Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot v Ženevě: 207 RC, zn. rychle a úsporně

Dan Vořechovský
Diskuze (14)
Už na jaře můžete vyjet na silnice v nové sportovní 207, která nabízí kromě rychlosti i jeden inovativní elektronický systém a překvapivě příznivou spotřebu.

Na tradici modelu 205 GTi navazuje třídveřový model 207 RC, o jehož pohon se stará benzinová šestnáctistovka THP s přímým vstřikováním paliva. Tento motor nabízí maximální výkon 128 kW při 5800 ot./min a maximální točivý moment 240 Nm při 1 600 ot./min. Agregát je výsledkem spolupráce s automobilkou BMW a již jsme vám jej v listopadu loňského roku představili.

Motor je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Sportovní 207 dosahuje maximální rychlosti 220 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,1 s. Peugeot uvádí kombinovanou spotřebu ve výši 7,2 l /100 km a emisní limity CO2 v hodnotě 171 g/km. Kromě motorizace se sportovní verze od standardního hatchbacku liší širším rozchodem kol vpředu i vzadu a také širšími podběhy kol. Vůz dostal nová 17palcová devítipaprsková kola „Pitlane“ obutá do pneumatik Bridgestone Potenza o rozměrech 205/45 R17. Ve výbavě nechybí ani zadní spoiler a dvojice lichoběžníkových chromovaných koncovek výfuku. Sportovní 207 bude nabízena v několika barvách, ale jedna je vyhrazena pouze jí. Jde o barvu „Shark Grey“s perleťovým nádechem.

Peugeot 207 RC nabízí také jednu novinku, systém SSP (Steering Stability Program), který při brzdění na povrchu s různou přilnavostí analyzuje přilnavost pravých a levých kol a větší brzdou sílu aplikuje na kola s větší přilnavostí. V interiéru najdeme sportovní sedadla, upravenou přístrojovou desku, více měkčených materiálu, výplně dveří ozdobené alcantarou, hliníkové pedály a další drobné úpravy. Bezpečnostní výbava je identická se standardním hatchbackem.

Dan Vořechovský
Diskuze (14)
Avatar - Ghostyx
13. 2. 2007 21:21
Re: Proporce
Tak na Clio mi nesahej... ;-) Ale jinak souhlas, tato 207 je k zulibani a mne se libi... :yes: Navic cena slabsi verze se 150k je neco kolem 530 klacku, coz je vice nez zajimave...
Avatar - Ghostyx
13. 2. 2007 21:14
Re: Proporce
Souhlas... ;-) :yes:
13. 2. 2007 17:39
Re: Proporce
:yes:
Avatar - 2,7 RS
13. 2. 2007 17:08
Re: Proporce
Já přece neříkám, že sportovní auta nemají být drahá... ;-) Ovšem segment HH je právě o tom, že by měl být cenově relativně dostupný - to byla jedna ze základních ingrediencí vzniku téhle třídy... Prostě tvrzení "dávat do sportovního modelu jen 128 kW, to mi nepřijde jako trhák", když se jedná o HH bé-segmentu, je nesmysl... Fiesta ST dokáže poskytnout sportovní zážitky se 110 kW, to samé spousta starších HH s ještě nižším výkonem...
Avatar - 2,7 RS
13. 2. 2007 16:28
Re: Proporce
128 kW málo? Stovka za 7,2 málo? To jako mají auta z B-segmentu dávat stovku pod pět? Jak pak budou vypadat jejich ceny? Nehledě na to, že výkon sám o sobě ještě nic nemusí říkat o skutečné sportovnosti vozu...