Peugeot v Ženevě: 207 RC, zn. rychle a úsporně
Na tradici modelu 205 GTi navazuje třídveřový model 207 RC, o jehož pohon se stará benzinová šestnáctistovka THP s přímým vstřikováním paliva. Tento motor nabízí maximální výkon 128 kW při 5800 ot./min a maximální točivý moment 240 Nm při 1 600 ot./min. Agregát je výsledkem spolupráce s automobilkou BMW a již jsme vám jej v listopadu loňského roku představili.
Motor je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Sportovní 207 dosahuje maximální rychlosti 220 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,1 s. Peugeot uvádí kombinovanou spotřebu ve výši 7,2 l /100 km a emisní limity CO2 v hodnotě 171 g/km. Kromě motorizace se sportovní verze od standardního hatchbacku liší širším rozchodem kol vpředu i vzadu a také širšími podběhy kol. Vůz dostal nová 17palcová devítipaprsková kola „Pitlane“ obutá do pneumatik Bridgestone Potenza o rozměrech 205/45 R17. Ve výbavě nechybí ani zadní spoiler a dvojice lichoběžníkových chromovaných koncovek výfuku. Sportovní 207 bude nabízena v několika barvách, ale jedna je vyhrazena pouze jí. Jde o barvu „Shark Grey“s perleťovým nádechem.
Peugeot 207 RC nabízí také jednu novinku, systém SSP (Steering Stability Program), který při brzdění na povrchu s různou přilnavostí analyzuje přilnavost pravých a levých kol a větší brzdou sílu aplikuje na kola s větší přilnavostí. V interiéru najdeme sportovní sedadla, upravenou přístrojovou desku, více měkčených materiálu, výplně dveří ozdobené alcantarou, hliníkové pedály a další drobné úpravy. Bezpečnostní výbava je identická se standardním hatchbackem.