítilnami nechybí černý pás a trojrozměrná zadní světla s tygřími drápy.

Kabina se po vzoru SUV dočkala i-Cockpitu, který sice dokáže zaujmout svým vzhledem, ne všem řidičům ale musí nutně vyhovovat. Za malým šišatým volantem je umístěn digitální přístrojový štít, většinu funkcí vozu pak řidič obslouží prostřednictvím desetipalcové dotykové obrazovky uprostřed. Peugeot zapracoval na ergonomii a usadil displej o něco výše.

Auto je posazeno na platformě EMP2, což kromě jiného pomohlo i se snížením hmotnosti (vůz ve srovnání s předchozí generací váží o 70 kilogramů méně). Změn je ale podstatně více, zavedl se nový postup svařování karoserie s použitým 24 m konstrukčního lepidla, přizpůsobila se víceramenná zadní náprava spojená s tlumiči s řízeným variabilním odpružením a mnoho dalšího.

Peugeot se chlubí i moderním a elegantním prostředím kabiny. Sedadlo řidiče (a od výbavy Allure Business i sedadlo spolujezdce) získalo označení AGR jako ocenění ergonomie. Sedačky lze taktéž vybavit systémem elektrického nastavení s možností uložení dvou pamětí. Navíc mohou dostat i pneumatický osmibodový masážní systém.

Pro uspokojení náročnějších zákazníků jsou k dispozici odkládací přihrádky, které v součtu nabízí 32 litrů prostoru. Nechybí ani čtyři USB porty či dvě zásuvky 12 V, přičemž jedna je umístěna v zavazadlovém prostoru. Za zmínku jistě stojí panoramatické střešní okno či možnost prémiového audiosystému.

Zajímavý je i výčet podpůrných prvků řízení. Nalezneme v něm systém nočního vidění (jenž se v tomto segmentu běžně nevidí), automatické nouzové brzdění, varování před vybočením z pruhu, sledování únavy řidiče, automatické přepínání dálkových světel, rozpoznání dopravních značek, adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu.

Vraťme se k nejzajímavější položce, kterou je jistě systém nočního vidění s infračervenou kamerou. Ten umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Funguje na dálku 200 až 250 metrů, což je více než dosah potkávacích světel. Záběry se řidiči promítají na přístrojovém panelu.

Auto dostalo pohonné jednotky PureTech a BlueHDi nejnovější generace, všechny disponují SCR a splňují emisní normu Euro 6.c. Konkrétně jde o zážehovou šestnáctistovku s výkony 130 a 169 kilowattů. Druhý motor je k dispozici pouze pro verzi GT. Dieselové jednotky zastupuje patnáctistovka s 96 kW, kterou lze jako jedinou párovat s manuální převodovkou. Ostatní jednotky, včetně vznětových dvoulitrů (120 a 130 kW) už se kombinují zásadně s osmistupňovým samočinným ústrojím. Plug-in hybrid doplní paletu na podzim 2019.

Peugeot 508 se vyrábí ve francouzském Mulhouse, pohonné jednotky vznikají taktéž v domovině automobilky, konkrétně v Trémery a Douvrinu. Auto si živě prohlédneme už za pár dní na blížícím se autosalonu v Ženevě. Na mezinárodní trhy dorazí v září tohoto roku.

Peugeot 508 - technická data
Motor1.6 PureTech1.6 PureTech1.5 BlueHDi2.0 BlueHDi2.0 BlueHDi
Převodovka8A8A6M(8A)8A8A
Zdvihový objem [cm3]15981598149919971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]130/6000169/550096/3750120/3750130/3750
Točivý moment [N.m/min]250/1750300/2500300/1750400/2000400/2000
Maximální rychlost [km/h]230250210230235
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,97,39,7(10,0)8,48,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,73,9(3,8)4,54,7

Stanislav Kolman
Diskuze (222)
Avatar - del42sa
23. 2. 2018 15:12
Re: no vida
což je opravdu strašnej problém..... ;-)
23. 2. 2018 14:18
Re: no vida
Akorát ho začnou nasazovat až v 2019 ;-\
23. 2. 2018 14:16
Re: no vida
Obyč - falešný koncovky výfuku, jiná přední maska (bude tam počítám víc věcí, co nejsou z fotek vidět), výbavové stupně a kvazilión příplatkovek. Nebude mít nejvýkonější motor(y).

GT-Line - v podstatě to samé jako obyč, jen to má stejnou masku (a detaily) jako GT. Koncovky výfuku jsou už pravé - dvojitá na levé straně. Výbava bude víc na úrovni, ale pořád halda příplatků. Stále nedosáhne na nejvýkonější motor(y).

GT - koncovky jako má 308GTi, tipuju rozdílně naladění podvozku, nejvýkonější motor a skoro všechno v základu s pár příplatkama.
Avatar - lamal
23. 2. 2018 13:18
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
je aj kategoria kt to staci ze to ide a je jedno s akym charakterom, tlaci do sedacky ? tlaci co este chces... vela podob aj praktickych, ak sa s tym da bezpecne predbehnut aj mimo mesto tak staci... pragmatizmus, nie kazdy je fajnsmakker co uz
:-)
Avatar - Ozzman
23. 2. 2018 13:05
Re: Recyklácia
To je jedno kdo čím jezdí, podstatou je, že tvé nařčení, že se pomalu rozjíždí lidé, co neumí s MT, je uplně mylné ;)