Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pirelli a nové pneumatiky potlačující hluk pro ostrá Audi

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Společnost Pirelli vyvinula ve spolupráci s automobilkou Audi nový typ pneumatik, který výrazně snižuje hluk pronikající do interiéru.

Italský výrobce pneumatik představuje svou novinku jako systém Pirelli pro potlačení hluku pod zkratkou PNCS (Pirelli Noise Canceling System). Pneumatiky s tímto označením na bočnici mají přispět k výraznému snížení hluku pronikajícího od kol do interiéru.

Vzduch v pneumatikách díky nerovnostem na povrchu vozovky vytváří vibrace, které přecházejí do nábojů kol a přes řízení pronikají až do interiéru, kde snižují komfort řidiče i cestujících.

Systém PNCS má díky polyuretanovému pásu připevněnému na vnitřní stranu běhounové části pneumatiky snižovat hluk pronikající do interiéru vozu až o 50 % oproti standardním pneumatikám. Na jízdní vlastnosti pneumatiky přitom nemá mít tato úprava žádné negativní vlivy.

Pneumatiky Pirelli s označením PNCS budou prozatím pouze součástí příplatkové výbavy pro Audi RS 6 a RS 7 Sportback s rozměry 285/30ZR21 a 275/30ZR21.

V blízké budoucnosti ovšem lze očekávat, že se tyto pneumatiky s ohledem na snahu o snižování hluku v interiérech vozů rozšíří i do ostatních modelů ingolstadtské značky a následně i k dalším výrobcům automobilů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
30. 9. 2019 20:43
Zimní pneu
Když už jsme u pneumatik Pirelli. zajímalo by mě, zda máte zkušenosti s těmito: https://www.pneu-***/novinky/novinka-premiova-zimni-pneumatika-runflat-pirelli-winter-sottozero/ - přemýšlím, jaké zimní pneumatiky vybrat a zatím se mi asi nejvíce zalíbily tyhle. Máte s nimi zkušenosti? Děkuji.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2013 23:29
Re: Konkrétní data
No pneumatika může mít jen svoji hlučnost. Samozřejmě uvnitř ve voze to je pak různý, jak je kterej vodhlučněnej. Takže je fajn že Pirelli slíbili výrazně tižší pneumatiky, ale měl by tu bejt údaj o hlučnosti, kterej je ostatně dneska už povinnej. Jinak je ten článek vobyčejná reklama
24. 7. 2013 23:06
50% = 2db
...no papir snese všechno ze ;-\
[odkaz]
24. 7. 2013 21:09
Re: Konkrétní data
To je ale vnější hlučnost pneumatiky 72 db, ty údaje na štítku EU. To nemá s vnitřní hlučností absolutně nic společného. Vnitřní hlučnost se nikde neuvádí, protože je také hodně subjektivní, závisí na odhlučnění auta, ta pneumatika bude uvnitř hučet jinak na audi, jinak na volvu, jinak na superbu a jinak na bmw. Vnější hlučnost souvisí s politikou EU na snižování emise hluku v prostředí. Třeba Dunlopy, Goodyeary, Fuldy mají na štítkách hlučnosti i 66 db i ve velkých rozměrech a vevnitř v autě ty gumy mnohdy hučí jako prase.

Vnitřní hlučnost by museli uvádět pro konkrétní model auta, což bych teda čekal, že teda audi s Pirelli u konkrétních audin zveřejní. Ale z té vnější nelze vycházet.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2013 18:59
Re: Konkrétní data
V článku chybí konkrétní hodnoty hluku. Dneska má třeba ta Pirelli P Zero Nero 72 dB a slušná starší pneu třeba 70 dB. Nová nízkohluková třeba 67 dB, míň sem snad zatim neviděl. To že hluk u těhle Pirellek pro Audi má bejt pocitově vo polovinu menší je údaj naprosto vo ničem. Kolik maj dB?