Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 806 2,0 HDI - prostoru dostatek (12/2001)

3. 12. 2001 • 20:52
24
Zobrazit náhledy (24)
Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806 Peugeot 806
Za milión si můžete koupit BMW 318i, VW Passat V6 v nejlepší výbavě nebo také některý z velkoprostorových vozů. Záleží jen na tom, jaký typ vozu upřednostňujete. My vám tentokrát ukážeme jaké výhody a nevýhody vám poskytne...

Základem vozů MPV je velmi prostorná karosérie, která je schopna pojmout až sedm cestujících ve třech řadách ovšem s minimem zavazadel nebo naopak pět cestujících a obrovské množství zavazadel. Peugeot 806 však má minimální množství odkládacích prostor v interiéru, což se dá pokládat za výraznou chybu. Například schránka před spolujezdcem je naprosto minimální a zčásti ji nahrazuje "vak" pod středovou konzolí. Další odkládací prostory najdeme už jen ve dveřích (předních i zadních) a to je prakticky vše. Žádné "tajné" úschovné prostory pod podlahou ani jinde se nenacházejí. Množství odkládacích prostor bývá předností vozů MPV, bohužel u 806 chybí. Snad se designéři poučí a v příští generaci 806 či spíše 807, která na trh přijde možná již v příštím roce, bude toto výrazně vylepšeno. Velkou předností 806 oproti dříve testovanému Fordu Galaxy jsou boční posuvné dveře (Galaxy má dveře klasické jako u osobních vozů), které neomezují cestující při vysedání z vozu, když vedle stojí druhý vůz.

Pozitivní stránkou interiéru je však jeho kvalitní zpracování a pochopitelně všestranně použitelná sedadla s dobrým bočním vedením. Sedadla je možné v úchytech na zemi posunovat a tím zvětšovat prostor pro nohy v třetí řadě nebo vytvořit pouze dvoumístné uspořádání v druhé řadě. Sedadlo řidiče a spolujezdce je možno velmi snadno otočit, takže odpočinek při zastávce v průběhu delší cesty může probíhat při komunikaci "z očí do očí" s pasažéry druhé i třetí řady cestujících.

Velkým kladem testovaného vozu byl moderní přeplňovaný vznětový motor 2,0 HDI s nejvyšším výkonem 80 kW a velmi dobrým točivým momentem 270 Nm, který je dosahován při dvou tisících otáčkách. Motor si s těžkým vozem (pohotovostní hmotnost 1670 kg) poradil velmi dobře, když umožňoval dobrou akceleraci a pružnost jak ve městě (při nízkých rychlostech), tak i na dálnici v rychlostech okolo 150 km/h. Kvalita motoru byla korunována rozumnou spotřebou okolo 8 l/100 km a velmi dobrým odhlučněním v interiéru vozu. Řazení s pákou umístěnou na středové konzole bylo poměrně přesné, jen délka posuvu by mohla být kratší.

Jízdní vlastnosti 806 při běžné jízdě nepřekvapí žádnou záludností, v extrému je vůz nedotáčivý. V zatáčkách nedochází k nadměrnému naklánění přestože k tomu mají vysoké MPV sklony. Brzdy s ABS měly přiměřený účinek. Páka ruční brzdy je nezvykle umístěna po levé ruce řidiče. Je však velmi nízko, takže se špatně používá například při rozjezdech do kopce.

Peugeot 806 je dobrým zástupcem své kategorie. Vyniká prostorností, danou jeho relativně hranatou karosérií, má výborný motor, dobré jízdní vlastnosti, ovladatelnost a brzdy. Kritiku zaslouží minimum odkládacích prostor v interiéru. Obdobné vlastnosti je možno očekávat i od vozů pocházejících ze steného základu. Tyto vozy se od sebe liší jen drobnými změnami v designu. Jde o Fiat Ulysse a Citroen Evasion.

Crashtest Euro NCAP Peugeotu 806 najdete CRASHTESTzde.

Související články

Témata
Cena základní sestavy 982 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS, 2x airbag, posilovač řízení, centrální zamykání + dálkové ovládání, el. ovládání předních i zadních oken, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, otočná přední sedadla, mlhové světlomety, automatická klimatizace + pylový filtr, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče Kč
Cena testované sestavy 1 084 100 Kč
Výbava testované sestavy základní + kryt zavazadlového prostoru (+ 6.000,-), 2 zadní sedadla pro 3. řadu (+ 31.300,-), rádio RB1 + CD měnič (+ 45.700,-), metalíza (+ 19.100,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 2000 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.9 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 3300
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 725
Rozměr pneu: 205/65 R15
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4454
b) šířka (mm): 1834
c) výška (mm): 1714
d) rozvor (mm): 2824
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1670 / 725
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 175 / 175
místo vzadu pod předním sedadlem: ne

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud